Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
17 березня, 2016   ▪   Підготувала: Ольга Ворожбит   ▪   Версія для друку

Як боротися із пропагандою? Відповідь американських сенаторів

16 березня американські сенатори республіканець Роб Портман та демократ Кріс Мерфі презентували законопроект для протистояння іноземній пропаганді, який покликаний захистити США та його партнерів (зокрема, Україну) від неправдивої та пропагандистської інформації, яку поширюють уряди Росії та Китаю. З цієї нагоди у стінах міжнародного аналітичного центру Atlantic Council у Вашингтоні відбулося обговорення за участі сенаторів та експертів.
Як боротися із пропагандою? Відповідь американських сенаторів

Під час виступу сенатор Портман зазначив, що попри те, що щойно минатиме два роки із часу анексії Криму Росією, дехто вже забув про цю подію і в цілому мало про неї говорить. І це попри активні військові дії на Сході України, які й досі тривають. А цей конфлікт не лише впливає на майбутнє Центрально-Cхідної Європи, але й НАТО. “США роблять не достатньо, щоб протистояти пропаганді у цьому питанні”, - зазначив він. Адже, Китай витрачає мільярди на пропаганду, а бюджет лише вашингтонського бюро пропагандистського каналу “Russia Today” ймовірно складає 400 мільйонів доларів,

На думку cенатора, робота таких інформаційних ресурсів як Голос Америки та Радіо «Свобода» робить багато для розвитку вільної преси, утім ефект від їхньої роботи блідне порівняно із роботою цілодобових каналів RT чи CCTV (China Central Television)

“Аналітичні центри, неурядові організації, громадянське суспільство приватні компанії, особливо у таких країнах як Україна, країни Балтії та Японія мають великий досвід у протистоянні іноземній пропаганді. Вони можуть запропонувати своє розуміння того як можна протистояти цій пропаганді. Було б нерозумним не використати цей ресурс”, - заявив сенатор. Саме ці фактори й спонукали його та його колегу сенатора-демократа Кріса Мерфі до створення такого законопроекту.

Читайте також: Газонокосарка для мізків

За словами Портмана, він сформований навколо трьох пріоритетів. По-перше, це загальноурядова стратегія для протистояння пропаганді. Законопроект започатковуватиме центр інформаційного аналізу та реагування, який буде у підпорядкуванні держдепу, але активну участь у ньому будуть брати міністерство оборони, USAID, та інші організації. По-друге, планується використовувати досвід, здобутий поза межами уряду. В рамках цього законопроекту буде створено фонд, який робитиме тренінги для місцевих журналістів та надаватиме гранти для НУО, аналітичних центрів, приватних компаній та медіа, які матимуть досвід розпізнаванням пропаганди. Цей фонд також інтегруватиме можливості та досвід, необхідних для створення стратегій боротьби із пропагандою, який доступний поза США, тобто завдяки місцевим медіа та НУО країн-партнерів.  Третій пріоритет передбачатиме, роботу на найнижчих щаблях та більше культурних та освітніх обмінів

“Протистояти російській пропаганді  - це не замінювати один наратив іншим, а зробити так, щоб інформація була доступною людям, щоб вони самі могли приймати рішення”, зазначив під час зустрічі сенатор-демократ Кріс Мерфі

Читайте також: У США представили законопроект щодо протидії пропаганді РФ

“Росія нині прагне започаткувати новий вид тихого колоніалізму. Вона домінує в інформаційному наративі настільки, що нація поволі втрачає свою можливість бачити обидві сторони історії, втрачає можливість вирішувати свій шлях. Ми вочевидь бачимо це в Україні”, - вважає Мерфі і тому наголосив, що люди повинні мати доступ до інфомації з обох боків. Він підкреслив, що проста пропозиція, яку містить їхній законпроект — це стратегія “парасольки”, яка об'єднуватиме різні структури, що відіграють якусь роль у цьому питанні для того щоб мати скоординовану стратегію.

Серед присутніх на дискусії експертів була також голова неурядової організації IREX (організація займається освітніми обмінами та проектами покликаними підтримувати інтелектуальних лідерів) Крістін Лорд. Вона ще раз підкреслила важливість міжособистісних контактів та правильності формування месиджів. “Якщо ми хочемо мати вплив, ми повинні розуміти, які месиджі є переконливими”. Але важливо, на її думку, інвестувати у відносини, а не контрмесиджі. Експерти ще раз наголошували, що відповідь на пропаганду має бути не лише в інформаційній сфері, адже багато проблем існує поза медіа сферою. “Джерело має бути надійним для цільової аудиторії”, - зазначив дослідник Стів Степанович.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Про переваги Hyundai Tucson 2016 року випуску
    5 грудня, Олександр Пархоменко
  • У розмові з Тижнем Девід Кровлі, професор Школи гуманітарних наук Королівського коледжу мистецтв у Лондоні, розповів про старі та нові медіа, постправду й андеграунд у країнах соцтабору.
    4 грудня, Ганна Трегуб
  • Відомий лозунг «Хліба і видовищ!» у «молодих державах» до кінця 2016-го повністю віджив себе. Тепер тут хочуть тільки хліба. Причому видовища, якими так славляться «народні республіки», вже викликають у вчорашніх глядачів лише блювотний рефлекс. Особливо цей рефлекс видно, коли «впарюють» успіхи «республіки».
    4 грудня, Станіслав Васін
  • Латвія з-поміж трьох країн Балтії має чи не найбільше зв’язків із Росією, через які остання може шукати канали впливу. Утім, ситуація поступово змінюється
    3 грудня, Ольга Ворожбит
  • Відкриттям екзопланет уже нікого не здивуєш. Наступний крок — спробувати їх зняти
    3 грудня, The Economist
  • Одним із місць відпочинку та дозвілля для луганчан до війни була мережа гіпермаркетів «Епіцентр». Хтось планував там ремонти, хтось шукав подарунки, а хтось просто релаксував: повільно пересувався від відділу до відділу, спираючись на візок. Там справді можна було вбити день і нічого не купити. Просто дивитися, тримати в руках, а потім залишати при собі обраний товар так, ніби він на якийсь час ставав власністю.
    3 грудня, Вікторія Малишева
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено