Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
24 липня, 2012   ▪   The New York Times   ▪   Версія для друку

Умити руки. Мердок подав у відставку з посади директора британського підрозділу своєї медіа-корпорації

Минув понад рік із часу скандалу в британській газетній імперії, і ось її власник Руперт Мердок пішов у відставку з посади директора в низці компаній, яким належать відомі медіа, зокрема таблоїд The Sun, газети The Times і The Sunday Times. Це викликало хвилю здогадок про те, що він, можливо, планує згодом продати ці ЗМІ, які стали основним стартовим майданчиком за ті десятиліття, що він будував свою всесвітню медіа-імперію
Умити руки. Мердок подав у відставку з посади директора британського підрозділу своєї медіа-корпорації

Представниця компанії повідомила, що 81-річний засновник News Corporation звільнився з посади директора NI Group, Times Newspapers Holdings та Newscorp Investments у Великій Британії. Ці компанії – філіали News Corporation, бізнесу вартістю $53 млрд зі штаб-квартирою в Нью-Йорку, серед активів якого – The Wall Street Journal, телевізійна мережа Fox Broadcasting і кінокомпанія 20th Century Fox.

Вочевидь, бажаючи заспокоїти багатотисячний колектив британських газет, які отримали корпоративного електронного листа з підтвердженням дій Мердока, компанія запевнила, що він і його родина не мають наразі жодних планів розривати стосунки з газетами. Британські видання були основою, на якій багато років зростали капітали Мердока після того, як він розширив свої медіахолдинги за межі рідної Австралії і до розростання його імперії за рахунок набагато прибутковішого бізнесу в Сполучених Штатах.

«Минулого тижня пан Мердок пішов у відставку з низки рад, багато з яких – невеликі в дочірніх компаніях як у Британії, так і в США», – повідомила представниця News International, британської газетної філії News Corporation, на умовах анонімності відповідно до політики компанії.

Вона назвала відставку Мердока з посади директора британських компаній «лише корпоративними навчаннями» перед оголошеним ще минулого місяця реструктуруванням, яке має розділити News Corporation на дві окремі структури. Одна компанія складатиметься переважно з газет та інших друкованих засобів, а інша володітиме набагато прибутковішими телевізійними і кінокомпаніями. Ці останні підприємства за фіскальний рік, що закінчився в червні 2011-го, принесли прибутку від основної діяльності на $4,6 млрд – уп’ятеро більше, ніж заробив видавничий бізнес.

В електронному повідомленні співробітникам про цей крок було сказано, що Мердок продовжуватиме особисто займатися британськими газетами – компаніями, які він неодноразово називав основою своєї багаторічної пристрасті до газетярства – в ролі керівника газетно-видавничого бізнесу, який буде започатковано після відокремлення. Про це повідомив співробітник, який захотів залишитися неназваним, оскільки мова йшла про конфіденційний документ для внутрішнього користування.

Але ще до відставки Мердок виявляв ознаки втрати інтересу до своїх британських компаній. Репутація британських газет, з якими Мердока єднають міцні особисті зв’язки з часу переїзду штаб-квартири його корпорації до Лондона з Австралії у 1960-ті роки, була серйозно заплямована минулорічним скандалом, коли виявилися факти масового прослуховування телефонів та інші порушення журналістської етики. Особливо це стосується The Sun і The News of the World – таблоїда з 168-річною історією, який був однією з найприбутковіших газет у країні.

За словами представників компанії, які заявляють, що їм відомий хід думок Мердока, скандал показав йому, що британські газети (включно з The Times і The Sunday Times), які за останні роки приносили мільйони доларів збитків, стали тягарем і у фінансовому плані, і в плані репутації для інших холдингів News Corporation. По обидва боки Атлантики корпоративні аналітики все частіше розмірковують про те, що Мердок захоче продати ці газети, щойно буде залагоджено десятки судових позовів, які неодмінно подадуть жертви незаконного прослуховування.

Цей скандал закінчився масштабним розслідуванням, проведеним Скотленд-Ярдом. Слідчі мали з’ясувати, чи справді газети Мердока незаконно перехоплювали голосові повідомлення сотень людей, серед яких відомі політики, спортсмени, зірки і жертви злочинів, і чи порушення доходили аж до незаконного проникнення в комп’ютерні системи і мережі і підкупу державних службовців (у тому числі поліцейських) у погоні за сенсаційними матеріалами.

Скандал змусив Мердока закрити The News of the World минулого літа, а за кілька останніх місяців у зв’язку з ним було заарештовано близько 50 осіб, серед них чимало керівників компаній, редакторів і репортерів з газет Мердока, за підозрою в злочинній діяльності. За останні тижні деяким з цих заарештованих було висунуто офіційні звинувачення – в тому числі й Ребеці Брукс, яка пішла у відставку з посади виконавчого директора News International минулого року, коли вибухнув цей скандал.

Ребеці та її чоловікові Чарлі Бруксу, за фахом – тренеру скакових коней, висунуто звинувачення у змові з метою перешкоджання правосуддю. Подружжя було близькими друзями прем’єр-міністра Девіда Кемерона, чий уряд погряз у неприємностях, пов’язаних із цілим лабіринтом зв’язків між британськими газетами, політиками і поліцією. За останні дев’ять місяців розгалуження цього лабіринту стали предметом судового розслідування, яке закінчилося скандалом і численними публікаціями, що кидали тінь на Кемерона і консервативну партію, а також на попередників Кемерона на посаді – лейбористів Ґордона Брауна і Тоні Блера.

Читайте також: Шлюб із розрахунку

Після оголошення про поділ News Corporation він розповів каналу Fox Business, що вирішив припинити спроби придбати повністю всю British Sky Broadcasting, чи BSkyB – британську мережу супутникового телебачення, яка на 39% належить News Corporation. Відмова від пропозиції придбати решту акцій компанії вартістю в $12 млрд, про яку було оголошено у розпал минулорічного скандалу з прослуховуванням телефонів, стала частиною тієї високої ціни, яку Мердокам довелося заплатити за скандал із таблоїдом.

Стосовно мільярдів доларів, які News Corporation планувала витратити на купівлю BSkyB, Мердок сказав: «Якщо Британії вони не потрібні, ми інвестуватимемо їх тут. Я набагато оптимістичніше налаштований на Америку, ніж на Англію».

Утім, не факт, що оголошені днями кроки Мердока не вплинуть на його інтереси в американському газетярсько-видавничому бізнесі.

© 2012 The New York Times. All rights reserved


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • 16 січня 2015-го десантники 25-ої бригади отримали наказ здійснити марш зі свого місця розташування до південно-західної околиці Авдіївки (мікрорайон Хімік). Разом з десантниками в цей сектор висунулися й бригадні артилерійські підрозділи.
    28 червня, Анатолій Шара
  • Хто і як сьогодні змінює Конституцію України? Який зв’язок між цими нововведеннями та ключовими реформами в державі? Про це Тижню розповів експерт із конституційного та адміністративного права, голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко
    28 червня, Анна Корбут
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про візит Володимира Гройсмана до Берліну, значення Brexit для України, стабілізацію української економіки та переклад книги Олега Шинкаренка на англійську
    28 червня, Віталій Рибак
  • Багато блогерів та журналістів вже не раз робили аналіз справ «молодих, але невизнаних» республік. Хтось перевіряв бюджети, дехто слідкував за темпами виробництва на окупованих територіях. Інших цікавив політичний бомонд Донецьку чи Луганську.
    28 червня, Павло Василів
  • Чи варто змінювати Конституцію, порушуючи її, і чому нинішні інновації не доведуть до добра? Колишній генпрокурор, суддя КСУ у відставці Віктор Шишкін на прохання Тижня проаналізував новітній конституційний процес в Україні
    28 червня, Роман Малко
  • Чимало проблем, пов’язаних з українським Основним Законом, стали результатом спроб вибудувати його на ґрунті радянської конституційної спадщини, яка не відповідає новим реаліям
    27 червня, Олександр Крамар
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено