Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
17 березня, 2016   ▪   Підготувала: Ольга Ворожбит   ▪   Версія для друку

Як боротися із пропагандою? Відповідь американських сенаторів

16 березня американські сенатори республіканець Роб Портман та демократ Кріс Мерфі презентували законопроект для протистояння іноземній пропаганді, який покликаний захистити США та його партнерів (зокрема, Україну) від неправдивої та пропагандистської інформації, яку поширюють уряди Росії та Китаю. З цієї нагоди у стінах міжнародного аналітичного центру Atlantic Council у Вашингтоні відбулося обговорення за участі сенаторів та експертів.
Як боротися із пропагандою? Відповідь американських сенаторів

Під час виступу сенатор Портман зазначив, що попри те, що щойно минатиме два роки із часу анексії Криму Росією, дехто вже забув про цю подію і в цілому мало про неї говорить. І це попри активні військові дії на Сході України, які й досі тривають. А цей конфлікт не лише впливає на майбутнє Центрально-Cхідної Європи, але й НАТО. “США роблять не достатньо, щоб протистояти пропаганді у цьому питанні”, - зазначив він. Адже, Китай витрачає мільярди на пропаганду, а бюджет лише вашингтонського бюро пропагандистського каналу “Russia Today” ймовірно складає 400 мільйонів доларів,

На думку cенатора, робота таких інформаційних ресурсів як Голос Америки та Радіо «Свобода» робить багато для розвитку вільної преси, утім ефект від їхньої роботи блідне порівняно із роботою цілодобових каналів RT чи CCTV (China Central Television)

“Аналітичні центри, неурядові організації, громадянське суспільство приватні компанії, особливо у таких країнах як Україна, країни Балтії та Японія мають великий досвід у протистоянні іноземній пропаганді. Вони можуть запропонувати своє розуміння того як можна протистояти цій пропаганді. Було б нерозумним не використати цей ресурс”, - заявив сенатор. Саме ці фактори й спонукали його та його колегу сенатора-демократа Кріса Мерфі до створення такого законопроекту.

Читайте також: Газонокосарка для мізків

За словами Портмана, він сформований навколо трьох пріоритетів. По-перше, це загальноурядова стратегія для протистояння пропаганді. Законопроект започатковуватиме центр інформаційного аналізу та реагування, який буде у підпорядкуванні держдепу, але активну участь у ньому будуть брати міністерство оборони, USAID, та інші організації. По-друге, планується використовувати досвід, здобутий поза межами уряду. В рамках цього законопроекту буде створено фонд, який робитиме тренінги для місцевих журналістів та надаватиме гранти для НУО, аналітичних центрів, приватних компаній та медіа, які матимуть досвід розпізнаванням пропаганди. Цей фонд також інтегруватиме можливості та досвід, необхідних для створення стратегій боротьби із пропагандою, який доступний поза США, тобто завдяки місцевим медіа та НУО країн-партнерів.  Третій пріоритет передбачатиме, роботу на найнижчих щаблях та більше культурних та освітніх обмінів

“Протистояти російській пропаганді  - це не замінювати один наратив іншим, а зробити так, щоб інформація була доступною людям, щоб вони самі могли приймати рішення”, зазначив під час зустрічі сенатор-демократ Кріс Мерфі

Читайте також: У США представили законопроект щодо протидії пропаганді РФ

“Росія нині прагне започаткувати новий вид тихого колоніалізму. Вона домінує в інформаційному наративі настільки, що нація поволі втрачає свою можливість бачити обидві сторони історії, втрачає можливість вирішувати свій шлях. Ми вочевидь бачимо це в Україні”, - вважає Мерфі і тому наголосив, що люди повинні мати доступ до інфомації з обох боків. Він підкреслив, що проста пропозиція, яку містить їхній законпроект — це стратегія “парасольки”, яка об'єднуватиме різні структури, що відіграють якусь роль у цьому питанні для того щоб мати скоординовану стратегію.

Серед присутніх на дискусії експертів була також голова неурядової організації IREX (організація займається освітніми обмінами та проектами покликаними підтримувати інтелектуальних лідерів) Крістін Лорд. Вона ще раз підкреслила важливість міжособистісних контактів та правильності формування месиджів. “Якщо ми хочемо мати вплив, ми повинні розуміти, які месиджі є переконливими”. Але важливо, на її думку, інвестувати у відносини, а не контрмесиджі. Експерти ще раз наголошували, що відповідь на пропаганду має бути не лише в інформаційній сфері, адже багато проблем існує поза медіа сферою. “Джерело має бути надійним для цільової аудиторії”, - зазначив дослідник Стів Степанович.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Експертиза, яка дає змогу вийти за межі лише виробництва культурного проекту й піднятися до рівня стратегування і, що головне, втілення тих стратегій у життя, — це дуже рідкісна річ в українському культурному середовищі. У наших реаліях навіть міністр культури має бути бодай трохи митцем, але чомусь не обов’язково професійним менеджером і політиком, здатним аналізувати статистичні дані, розуміти політичні наслідки слів та дій, а також передбачати ефективність інвестицій.
    18 листопада, Тетяна Філевська
  • На балконі нашого офісу Вася смачно затягується цигаркою, яку підкурює від іншої цигарки, і продовжує свій монолог у мій бік, але вже й не дивиться на мене: — Так, а ще мені треба, щоб ти начитав для радіо українські класні прислів’я, ще картинка, ще... — я вже й не слухаю. Усі його слова далі звучать як «бла-бла-бла», а в моїй голові народжується діалог для опонування.
    18 листопада, Тарас Білка
  • Івона Костина, заступниця керівника громадської організації «Побратими», яка займається психосоціальною адаптацією ветеранів, була координатором команди Іnvictus Games в Україні. У вересні в рамках цих ігор в Канаді вона відвідала дві тематичні конференції й поділилася отриманим досвідом.
    17 листопада, Ганна Чабарай
  • Кажуть, якщо довго й наполегливо про щось мріяти, мрія обов’язково здійсниться. Можливо, українські політики в це не вірять, але після Революції гідності вони справляли враження безнадійних, але наполегливих мрійників, бо використовували чи не кожну можливість, щоб публічно заявити про необхідність «плану Маршалла» для України.
    17 листопада, Любомир Шавалюк
  • Велика чистка в Саудівській Аравії: Мугаммад ібн Салман посуває конкурентів на владу
    17 листопада, The Economist
  • Запекла боротьба точиться навколо Укрзалізниці з моменту перетворення її на ПАТ у жовтні 2015-го. За цей час там п’ять разів міняли керівників, вона виводилася з підпорядкування Мінінфраструктури й повернулася назад. Усе це відбувається на тлі корупційних скандалів, реформаторських невдач і зростання збитковості. Проблеми УЗ виходять далеко за межі владних кабінетів і корпоративної бухгалтерії, оскільки вона забезпечує 50% усіх пасажирських і понад 80% вантажних перевезень країни. І якщо найближчим часом там не почнуться ґрунтовні реформи, вона може стати серйозною перешкодою для розвитку країни.
    17 листопада, Максим Віхров
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS

Матеріали, позначені як "Новини компаній" розміщуються на правах реклами. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.