Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
28 жовтня, 2013   ▪   Спілкувався: Святослав Птіцин   ▪   Версія для друку

Українізація через «ВКонтакте»: окозачення Голлівуду назло російським тролям

У вересні в одній з найпопулярніших серед молоді соцмереж – ВКонтакте – з’явилася спільнота «Козацький цитатник», що дуже скоро стала широко відомою. Її засновник – Антон Кістол, учень однієї з дніпропетровських шкіл – українізує постери відомих кінофільмів, чим викликає захват і дискусії. Тиждень.ua вдалося поспілкуватися з новим героєм уанету.
Українізація через «ВКонтакте»: окозачення Голлівуду назло російським тролям

Тиждень.ua: Певно, вже багато разів доводилося чути, але однак: як народилася ідея колажів, перетворення відомих постерів?

Надихнув мене паблік, який перероблював знаменитостей на піратів. Сама ж ідея «українізації» відомих персонажів та їхніх висловлювань – привернути увагу російськомовних українців до нашої мови та культури, яка є неповторною та автентичною, а не, як вони вважають, містечковою та недосконалою. Крім того, одна з ідей проекту –протест або сигнал медіа-холдингам до того, що ми, україномовні, потребуємо україномовного контенту, а не, вибачте, «общєпанятного». Вони вважають, що це буде погано продаватися, але ж ми своїм прикладом спростовуємо цей стереотип: до нас за півтора місяці додалося 15 тисяч людей, які спроможні оплачувати україномовний контент.

Тиждень.ua: 15 тисяч – достатньо велика аудиторія. Як ситуація з незадоволеними «тролями»?

Є такі люди. Врешті, це ж інтернет! Є росіяни, які думають щось на кшталт «да как єто так, да как єті хахли смєют!». Хоча у нас десь чверть аудиторії – 23% – з Росії. І – о диво! – вони вчать мову, щоб спілкуватися в нашій спільноті. Бо російську ми заборонили загальним опитуванням.

Читайте також: Піонери українізації

Тиждень.ua: Нині над «українізацією» постерів працює колектив людей? Хто вони? Чи пропонують свою допомогу незнайомці?

Поки що працюють три людини: я, Денис Антипів і Валерій Підгаєцький. Утім, є дуже багато українізацій від наших передплатників. На день надсилають десь близько 20 своїх робіт.

Тиждень.ua: Скільки з тих 20-ти потрапляє у паблік?

Може, десь п’ять–сім. Це залежитьвід «грамотності».

Денису 25 років, він – викладач корейської мови. А ось Валерій студент, йому сімнадцять.

Тиждень.ua: Вас не звинувачували у перетворенні культури на «шароварщину»?

Може, раз було й таке, казали, що це паплюження. Проте наша шароварщина залучає людей до спілкування українською, а це означає, що вона набагато корисніша за всілякі поклики патріотів, на кшталт: «ти українець, ти мусиш говорити державною мовою». Я ж глибоко переконаний: бажання розмовляти українською потрібно плекати в людях.

Тиждень.ua: Вам пропонували співпрацю за гроші? Може, були пропозиції придбати проект?

Свого часу ми зробили окреме переозвучення з відомого фільму за допомогою студії «Три крапки». Потім нам запропонували гроші за озвучення повного фільму. Нам допомагали в цьому хлопці з порталу Opengamer , який має давні зв’язки зі студією. Зараз підготували сценарій для озвучування однієї із серій мультсеріалу «Металоапокаліпсис», яка повністю вийде «козацькою» говіркою. Так що ми справді можемо перерости в медійний старт-ап.

Ще нам пропонували долучитися до продажу футболок, з яких ми мали б по 75 гривень за штуку. Ну і була ще пропозиція купити паблік за 15 тисяч гривень, але в обох випадках ми відмовилися.

Тиждень.ua: Хто пропонував за це гроші?

Один чоловік з Москви, вже коли про нас почали писати газети. Не сказав би, що він недоброзичливець, просто побачив у нас майбутнє.

Тиждень.ua: Він хотів допомогти з розвитком? Чи перекупити потенційно вдалий проект?

Думаю, саме перекупити, проте залишити нас адміністраторами. Та ми – козаки, ми не продаємося!

Тиждень.ua: Паблік якось впливає на твоє життя?

Не сказав би, що все дуже змінилося, просто для всіх було сюрпризом, що я став відомим.

Тиждень.ua: Маєш плани на розвиток пабліку? Не планували розростися на інші соцмережі – Facebook, Twitter, Google+?

Поки що у перспективі – переозвучування відомих серіалів і мультфільмів. Певно, скоро візьмемося за серіал Breaking Bad, який у нашому перекладі буде називатися «В усі горілчані». А щодо твітерів і гуглоплюсів – там набагато менше українців. Це просто непопулярні соціальні мережі в нас. Тим паче, що всі вони є у ВКонтакте, де українців 30 мільйонів, а нам цікаве саме розповсюдження української культури та мови, а не понти.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Довгий час кіберзлочинності не приділяли належної уваги. Вірус WannaCry має підштовхнути до зміни такого ставлення
    25 травня, The Economist
  • Чому Англії та Ізраїлю вдалося. І чим їхні уроки корисні для нас
    25 травня, Валерій Примост
  • Є старовинний козацький спосіб зупиняти кров. Дуже жорсткий, але дієвий. Рану засипали порохом (сучасний бездимний не годиться, має бути з деревного вугілля, селітри та сірки) і, поки не просяк кров’ю, підпалювали. Кров запікалася, рана дезінфікувалася. Мабуть, важко, доки не спробуєш, зрозуміти, що відчуває людина під час цієї процедури, але таке життя.
    25 травня, Роман Малко
  • «Нам потрібні нові форми мислення, аби вирішити проблеми, створені старими». Це гасло із Twitter Йона Аґірре Суча.
    25 травня, Ольга Ворожбит
  • Класик західного постмодернізму 86-річний Джозеф Макелрой — один із найвпливовіших прозаїків повоєнної Америки й водночас автор, чиєму літературному талантові більш ніж за 60 років писання текстів зуміло віддати шану лише кілька десятків критиків.
    25 травня, Олена Кухар
  • Генеральний прокурор відповів на питання народних депутатів у Верховній Раді, а очолюване ним відомство створило шефу гідну PR-підтримку.
    24 травня, Андрій Голуб
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено