Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
2 квітня, 2011   ▪   Олекса Манн   ▪   Версія для друку

Гостинні гомункули

МЗС витратило $100 тис. на рекламну «стратегію» України за кордоном
Матеріал друкованого видання
№ 13 (178)
від 1 квітня, 2011
Гостинні гомункули

Останній продукт, який має репрезентувати Україну в світі, плавно стає у свідомості в ряд з іншими дизайнерськими досягненнями наших анітрохи не закомплексованих шароварників. Поруч з образами Спритка й Гарнюні зринає в пам’яті національний павільйон України на Всесвітній виставці «ЕКСПО-2010» в Китаї, який викликав сміх і подив своєю трипільсько-салоїдською затурканістю на тлі сучасних архітектурних знахідок.

Не може не «тішити» й відсутність відкритого конкурсу на розробку стратегії позиціонування України за кордоном. Це дуже хрестоматійно. Нас ставлять перед фактом. Уже все затверджено й за все заплачено. Зустрічаймо!

Ось вам стратегія і логотип, слоган, ключові текстові повідомлення. Ось вам персонажі – Спритко й Гарнюня. Селючок-гомункул у шаровариках із зачісочкою кріпака XVIII століття й не менш гідроцефалічна його подруга у віночку. Їхні ручки абияк приліплені до тіл, вони застигли в позі автостопера, демонструючи, що українці-мутанти – це такі собі заробітчани, які намагаються на халяву дістатися до будинку господаря десь у Південній Німеччині. Твердження, буцімто вони виконані в стилі японського аніме, викликає певні сумніви. А якби й так, то чому українські персонажі мають нагадувати саме цю естетику? Чому не героїв бельгійських чи американських коміксів? Та насправді ці герої скидаються у стилістиці своїй радше на пострадянські високотоксичні іграшки, які масово вилучали із продажу через небезпеку для здоров’я дітей і які досі можна придбати на автотрасах у провінції, бо цим продуктом розраховувалися замість зарплатні наприкінці 1990-х із працівниками іграшкових фабрик.

Ніхто чомусь не подумав, що навіть імена цих персонажів для іноземців узагалі невимовні й нечитабельні. Однак наші «покращувачі іміджу» й тут перестрахувалися. Якщо ця мультиплікаційна парочка раптом не згодиться – є ще бонус. Ось вам летючі мужички з портфелями та слоганом «Україна. Рухаючись у швидкісній смузі». Куди пурхаємо, навіщо і де та смуга, буде, мабуть, пояснено у стратегії. Цю алегорію, певно, варто було б підкріпити додатковим елементом – «державницькою» мигалкою на голові летючого мужичка, щоб було зрозуміло, чому персонаж так швидко пересувається в просторі і що поспішає він по «откат» на «распіл» бюджету, виділеного на поліпшення реноме України у світі. Що мають про нас зрозуміти у світі після цього всього – можна хіба що здогадуватись.

Вітчизняне чиновництво вкотре сміливо й героїчно бере на себе відповідальність за те, як сприйматимуть Україну, а відтак і нас, її громадян, у світі. Я свого часу багато разів зіштовхувався з різними держслужбовцями з креативних проектів. Не хочу надто узагальнювати, але система оцінок робіт відбувається переважно на свій розсуд, підкріплений лише власними естетичними вподобаннями. Через це маємо іноді абсолютно інфернальні речі, які не вкладаються в жодні сучасні рамки.

Відкритого конкурсу на ці розробки чекати зайве. Журі з провідних дизайнерів та креативників, які перебувають у контексті світових трендів і досягнень у цьому напрямку, теж не буде. Бо раптом виникне така ситуація, що доведеться відмовитися від веселих гомункулів і пройде щось цікавіше й актуальніше. Допустити цього неможливо. Як це потім пояснити вищому керівництву? За це треба відповідати. Краще піднести саме такий, зрозумілий, мотлох людям, які спільно з тобою керували колгоспами й автосервісами, а тепер «рулять» державою і обертаються в твоєму-таки культурному просторі. Пергідрольні тьоті в леопардовох манто й неусміхнені пузаті чоловічки з барсетонами сміливо дивляться анімешними очима з гігантськими бліками на результати своєї діяльності.

Коли починається якесь невдоволення художників та дизайнерів досягненнями «рідних» держслужбовців із приводу міжнародного іміджу чи облаштування публічного простору наших міст (паркова скульптура, громадські пам’ятники, архітектурні проекти тощо), то деякі особливо «просунуті» товариші з різних міністерств і міськрад люблять чомусь згадувати історію про те, як важко спочатку сприймали Ейфелеву вежу в Парижі і як усілякі відомі культурні діячі Франції виступали проти її побудови. Підозрюю, що цей козир у рукаві ще буде використано.

Виходом із такої ситуації могли б стати відкритий тендер, авторитетне журі й публічна дискусія. Як відомо, жодного з цих компонентів не було виконано. Понад те, агентство «перемогло» поза конкурсом, мотивація – найнижча ціна на ринку (?!).


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Літо надихає на мандри. Тому книжки, про які я напишу, теж так чи інакше пов’язані з мандрами й подорожами.
    25 липня, Олександр Стукало
  • Тиждень.ua поспілкувався із комісаром Ради Європи з прав людини Нільсом Муйжнієксом про стан прав людини на Донбасі та в Криму і його подальший план дій щодо цих територій
    25 липня, Віталій Рибак
  • Тиждень поспілкувався з легендарною Дітте Марчер, директором Bodynamic International, засновницею реабілітаційної програми для військових, яка допомогла тисячам людей повернутися до нормального життя після війни. Нині вона допомагає українським солдатам.
    25 липня, Роман Малко
  • Якщо люди-музеї — це здебільшого старше покоління, то в цій підбірці етнографічно-туристичних історій здебільшого свіжа кров. Проекти, що надихають, що з’являються зав­­дяки активній молодій енергії. Може, з роками й вони перетворяться на пам’ятки, але поки що це живі страшенно цікаві організми, котрі навіть диктують свої умови в деяких нішах нашого бідного туристичного ринку.
    24 липня, Богдан Логвиненко
  • Що передбачає й кого зачіпає якісна психореабілітація людей, які повертаються з війни
    24 липня, Ганна Трегуб
  • Найбільші бренди світу потерпають від дрібніших конкурентів
    24 липня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено