Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
25 квітня, 2012   ▪   Алла Шершень   ▪   Версія для друку

До Євро-2012 поїздки до Чорнобильської зони підскочать у ціні

За 26 років з моменту аварії на ЧАЕС зона відчуження стала «найекзотичнішим місцем туризму на Землі», про що свідчить рейтинг американського журналу Forbes. Таким чином Чорнобиль став своєрідною «туристичною візитівкою» України
До Євро-2012 поїздки до Чорнобильської зони підскочать у ціні
Фотогалерея: Чорнобиль - зона відчуження (зображень: 9)

Очевидно, таке визнання  вплинуло на ціни поїздок до зони відчуження, які  стали «кусатися».

В Україні існує низка турфірм, які обслуговують даний напрямок. Серед них є і вузькопрофільні, що спеціалізуються лише на турах до Чорнобильської зони. Вартість одноденної поїздки туди для особи у складі  групи становить 900-1000 грн.  Індивідуальне ознайомлення із Чорнобильською зоною коштує  врази дорожче - близько 5000 грн.  Даний прайс можна знайти на сайті будь-кої урфірми, яка надає відповідні послуги. Для іноземноготуриста ціна поїздки до зони відчуженнязначно вища – приблизно1300 -1450 грн за подорож у складі групи. Це обгрунтовується необхідністю присутності перекладача.  Як бачимо, ціни доволі високі, якщо врахувати кілометраж (100 км) та тривалість екскурсії. До прикладу, в інтернеті можна знайти пропозиції за 1 тис. 160 грн замовити п`ятиденний (!) тур   пам`ятними місцями Львівщини.

Варто зазначити, що маршрут екскурсії досить одноманітний. Якщо раніше туристи у Прип`яті могли подивитися на  готель "Полісся", школи, дитячий садочок та житлові будинки, то наразі, через аварійність цих будівель, близько до них наближатися та заходити всередину заборонено. Прогулянка містом дозволяється лише по чітко визначеному маршруту, відступати від якого не можна.

Стандартний маршрут, затверджений наказом МНС наприкінці 2011 року, передбачає ознайомлення  із меморіальною стіною на честь загиблих ліквідаторів, самим саркофагом на відстані оглядового майданчика та прогулянка по м. Чорнобиль. Як розповів автору гід, який працює у зоні відчуження, наразі туристам не показують і річковий порт з покинутими кораблями. Загалом туристи приїжджають на місце  близько 10.30, а КПП «Дитятки» мають покинути не пізніше 17 год.

Заробити на Євро-2012

Незважаючи на такі високі ціни, туроператори під час проведення Євро-2012 сподіваються отримати надприбутки. Менеджер «Солоісттревел» - чи не єдиної турфірми, що спеціалізується на поїздках до Чорнобильської зони, - на прохання забронювати місця в англомовній групі  попередила, що у червні їх ціна зросте.  «У цей період у зв`язку з проведенням Євро-2012 поїздки будуть дорожчі. Для одного англомовного іноземця поїздка, замість 170 доларів (1360 грн), буде коштувати 195 (1560 грн)»,  - сказала вона.

«Солоісттревел»   є однією з восьми туркомпаній, яка має дозвіл від ДП «Чорнобильінтерінформ» (ЧІІ) на поїздки до зони відчуження. Обрані туроператори невзмозі самостійно охопити ринок і в свою чергу укладають агентські договори з компаніями-посередниками, які просто бронюють місця у групі  офіційного туроператора. Екскурсійне бюро «Захоплюючий Київ» - одне з таких посередників. Його сайт містить попередження про підвищення цін для іноземних туристів (окрім російськомовних)  з $180 (1450 грн) до $ 210 (1680 грн).  у період з 5 червня по 1 липня 2012року.  

Директор екскурсійного бюро «Захоплюючий Київ» Арсеній Фінберг пояснив, що зростання цін зумовлене їх підвищенням офіційним туроператором -  «Солоісттревел». «Ми є агентами і продаємо послуги туркомпанії, а вона у зв`язку зі збільшенням попиту буде піднімати ціни. Тож  відповідно наші ціни також зростуть», - уточнив він.

Виходить, що туркомпанія-оператор у зоні відчуження підніме ціни на $25, а посередник – на $30. Таким чином вартість туру для іноземця в цілому зростає на $50!

Про підняття цін на тури до зони відчуження заявили й інші туркомпанії, що мають офіційні угоди з ЧІІ.  Зокрема, президент туркомпанії «Гамалія» та голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха повідомив, що ціни збільшаться приблизно на 10-15 відсотків. «Безумовно, ціни трохи збільшимо, але не в десятки разів, як деякі власники готелів», - додав він.  

На його думку, ціни на поїздки до Чорнобильської зони не є завищеними, оскільки ця послуга орієнтована  не на широкий загал, а здебільшого на іноземців. «Ціна досить розумна і не відлякує. Я не бачу в цьому якоїсь проблеми», - прокоментував І.Голубаха.

Водночас менеджер «Сонататревел» повідомила, що вартість поїздок залежить від ЧІІ, яке безпосередньо встановлює розцінки за дозволи на в`їзд до зони відчуження. Зокрема, у ціновому додатку до договору між турагенцією і держпідприємством йдеться про те, що ціни на послуги держпідприємства можуть змінюватися залежно від обставин. «Якщо є якісь нестандартні випадки, як у період Євро, коли їде багато людей, то на цей період ціни можуть змінюватися», - зазначила менеджер.

Чи впливає на ціни  ДП «Чорнобильінтерінформ»?

Ціни на поїздки до Чорнобильської зони значно зросли у 2010 році, коли  держпідприємство, користуючись своїм монопольним становищем,  зобов`язало турфірми возити людей лише на їхньому транспорті, який у свою чергу орендувався в однієї з транспортних компаній столиці. "Якщо раніше ми возили людей у Чорнобиль на своєму транспорті за 300-500 гривень, то поїздки  на їхніх автобусах коштують 800 гривень для групи. «Чорнобильінтерінформ» забороняв користуватись своїм транспортом, і ми могли замовляти його тільки в них. Вони тоді уклали договір з якоюсь транспортною компанією, чиї послуги перепродавали. Це був їхній заробіток. Це всім було зрозуміло», - розповів А.Фінберг.

Його слова підтверджує оприлюднена на сайті держзакупівель інформація про оголошення ЧІІ тендера  на закупівлю «послуг з оренди автобусів і туристичних автобусів з водієм» на період з квітня по грудень 2010 року. Також ЧІІ у 2011 році двічі – у березні та липні - оголошував тендер на закупівлю тих самих транспортних послуг, однак  він  не відбувся через те, що надійшла лише одна пропозиція.

Наразі турфірми возять людей у Чорнобильську зону на своєму транспорті, однак ціни все  одно не зменшилися.

Директор ЧІІ все спростовує

Директор сумнозвісного ЧІІ Оксана Нор заперечує факт нав`язування турфірмам транспорту, орендованого держпідприємством. «Ми жодної транспортної послуги не надавали. По-перше, ніхто нікого не зобов’язував… Колись частково при потребі надавалися такі послуги, але щоб хтось когось зобов’язував, то це неправда. І ми не укладали договір з жодною транспортною компанією. У нас є свої службові машини, які ми використовуємо  під час приїзду делегації. Але це не було масово», -  сказала вона.

О.Нор також запевнила, що ЧІІ не збирається підвищувати вартість своїх послуг  під час чемпіонату з футболу: «Ми цін не змінювали і не збираємося їх збільшувати під час Євро-2012 чи в інший період. У нас є своя фіксована ціна. Ми її не піднімали, а чому турфірми їх піднімають на цей період, - це для мене новина».

За  її словами, з турфірм стягується 804 грн за підготовку програми екскурсії, а також по 100 грн за кожного україномовного чи російськомовного туриста та по 200 грн – з англомовних. «За супроводжуючого для україномовної групи ми беремо менше, тому що заробітна платня людини, яка не знає іноземної мови, менша, ніж тієї, що знає декілька іноземних мов. А коли гід супроводжує англійців чи німців, то, звичайно, йому ми повинні платити більше», - прокоментувала вона.

Водночас один із супроводжуючих держпідприємства, який побажав залишитися неназваним, розповів автору, що у ЧІІ працює шість гідів, кожен з яких, крім української та російської мови, додатково знає французьку, німецьку чи англійську або навіть одразу декілька іноземних мов. При цьому за супровід іноземців гідам ніхто не доплачує, оскільки кожен з них отримує фіксовану ставку. Працюють супроводжуючі по два тижні на місяць  і в цей час живуть в гуртожитку, що знаходиться у м. Чорнобиль. Щоправда, супроводжуючі весь цей час харчуються за рахунок ЧІІ. Таким чином О. Нор подала неправдиву інформацію стосовно більшої платні гідам, що знають іноземні мови.

ЧІІ- не єдине держпідприємство, яке займається супроводом. Виявилося, що у Держагентстві з управління зоною відчуження існує підприємство під назвою «Спецкомбінат», один зі структурних підрозділів якого «підробляє» на екскурсіях  до Чорнобильської зони. Як повідомило автору джерело, співробітники підприємства буцімто розміщують на своїх сайтах в Інтернеті оголошення про поїздки до зони відчуження, а всі гроші привласнюють собі: «Цей відділ не має права офіційно брати гроші з відвідувачів, а лише безкоштовно готує програми по супроводу, але під шумок вони збирають групи, які самі і супроводжують, а гроші йдуть  їм у кишеню ».

У 2010 році  зону відчуження відвідали 8 369 туристів. За 7 місяців 2011-го (з червня по грудень зона відчуження була закрита) – 7 751. За 3 місяці 2012-го – 721. Це свідчить про те, що туризм у Чорнобилі став непоганим бізнесом як для турфірм, так і контролюючого держпідприємства. От лише якість та змістовність самих екскурсій залишається під сумнівом.  


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Це місце невідь-чому завжди уявлялось мені краєм світу. Надто важкодоступним, щоб отак, просто захотівши, скоро до нього дістатися. Я не помилилась. П’ять годин від Одеси вибоїстими дорогами, коли підкидає й від цього нудить. Раз за життя можна, – кажу своєму супутникові, іноземцю. Раз за життя треба, – кажу собі, українці.
    6 грудня, Анастасія Левкова
  • Як функціонує схема заволодіння допоміжними приміщеннями в столиці
    6 грудня, Тарас Кінько
  • Недореформована пострадянська Україна забезпечила ідеальні умови для виникнення та відтворення тіньової економіки
    5 грудня, Олександр Крамар
  • Про переваги Hyundai Tucson 2016 року випуску
    5 грудня, Олександр Пархоменко
  • У розмові з Тижнем Девід Кровлі, професор Школи гуманітарних наук Королівського коледжу мистецтв у Лондоні, розповів про старі та нові медіа, постправду й андеграунд у країнах соцтабору.
    4 грудня, Ганна Трегуб
  • Відомий лозунг «Хліба і видовищ!» у «молодих державах» до кінця 2016-го повністю віджив себе. Тепер тут хочуть тільки хліба. Причому видовища, якими так славляться «народні республіки», вже викликають у вчорашніх глядачів лише блювотний рефлекс. Особливо цей рефлекс видно, коли «впарюють» успіхи «республіки».
    4 грудня, Станіслав Васін
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено