Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
25 червня, 2015   ▪   Алла Лазарева   ▪   Париж   ▪   Версія для друку

Палаючі шини у Парижі. Перевтілення символів

По всій Франції палають шини. Таксисти блокують під”їзди до вокзалів та аеропортів, використовуючи славетний інструментарій Майдану.
Палаючі шини у Парижі. Перевтілення символів

Розбиті шибки, бійки з поліцією та сльозогінний газ. А також — різкий запах паленої гуми та височезені стовпи чорного, важкого диму, що здатні вразити будь-якого туриста світу, крім українського. Чергова революція гідності? Не зовсім так, бо зовнішня подібність не завжди означає подібну суть.

Винним в усьому вкотре виявився інтернет. Світова мережа надає нові можливості зорганізуватися революціонерам та комерсантам, артистам та звичайним громадянам. Хто не хоче платити офіційно й дорого, легко знаходить альтернативу. Зокрема — й у царині таксі, де донедавна ринок у Парижі чітко розподілявся між двома підприємтсвами : Taxi Bleu та G7 . Майже монополія з однаковими, вельми високими цінами для клієнтів.

П’ять років тому, не зовсім офіційно, в Парижі запрацювала американська модель UberPop. Це — система приватних водіїв з дуже помірними цінами, але без ліцензій офіційних таксистів та обов’язкових соціальних виплат на користь держави. Таксисти вважають це “нечесною конкуренцією” та на різні способи домагаються заборони діяльності для UberPop. Зокрема і ось таким, радикальним способом. “UberPop не створює робочих місць, а руйнує існуючі, - каже Рено Байєль з такстистської профспілки. - Кожні три такі приватники, які “грачують” у вільний від роботи час кілька годин на тиждень, позбавляють роботи одного ліцензованого шофера.”

В UberPop кажуть, що це не зовсім так. “Коли таксист іде на пенсію або з професії, за французьким стандартом, він завжди продає ліцензію, - каже Ліонель, координатор мережі. -  Таксистів у Парижі хронічно бракує, інакше нам би не знайшлося місця на ринку. Отже, робочі місця залишаються. Але заробітки, можливо, зменшуються. Ось це і є правдива причина гніву.”

У четвер у акції протесту взяли участь понад 2800 тисяч таксистів. Корпоративний інтерес, звичка до високих соціальних гарантій... У Франції цим не здивувати. “Чому водії UberPop повного набору податків не платять, а я плачу? - обурюється Марйон, викладачка одної з паризьких шкіл. - Якщо вони не віддають державі гроші на численні соціальні програми, отже, я та такі як я мусять платити і від них, і від себе. Я не згідна!”

Втім, крім прихильників принципу “справедливості для всіх, хоч і на власну шкоду”, у Парижі мешкають також і прагматики. “Я користуюся тільки послугами UberPop, коли їду в аеропорт, - каже Мішель, який проводить у відрядженнях половину свого життя. - Кожна поїздка — це для мене економія 30 євро. Чому цим нехтувати?”

Читайте також: Донецький джихад французьких радикалів

Тільки за останній рік проти UberPop було відкрито 420 судових проваджень. У жовтні підприємство засудили до 100 000 євро штрафу, за “повідомлення завідомо неправдивої інформації”. Компанія подала апеляцію, і саме це дозволяє їй працювати далі. Судові слухання розпочнуться в жовтні. Але таксисти вже хочуть виштовхати ненависного конкурента зі свого шляху. Як не довгими правовими процедурами, то силою. Чим український Майдан — не приклад?

Міністр внутрішніх справ, соціаліст Даніель Казанова зустрівся з таксистами та заявив, що повністю їх підтримує. Пообцяв публічно, через прес-реліз, що домагатиметься заборони дешевших конкурентів. Правники UberPop, зі свого боку, сподіваються, що зуміють відстояти “право на вільне підприємництво у вільній країні”. Американські засновники поскаржилися до ЄС. Протистояння триває.

“Ситуація ілюструє, наскільки наші політична та правова свідомість не встигають за глибинними, швидкими змінами, що їх вніс у життя модерної людини інтернет, - вважає соціолог Ерік Гарсіа. - Якщо провести паралелі з Україною, можна сказати, що у нас нині  відбувається такий собі таксистський антимайдан: шини палять якраз супротивники свободи. Економічної, звичайно, але все одно свободи.”

Читайте також: Потенціал у потенціалі

Важко, звичайно, уявити, щоб у Парижі забуяла справжня таксистська революція. Не той масштаб, не той ресурс, не той виклик... Шини шинами, але багато хто розуміє: щедра соціальна система Франції коштує неймовірно дорого. Світова конкуренція ламає звичні та комфортні протекціоністські схеми. Люди все більше організовуються за горизонтальним принципом, де перемагає прагматика. Смерть дрібних цехових монополій —  лише питання часу. З тою відмінністю від України, що правова держава створює принаймні шанс на цивілізовану евтаназію.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Це місце невідь-чому завжди уявлялось мені краєм світу. Надто важкодоступним, щоб отак, просто захотівши, скоро до нього дістатися. Я не помилилась. П’ять годин від Одеси вибоїстими дорогами, коли підкидає й від цього нудить. Раз за життя можна, – кажу своєму супутникові, іноземцю. Раз за життя треба, – кажу собі, українці.
    6 грудня, Анастасія Левкова
  • Як функціонує схема заволодіння допоміжними приміщеннями в столиці
    6 грудня, Тарас Кінько
  • Недореформована пострадянська Україна забезпечила ідеальні умови для виникнення та відтворення тіньової економіки
    5 грудня, Олександр Крамар
  • Про переваги Hyundai Tucson 2016 року випуску
    5 грудня, Олександр Пархоменко
  • У розмові з Тижнем Девід Кровлі, професор Школи гуманітарних наук Королівського коледжу мистецтв у Лондоні, розповів про старі та нові медіа, постправду й андеграунд у країнах соцтабору.
    4 грудня, Ганна Трегуб
  • Відомий лозунг «Хліба і видовищ!» у «молодих державах» до кінця 2016-го повністю віджив себе. Тепер тут хочуть тільки хліба. Причому видовища, якими так славляться «народні республіки», вже викликають у вчорашніх глядачів лише блювотний рефлекс. Особливо цей рефлекс видно, коли «впарюють» успіхи «республіки».
    4 грудня, Станіслав Васін
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено