Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
29 лютого, 2012   ▪   Вікторія Матола   ▪   Версія для друку

Маркіян Лубківський: «Побутує помилкова думка, що Польща краще готова до чемпіонату»

За сто днів до Євро-2012 Тиждень поцікавився, наскільки Україна готова до чемпіонату та які основні проблеми виникли в організації турніру. Про це в інтерв’ю з керівником Місцевого організаційного комітету «ЄВРО 2012 Україна», директором Турніру УЄФА ЄВРО-2012 в Україні Маркіяном Лубківським
Маркіян Лубківський: «Побутує помилкова думка, що Польща краще готова до чемпіонату»

У. Т.: Пане Маркіяне, до Євро-2012 залишилося 100 днів. Наскільки готова наша країна до чемпіонату, якщо казати у відсотках?

– Називати певні цифри щодо готовності досить важко, беручи до уваги те, що проект дуже масштабний. Втім, думаю, ми поступово наближаємося до 100% готовності, тобто готовність України я б оцінив десь на рівні 90–100%.

Цей показник, звісно, є відображенням готовності міст, котрі приймають Євро-2012. У кожного з них є свої сильніші та слабші боки. А тому казати, що є певна універсальна проблема для усіх із них, не можна. Кожне по-своєму справляється з поставленими завданнями, тому якихось відвертих лідерів чи аутсайдерів немає. Причому це загальна картина як для українських, так і польських міст. Побутує помилкова думка, що Польща краще готова до чемпіонату. Насправді УЄФА не робить певного змагання, тим паче, що як Польща, так і Україна перебувають десь на одному рівні, що поступово наближається до 100%.

У. Т.: Чи змінилися прогнози щодо кількості вболівальників, які відвідають Україну?

– Я думаю, що ми можемо розраховувати на те, що Україну відвідають близько 700–800 тис. уболівальників. Взагалі ми очікуємо безпрецедентний наплив глядачів, туристів із інших країн.

Це підтверджує і той факт, що в Україні гратимуть команди, чиї вболівальники традиційно їздять з ними. Це – Голландія, Німеччина, Англія, Швеція, Данія.

Читайте також: Для кого Євро?

Зауважу, що під час попереднього чемпіонату Європи в Австрії та Швейцарії вболівальники, які відвідали ці країни, залишили близько €1 млрд. Щонайменше така сума інвестицій може влитися у приватний бізнес України та Польщі.

У. Т.: Яка кількість персоналу та волонтерів залучена до проведення чемпіонату?

– Якщо говорити про кількість людей, які працюють над проектом в УЄФА та місцевих організаційних комітетах в Україні та Польщі, то це близько 700 людей. Ми працюємо над 57 проектами, починаючи від безпеки проведення Євро-2012 і завершуючи питаннями акредитації. До цієї кількості варто додати 5,5 тис. волонтерів УЄФА, які працюватимуть в офіційних місцях проведення турніру, це насамперед стадіони, штаб-квартири та міні-штаб-квартири УЄФА, тренувальні бази. Ми відібрали їх з-поміж 24 тис. претендентів. Цей проект є нашою гордістю, тому що багато було скепсису, що українці та поляки не зможуть працювати «за дякую». А з’ясувалося, що можуть, і вже сформована ця команда. Окрім того, це близько 3,5–4 тис. стюардів в Україні і така сама кількість у Польщі, які допомагатимуть в організації операційної діяльності на стадіонах.

До цієї команди, сформованої до підготовки турніру з боку УЄФА, варто додати і персонал, який працюватиме в чотирьох українських аеропортах, представників правоохоронних органів, охорони здоров’я тощо.

У. Т.: Вони готові до зустрічі гостей Євро-2012? Який їх рівень володіння іноземними мовами?

– Якщо вести мову про перелічений персонал, який сформовано з боку УЄФА і Місцевого організаційного комітету, то тут немає жодних проблем, ці люди вже відібрані та готові. Щодо представників Міністерства внутрішніх справ, охорони здоров’я тощо, то вони проходять навчання англійської мови.

У забезпеченні спілкування міліції, медиків з уболівальниками, гадаю, могли би допомогти волонтери, яких набирає кожне місто України. Як правило, це люди, які володіють іноземною мовою. У цьому випадку варто знаходити правильні рішення, наприклад, патрулювання міліцією могло би відбуватися в супроводі волонтерів.

Водночас із кожною командою з боку МВС перебуватиме так званий TSLO– це офіцер зв’язку, який є представником внутрішніх справ і володіє англійською мовою. Ці люди також вже відібрані. Тому тут немає жодних сумнівів щодо якісного сервісу для гостей Євро-2012.

Читайте також: Для іміджу України під час Євро-2012 важливі не стадіони, а ставлення до туристів

Окрім того, сьогодні МВС також запропонувало доволі ефективний підхід для покращення комунікації. Міліція пропонує, щоб уболівальників супроводжували представники поліції з країни збірної – учасниці турніру. Наразі МВС розглядає варіант запиту зі 150 такими представниками з усіх країн-учасниць. Вони не виконуватимуть жодних поліцейських функцій на території нашої держави, але будуть зв’язковими і зможуть вплинути на потенційне джерело напруження або ж, співпрацюючи з нашими правоохоронцями, допоможуть вирішити те чи інше питання. Звісно, ми не готуємось до воєн і протистояння, ми очікуємо на футбольне свято, разом з тим, будемо готові до всіх можливих сценаріїв. А присутність поліцейських допомогла би повернути ситуацію в правовий бік або вирішити тривіальне питання.

У. Т.: Скільки коштів витрачено на підготовку до Євро-2012 в Україні?

– Мені складно говорити про фінансування з боку держави, оскільки ми не маємо жодного відношення до цих коштів. Можу озвучити лише цифри, якими оперує УЄФА і виділяє на потреби турніру. Нині загальний обсяг інвестицій УЄФА в організацію турніру в Україні і Польщі становить €500 млн. Це немаленька сума, виділена як на організацію заходу, так і на підготовку окремих передтурнірних заходів, як, наприклад, фінальне жеребкування, яке відбулося 2 грудня того року в Києві. Крім цього, до цих заходів входить і вдосконалення стадіонів. Лише на покращення звуку на чотирьох українських стадіонах УЄФА надасть близько €1 млн.

УЄФА також фінансує величезну кількість консультантів та експертів, які допомагають налагоджувати операційну складову, вирішувати питання безпеки тощо на стадіонах, в аеропортах.

У. Т.: Однак, мабуть, виникають проблеми у підготовці до Євро-2012?

– Ви пригадуєте, як під час торішнього візиту в Україну Платіні коментував стан підготовки і сказав, що зі своїм завданням Україна впоралася, але є ще певна кількість маленьких питань. Так от, саме цими питаннями ми нині займаємося. Їх дуже багато. Вони пов’язані, зокрема, з налагодженням операційної діяльності на стадіонах, запровадженням такого явища, як стюардинг, завершенням будівельних робіт у чотирьох українських аеропортах. Відбувається також і підготовка персоналу аеропортів для того, щоб можна було приймати у дні матчів, наприклад, у Донецьку 150 бортів або у Львові – 100. Це означає, що за годину треба буде виконати 20 операцій – 10 злетів і таку саму кількість посадок. Це дуже складне завдання, тому що українські аеропорти, мабуть, ніколи й не працювали так за 20 років незалежності.

Окрім цього, є питання, пов’язані із розміщенням уболівальників. Ми неодноразово звертали увагу українських власників готелів на те, що Євро-2012 може бути дуже вдалим початком їхнього бізнесу в разі, якщо ціни і послуги будуть адекватними. Натомість якщо деякі недобросовісні готельєри спробують нажитися на Євро, то можуть прогоріти, тому що люди не скористаються їхніми послугами, якщо вони будуть занадто високо оцінені і невідповідної якості. Безумовно, ці та інші проблеми у підготовці до чемпіонату будуть вирішені до початку турніру.

У. Т.: До речі, про ціни на готелі. Які заходи вживаєте для впливу на власників готелів для зниження цін?

– Ми неодноразово звертали на це увагу. Звісно, ніхто не вдаватиметься до методів тиску, але ринок вб’є їхній бізнес, або принаймні зіпсує їхнє ім’я.

Подібна ситуація виникла свого часу, коли партнери і спонсори намагалися знайти відповідну кількість автобусів м’якої групи для перевезення своїх людей. Як виявилося, в Україні їх небагато. Крім цього, перша пропозиція надійшла з ціною €4,5 тис. за оренду автобуса на день! Звичайно, на це ніхто не погодиться. І тоді з’явилася ідея запровадити каботажні перевезення, тобто іноземні компанії матимуть можливість здійснювати нерегулярні перевезення в Україні під час Євро-2012 за 10 днів до та після турніру. До прикладу, вболівальники з Голландії летять літаком до Харкова, де їх зустрічає автобус з Німеччини.

А щодо готелів ми можемо апелювати до того, що вболівальники можуть прилетіти в Україну, подивитися матч і полетіти назад. Це може бути альтернативою, якщо власники готелів пропонуватимуть кімнату за €300 чи €500, то, звісно, краще буде купити квиток.

Читайте також: 

Безумовно, це впливає на імідж України, і я знову апелюю до власників готелів. Не можна нажитися на цьому трьохтижневому періоді і заробити на все подальше життя. Просто ніхто потім не приїде.

У. Т.: Чи будівельні роботи на стадіонах завершені?

– Із завершення будівництва як такого воно перейшло у фазу підготовки стадіонів до Євро. Сьогодні відбувається процес їхнього покращення. Тому робота не зупинятиметься до початку турніру.

У. Т.: Чи вдарив по іміджу України той факт, що стадіони відкривали незавершеними?

– Аж ніяк, жодного удару іміджу країни не завдано. Понад те, колеги в УЄФА висловлювали задоволення, що навіть попри те, що в Україні була певна часова прогалина на попередньому етапі, в умовах тяжкої кризи, уряд продемонстрував відповідальність і протягом двох років вдалося завершити об’єкти, які здавалися нереальними. Важливо, що стадіони були здані до того, як вдарили морози. Оскільки, зважаючи на погодні умови, будівельні роботи могли би продовжитися лише зараз, коли залишилося 100 днів до турніру.

У. Т.: Торік у містах – господарях чемпіонату були проблеми з підготовкою інфраструктури до Євро-2012, зокрема, ремонтом доріг, готелями тощо. Яка ситуація зараз?

– Якщо подивитися на стан доріг, то єдине місто, де є нині проблеми із завершенням будівництва доріг у місті, – це Харків. Залишилося завершити будівництво доріг навколо харківського стадіону і в центральній частині. Я думаю, це найближчим часом буде зроблено.

У Львові дороги ремонтуються і будуть зроблені, в Києві – також, в Донецьку – з цим проблем немає.

Щодо готелів, то жодної проблеми не виникало через брак місць для розміщення ані для вболівальників, ані для цільових груп. Єдине питання поставало щодо донесення цієї інформації до закордонного вболівальника. Щоби вирішити цю проблему, ми запропонували модель налагодження комунікації між містами, що приймають чемпіонат і федераціями футболу країн, що гратимуть в конкретному місті.

У. Т.: З 16 фіналістів турніру лише 3 обрали місцем для базування команд Україну. З чим це пов’язано?

– Ми не бачимо в цьому жодної проблеми. Кожна команда обирала для себе зручніший варіант.

Зокрема, деякі з команд, такі як Німеччина, Англія і Голландія ще до жеребкування оголосили, що розміщуватимуться в Польщі. І це їхнє право. УЄФА ніколи не давало жорстких інструкцій щодо базування команд. Для УЄФА територія турніру – це територія двох країн.

Читайте також: Показуха по-київськи: влада будує «потьомкінські села» до Євро-2012

Натомість Іспанія, Італія, Чехія, Греція, Хорватія, Росія, які планували розміститися в Україні, за жеребкуванням були розподілені в Польщу.

Варто зазначити, що в цьому питанні є й технічна причина. В Україні немає такої кількості великих готелів на 300–400 місць для розміщення команд, які є в Польщі. Офіційна делегація збірної – це не лише 22 гравці. До прикладу, делегація збірної Німеччини сягатиме близько 600 осіб. Їх треба розмістити або в одному готелі, або десь поруч.

Крім цього, я неодноразово наголошував, що українські бази не поступаються за рівнем польським. І ще одне найголовніше – вибір завжди робить головний тренер. Звісно, я бажаю їм, щоби перельоти з Польщі в Україну позитивно позначилися на грі команди. Результат такого вибору побачимо під час футбольних матчів.

Тому не потрібно ані шкодувати, ані робити розпачу з цього приводу. Нема тут жодної політики – чистий розрахунок.

У. Т.: Торік у Верховній Раді зареєстрували законопроект, що передбачав сумнівну схему ввезення та вивезення товарів під Євро-2012 без сплати мита. Що вам відомо про цей законопроект?

– Це історія, яка викликає у мене сміх. Цьому проекту приписували що завгодно і часто доходило до абсурду. Такого закону не буде, можете про це забути.

Всі постачальники послуг для УЄФА, а це насамперед компанія DO&CO, яка забезпечуватиме кетеринг під час Євро-2012, не звільнятимуться від сплати мита.

Проте наразі Національне агентство опрацьовує законопроект, який стосуватиметься спрощеної процедури митного контролю щодо товарів, які перевозитимуть команди-учасниці, а також будуть призначені для потреб УЄФА для організації турніру. Про звільнення від сплати будь-якого мита не йдеться. Ми вперше випробували цю спрощену процедуру доволі ефективно під час фінального жеребкування. Цей закон буде спрямований виключно на те, щоби пришвидшити час митних формальностей, а не звільнення від сплати мита. У ньому немає місця для певної корупції.

У. Т.: Через політичну ситуацію УЄФА закликали позбавити Україну Євро-2012

– Політика і футбол – несумісні речі. І УЄФА неодноразово на цьому наголошувало, що не має жодного зв’язку з політикою і просить політику також не втручатися у футбол. Як на мене, вболівальники аполітичні, вони очікують на велике футбольне свято.

Разом з тим, як дипломат у минулому хочу зазначити, що ця подія є складовою євроінтеграції України. Хоч би скільки було технічних проблем, проблем з бюрократією, які нам довелося подолати, це дуже важлива тестова подія для визначення спроможності України не лише організовувати спортивні події великого рівня, а й приймати велику кількість людей, організовувати справді великі масштабні проекти. Переконаний, що цей захід позитивно позначиться на Україні.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Громадські ініціативи у невеликих містах Донбасу поступово набирають сили. Однак на заваді процесу стоять дві головні проблеми: опір місцевої влади та бажання молоді змінити місце проживання.
    27 липня, Андрій Голуб
  • 26 липня у Святошинському райсуді відбулися допити експертів-криміналістів, які досліджували кулі, знайдені на місці розстрілів майданівців у 2014 році. Головне питання, яке мали пояснити експерти: чому в різний час вони дійшли абсолютно протилежних висновків.
    27 липня, Андрій Голуб
  • Не минуло і двох тижнів після терористичного акту в Ніцці, як Францію вразив несподіваною дикістю новий злочин: безпосередньо під час служби Божої, вранці в католицькій церкві неподалік від Руану двоє молодиків, на очах у пастви, перерізали горло 86-річному священикові. Вбивство знімалося на відео. Відповідальність за скоєне взяла на себе Ісламська Держава.
    27 липня, Алла Лазарева
  • Як живе обласний центр з новою українською назвою
    26 липня, Світлана Орел
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про чорний ринок зброї в Україні, смерть Павла Шеремета, хресну ходу Московського патріархату та військові навчання біля берегів Одеси
    26 липня, Віталій Рибак
  • Літо надихає на мандри. Тому книжки, про які я напишу, теж так чи інакше пов’язані з мандрами й подорожами.
    25 липня, Олександр Стукало
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено