Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
25 червня, 2015   ▪   Алла Лазарева   ▪   Париж   ▪   Версія для друку

Палаючі шини у Парижі. Перевтілення символів

По всій Франції палають шини. Таксисти блокують під”їзди до вокзалів та аеропортів, використовуючи славетний інструментарій Майдану.
Палаючі шини у Парижі. Перевтілення символів

Розбиті шибки, бійки з поліцією та сльозогінний газ. А також — різкий запах паленої гуми та височезені стовпи чорного, важкого диму, що здатні вразити будь-якого туриста світу, крім українського. Чергова революція гідності? Не зовсім так, бо зовнішня подібність не завжди означає подібну суть.

Винним в усьому вкотре виявився інтернет. Світова мережа надає нові можливості зорганізуватися революціонерам та комерсантам, артистам та звичайним громадянам. Хто не хоче платити офіційно й дорого, легко знаходить альтернативу. Зокрема — й у царині таксі, де донедавна ринок у Парижі чітко розподілявся між двома підприємтсвами : Taxi Bleu та G7 . Майже монополія з однаковими, вельми високими цінами для клієнтів.

П’ять років тому, не зовсім офіційно, в Парижі запрацювала американська модель UberPop. Це — система приватних водіїв з дуже помірними цінами, але без ліцензій офіційних таксистів та обов’язкових соціальних виплат на користь держави. Таксисти вважають це “нечесною конкуренцією” та на різні способи домагаються заборони діяльності для UberPop. Зокрема і ось таким, радикальним способом. “UberPop не створює робочих місць, а руйнує існуючі, - каже Рено Байєль з такстистської профспілки. - Кожні три такі приватники, які “грачують” у вільний від роботи час кілька годин на тиждень, позбавляють роботи одного ліцензованого шофера.”

В UberPop кажуть, що це не зовсім так. “Коли таксист іде на пенсію або з професії, за французьким стандартом, він завжди продає ліцензію, - каже Ліонель, координатор мережі. -  Таксистів у Парижі хронічно бракує, інакше нам би не знайшлося місця на ринку. Отже, робочі місця залишаються. Але заробітки, можливо, зменшуються. Ось це і є правдива причина гніву.”

У четвер у акції протесту взяли участь понад 2800 тисяч таксистів. Корпоративний інтерес, звичка до високих соціальних гарантій... У Франції цим не здивувати. “Чому водії UberPop повного набору податків не платять, а я плачу? - обурюється Марйон, викладачка одної з паризьких шкіл. - Якщо вони не віддають державі гроші на численні соціальні програми, отже, я та такі як я мусять платити і від них, і від себе. Я не згідна!”

Втім, крім прихильників принципу “справедливості для всіх, хоч і на власну шкоду”, у Парижі мешкають також і прагматики. “Я користуюся тільки послугами UberPop, коли їду в аеропорт, - каже Мішель, який проводить у відрядженнях половину свого життя. - Кожна поїздка — це для мене економія 30 євро. Чому цим нехтувати?”

Читайте також: Донецький джихад французьких радикалів

Тільки за останній рік проти UberPop було відкрито 420 судових проваджень. У жовтні підприємство засудили до 100 000 євро штрафу, за “повідомлення завідомо неправдивої інформації”. Компанія подала апеляцію, і саме це дозволяє їй працювати далі. Судові слухання розпочнуться в жовтні. Але таксисти вже хочуть виштовхати ненависного конкурента зі свого шляху. Як не довгими правовими процедурами, то силою. Чим український Майдан — не приклад?

Міністр внутрішніх справ, соціаліст Даніель Казанова зустрівся з таксистами та заявив, що повністю їх підтримує. Пообцяв публічно, через прес-реліз, що домагатиметься заборони дешевших конкурентів. Правники UberPop, зі свого боку, сподіваються, що зуміють відстояти “право на вільне підприємництво у вільній країні”. Американські засновники поскаржилися до ЄС. Протистояння триває.

“Ситуація ілюструє, наскільки наші політична та правова свідомість не встигають за глибинними, швидкими змінами, що їх вніс у життя модерної людини інтернет, - вважає соціолог Ерік Гарсіа. - Якщо провести паралелі з Україною, можна сказати, що у нас нині  відбувається такий собі таксистський антимайдан: шини палять якраз супротивники свободи. Економічної, звичайно, але все одно свободи.”

Читайте також: Потенціал у потенціалі

Важко, звичайно, уявити, щоб у Парижі забуяла справжня таксистська революція. Не той масштаб, не той ресурс, не той виклик... Шини шинами, але багато хто розуміє: щедра соціальна система Франції коштує неймовірно дорого. Світова конкуренція ламає звичні та комфортні протекціоністські схеми. Люди все більше організовуються за горизонтальним принципом, де перемагає прагматика. Смерть дрібних цехових монополій —  лише питання часу. З тою відмінністю від України, що правова держава створює принаймні шанс на цивілізовану евтаназію.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Саміт лідерів країн-членів ЄС, що проходить 28-29 червня в Брюсселі, майже виключно присвячений потенційному виходу Британії з організації
    29 червня, Віталій Рибак
  • Тиждень звернувся до Асли Айдинташбаш, експерта Європейської ради з міжнародних відносинз проханням прокоментувати останні заяви турецького президента щодо Росії
    29 червня, Віталій Рибак
  • 16 січня 2015-го десантники 25-ої бригади отримали наказ здійснити марш зі свого місця розташування до південно-західної околиці Авдіївки (мікрорайон Хімік). Разом з десантниками в цей сектор висунулися й бригадні артилерійські підрозділи.
    28 червня, Анатолій Шара
  • Хто і як сьогодні змінює Конституцію України? Який зв’язок між цими нововведеннями та ключовими реформами в державі? Про це Тижню розповів експерт із конституційного та адміністративного права, голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко
    28 червня, Анна Корбут
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про візит Володимира Гройсмана до Берліну, значення Brexit для України, стабілізацію української економіки та переклад книги Олега Шинкаренка на англійську
    28 червня, Віталій Рибак
  • Багато блогерів та журналістів вже не раз робили аналіз справ «молодих, але невизнаних» республік. Хтось перевіряв бюджети, дехто слідкував за темпами виробництва на окупованих територіях. Інших цікавив політичний бомонд Донецьку чи Луганську.
    28 червня, Павло Василів
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено