Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
16 липня, 2013   ▪   Святослав Птіцин   ▪   Версія для друку

Спецсигнали: як легко стати мажором на колесах

Автолюбителі, що бажають мати незаконні привілеї на дорогах, можуть всього за кількасот гривень отримати «світломузику», що розганятиме на трасі інші автомобілі
Спецсигнали: як легко стати мажором на колесах

Бюджетні мажори

Нині вже не потрібно ходити автомобільними базарами, вишукуючи підозрілих людей, які можуть запропонувати заборонений для використання товар. Щоб обзавестися спецсигналами, варто лише зазирнути до магазину автомобільної електроніки. Не важливо, працює він в інтернеті чи в якомусь офісі-складі.

Консультант Юрій демонструє на інформаційному стенді, встановленому в торговому залі, асортимент стробоскопів і «крякалок». Вибирати справді є з чого. Ціни стартують від 150 гривень і часом сягають тисяч. На запитання, чи законний такий продаж, консультант знизує плечима.

«Наскільки я знаю, продавати спецсигнали в нас не заборонено. Заборонено несанкціоноване використання. До нас інколи приходять люди, купують їх для машин супроводу, як вони кажуть. Але ж це потім ніхто не перевіряє. А після продажу то вже проблеми власника автомобіля – законно чи ні він їх встановлював. Крім того, часом може прийти водій «швидкої» за блималкою. Бо встановлена на авто зламалася, і керівництво наказало її замінити», – пояснює Юрій.

Якщо ж говорити про українські ціни, то останнім часом, як зазначили опитані продавці, помітна тенденція до здешевлення товару. І справа тут не в китайському виробництві. Просто на український ринок свою продукцію поставляє дедалі більше компаній, відтак зростає конкуренція, що призводить до зниження вартості.

«Якщо років десять тому у нас було три-чотири фірми, які завозили спец сигнали в Україну, то нині їх більше десятка. Якість товару не змінилася, але раніше, за малої кількості поставників, можна було встановлювати захмарні ціни – бо ті, кому треба, все одно б придбали. Нині ж у нас конкуренція», – пояснює Олександр, продавець автоелектроніки, показуючи стробоскопи вартістю в 160 гривень.

За його словами, більшість продаваної продукції вироблено в Китаї. Відтак якість товару достатньо сумнівна.

«Це схоже на лотерею. Воно може зламатися сьогодні, може через місяць або через рік. Точного строку служби вам ніхто не назве», – каже Олександр.

Його колега Юрій переконує, що в Україні можливо знайти й американського виробника. Однак такі спецсигнали не з дешевих і можуть коштувати сотню-другу доларів.

«Якщо пошукати, то можна знайти і спецсигнали виробництва США. Одна за вартості у кілька сотень доларів більшість віддає перевагу банальній заміні «блимавок», – каже продавець. – Тим паче, що вони і так не завжди можуть бути в продажу, навіть китайські. Нам от недавно лише партію завезли».

Його колега Роман пояснює, що знайти стробоскопи в обласних центрах – завдання проблематичне. За його словами, такі товари варто шукати у містах-мільйонниках.

«Крякалки» ви можете купити майже на кожному авторинку. Однак стробоскопи треба шукати в мільйонниках – Одесі, Києві, Львові тощо. А встановити їх вам зможе будь-який електрик», – запевнив він.

Простіше, ніж сигналізація

Частина магазинів, які продають спецсигнали, пропонують своїм клієнтам і послуги із встановлення їх на автомобілі. Продавці-консультанти радо зв’язують потенційних мажорів на колесах зі своїми майстрами, які ладні за гроші порушити українське законодавство.

«Так, ми можемо вам допомогти. Запишіть будь-ласка номер майстра. Вже з ним обговорюйте деталі роботи, він назве ціну», – розповіла консультант одного з інтернет-магазинів, що спеціалізується на продажі спецсигналів.

Читайте також: Хто зупинить президента

Обіцяний майстер довго не брав слухавки і проявляв певну обережність під час спілкування. Зокрема, довго відмовлявся від особистої зустрічі для обговорення подробиць.

«Та приїжджайте на власному автомобілі, одразу все поставимо. Можемо врізати у фари (спецсигнали), можемо поставити на дах, якщо хочете. Але на даху воно довго не пропрацює», – з іронією в голосі розповідав майстер Сергій.

«Можемо також зробити вам стробоскопи від прикурювача. Будете їх на торпедо собі ставити, коли потрібно. Коштуватиме це 300 доларів плюс встановлення. Даємо рік гарантії», – додав Сергій.

В одному з автомобільних магазинів Києва продавці навіть назвали конкретну ціну: вартість встановлення повного комплекту спецсигналу коштуватиме тисячу гривень. Якщо ж встановлювати світлові та звукові спецсигнали окремо – доведеться викласти 60-70 доларів.

Кілька автомайстрів погодилися прокоментувати для Тиждень.ua нюанси із встановлення такого обладнання, однак просили не називати імен.

«Точної вартості робіт зі встановлення вам ніхто не назве. Розумієте, це нестандартна робота, відтак і стандартної ціни немає. Тому варіація цін залежить лише від майстра. За вартістю спецсигнали можна порівняти із встановленням сигналізації. Додайте до цієї суми бонус для «душевного спокою майстра», оскільки це незаконно, і матиме приблизну цифру», – пояснили Тижню.

«Власне, встановити таке обладнання може будь-який електрик. Це навіть простіше, ніж встановлювати сигналізацію. Для цього не потрібні якісь спеціальні навички. Таку роботу може виконати навіть власник автомобіля, якщо поставить собі таку ціль», – додали автоексперти.

Вони також зауважили, що вартість встановлення залежить від марки автомобіля. Чим новіша машина – тим дорожче може коштувати робота, оскільки в сучасних іномарках багато електроніки, і встановлення додаткового обладнання буде складнішим.

За словами експертів, нині українці ховають спецсигнали у кілька місць автомобіля. Якщо говорити про стробоскопи – то це вже класична решітка радіатора, яку додатково можуть накривати сіткою. Ще один варіант – встановлення світлових пристроїв за тонованою полосою на лобовому склі. Однак це підходить лише для «низьких» легкових авто.

«Для того, щоб розгледіти таке обладнання, потрібно буде сильно нагнутися і зазирнути в машину. У позашляховиків ця полоса розміщена на рівні очей», – розповіли механіки.

Звукові спецсигнали зазвичай ховають під капотом.

«Це простий варіант, але в такому випадку «крякалку» легко виявити. Можна, звісно, якщо тебе упіймають, спробувати переконати правоохоронців, що це частина штатної сигналізації. Адже всі дроти вплітаються у заводські джгути, аби на було видно втручання», – пояснили експерти.

В той же час, за їх словами, такі спецсигнали можна ховати під задній бампер автомобіля або ж між бампером і передньою рамою моторного відсіку. Оскільки у ці місця доволі проблематично зазирнути, а надто – у нових авто.

Читайте також: У світовому автопромі – криза, в Україні – автомобільний бум

 «Ідеальний варіант - прибрати функцію заводської кнопки. Чим непотрібніша функція – тим краще. Наприклад, це може бути підігрів якогось із сидінь, або посилений обігрів заднього скла, або підігрів двірників на «крутих» машинах, і т.д. Головне щоб вона (кнопка) особливо в око не впадала, і була легкодоступна водієві», – розповіли Тижню.

В той же час, існують дещо екстравагантні методи приховування кнопок активації. Наприклад, на брелоці автомобільної сигналізації, або ж на окремому брелоці. Деякі умільці вмикають «блималки» з автомобільних попілничок. Загалом роблять все, аби не попастися правоохоронцям.

50 тисяч за задоволення

Всі експерти, як один, починали розмову з однієї фрази «Ви ж знаєте, що це незаконно?» Власне, українське законодавство забороняє використання спецсигналів без відповідного дозволу, який, у свою чергу, надається спеціальним машинам.

Так, Кодексом України про адміністративні правопорушення (ст. 122/5) за незаконне використання СГУ визначено штраф у розмірі від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією таких пристроїв. Тобто, розмір штрафу може сягати 51 тисячі гривень.

Автомайстри зауважили, що через можливу відповідальність за встановлення таких приладів вони беруться неохоче.

«Ви ж розумієте, у встановленні таких приладів можуть і майстра звинуватити. А кому це потрібно?» – зауважили вони.

Продавці-консультанти зазначали, що окремі клієнти під час перевірки авто апелюють до того, що їх спецсигнали не відповідають держстандартам. Втім, все та ж стаття адмінкодексу дає визначення світловим спецсигналам, як світловим пристроям, що мають змінну частоту світлових імпульсів. Звукові спецсигнали, відповідно, звукові пристрої, що мають змінну основну частоту (за винятком охоронної сигналізації). І, що найважливіше, всі ці пристрої дозволяється встановлювати на спеціальні або оперативні (як у випадку із звуковими спецсигналами) транспортні засоби. І жодного слова про держстандарт.

«Бачив я одного разу Chevrolet Aveo із «блимавками». Це виглядало досить смішно. Навряд тому водієві хтось давав дорогу. Постає питання – навіщо було встановлювати собі спецсигнал?» – дивується продавець Юрій.

«Я б не сказав, що у нас є аж надто велика проблема з встановленням спецсигналу на автомобілі. Люди просто не бачать в цьому сенсу. Є, звісно, усілякі мажори, які хочуть собі красиву іграшку для автомобіля. Але у них, певно, є і 50 тисяч для виплати штрафу», - підбив підсумок розмові його колега Роман.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено