Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
19 лютого, 2016   ▪   Богдан Буткевич   ▪   Версія для друку

Юрій Пащенко: «Україна має створити свою нову бойову авіацію»

Напередодні Українського форуму з оборони та безпеки-2016 Тиждень поспілкувався із заступником голови ДК «Укроборонпром» Юрієм Пащенком про больові точки української оборонки: бойову авіацію та виробництво боєприпасів.
Матеріал друкованого видання
№ 7 (431)
від 18 лютого
Юрій Пащенко: «Україна має створити свою нову бойову авіацію»

Чи є в нас шанси все ж таки розпочати спільне виробництво з іноземними компаніями в авіагалузі? Адже саме про це ще рік тому казав нам в інтерв’ю генеральний директор Укроборонпрому Романов, наприклад, щодо луцького заводу.

— Треба розуміти, що луцький «Мотор», як і львівський, як і запорізький заводи, — це підприємства з ремонту техніки. До того ж техніки радянського виробництва, тобто МіГ чи Су. То яка нам користь від Boeing чи тим більше Boeing від нас? Про таку співпрацю може йтися, якщо ми створюватимемо під старим фюзеляжем в усіх інших сенсах нову машину. Так, як це, наприклад, зробили грузинські колеги. Під час глибокої модернізації можна буде піти на заміну авіоніки. За такого розвитку подій ми зможемо співпрацювати з провідними авіавиробниками.

А які перспективи виробництва нової української бойової авіації? Адже старі запаси радянської техніки зменшуються, нові літаки купувати дорого. Може, варто нарешті будувати свої?

— Моя думка — Україна має спроектувати й поставити на потік виробництво нової авіації. Наприклад, Державне підприємство «Антонов» спроможне виконати таке завдання. Наша команда в Укроборонпромі пропонує Міністерству оборони включити в розробку проект нового літака, який за класом нічим не поступатиметься світовим зразкам. Нам треба відновити свій потенціал і крок за кроком усім довести, і собі зокрема, що ми здатні робити нову хорошу бойову авіацію й узагалі нову зброю. А не тільки розпродавати старі запаси. У нас для цього все є: можемо зробити свій двигун, можемо зробити якісний планер, авіоніку й засоби ураження. Все це варто випускати в Україні, передусім свою нову штурмову армійську авіацію. А є ще й безпілотні авіаційні комплекси. Ми запропонували тактичні та оперативно-тактичні комплекси. Сподіваємося, колись дійдемо й до стратегічного рівня. Вже зараз закінчуємо розробку комплексу, який виконуватиме завдання не тільки з рекогносцирування, а й з ураження бойової техніки та сил противника. Думаю, все закінчимо цього року. Згідно з нашими планами з другої половини 2017-го він має з’явитися у військах.  

Читайте також: Роман Романов: «За друге півріччя 2014-го ми поставили у військо більше зброї, ніж за всі роки існування Укроборонпрому»

То якщо ми все можемо робити, чому ж досі тільки ремонтуємо та модернізуємо радянські літаки? МО саботує це питання? Чи, може, проблема в тому, що ми й досі не позбулися критичної залежності від Росії?

— Не хочу критикувати Міністерство оборони, тим більше що воно діє в межах визначеного бюджету. Я не військова людина, але думаю, що вони дуже хочуть нові літаки, проте кажуть, що не можуть. Вважаю, що держава мала б це питання виділити в окрему програму, профінансувати її й створити свої літаки. Чомусь переконаний, що така програма буде реалізована. Щодо залежності, то скажу, що ми її позбулися майже всюди, тобто маємо чималі успіхи. Однак проблеми є (див. «Потреба в імпортозаміщенні за галузями ОПК»).  

Ви згадали про ДП «Антонов». Яка нині ситуація там? Держава не може повністю перекрити замовленнями виробничі потужності, тому в нього так багато контрактів з іноземцями?

— Раніше «Антонов» будував щонайбільше один літак за рік. Тепер тільки на сьогодні вже є контракти на майже 30, а 9 із них уже підтверджені реальними грошима. Ми, як і раніше, поміж лідерів у галузі транспортної та військово-транспортної авіації. А щодо перекривання потужностей, то скажу так: «Антонов» — частина самого Укроборонпрому. Тому все, що від нас вимагає держава, — це безумовний пріоритет. Нам ніхто не дозволить продати за кордон машину, якщо її потребує держава. На жаль, не маю права вам казати, скільки абсолютно нових літаків за останній рік завод передав Збройним силам. Повірте, чимало.

А чи здатні ми будемо в перспективі конкурувати зі світовими грандами на ринку озброєнь, у тій-таки авіаційній техніці? У бойовій авіації?

— Відповім вам анекдотом. Ідуть чукча з росіянином у похід у тундру, і чукча бере із собою маленькі лижі. Росіянин питає: «Навіщо вони тобі?». Той відповідає: «Бо там білі ведмеді водяться». «Невже ти сподіваєшся бігти швидше за ведмедя?» — сміється росіянин. А чукча йому: «Ні, але я бігтиму точно швидше, ніж ти». Це до того, що нам треба конкурувати з тими, з ким на певному етапі це реально. От, наприклад, із китайським L-15 чи російським Як-130. У світі не тільки американські чи французькі бойові машини. Є й інші виробники, інші ринки збуту.

Читайте також: Житомирський бронекорупційний. Як працюють тіньові схеми в оборонці

Не можу не запитати наостанок про те, чим невдовзі стрілятимуть ЗСУ. Адже, як відомо, на території України був тільки один завод, що випускав боєприпаси, — Луганський патронний. Але наразі він на окупованій території й нічого не виробляє.

— Відкрию велику таємницю: він і до війни вже давно нічого не виробляв. Тому від того, що підприємство не працює зараз, нічого не міняється. Скажу одне: наразі радянських запасів вистачає. І вистачить ще на кілька років активного використання. Але, звичайно, проблему треба вирішувати. Тому ми вже порушили питання про необхідність побудувати нове відповідне виробництво. Є певні домовленості щодо матеріальної допомоги з нашими західними союзниками. Держава опікується й питаннями ракетних та артилерійських боєприпасів. Поки що не можу всього розповідати, але проблема вирішується.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Тиждень поспілкувався з головою Проектного Офісу Реформ Міністерства оборони про перспективи реформування оборонної сфери в співпраці із західними партнерами.
    28 травня, Богдан Буткевич
  • Позаблокова Фінляндія адаптує свою оборонну стратегію відповідно до вимог часу
    28 травня, Анатолій Шара
  • 14 травня у кварталі Сонячний у Луганську в приміщенні супермаркету «Абсолют», що працював ще кілька днів тому, відкрився великий і сяючий новими кольорами «Спар» із величезною вивіскою «7:00 — 22:00». Якщо брати мірки довоєнні, то хіба це подія? Так, відкриття чергового супермаркету у великому місті — майже буденне явище.
    28 травня, Яна Вікторова
  • Які шанси має Петро Порошенко досидіти в кріслі президента України до кінця терміну й чи зможе повернутися туди вдруге
    28 травня, Роман Малко
  • Святошинський районний суд відмовився прийняти самовідвід присяжних у справі колишніх «беркутівців» Сергія Зінченка та Павла Аброськіна і прийнявся за розгляд по суті.
    28 травня, Станіслав Козлюк
  • Що таке команда Петра Порошенка і які в ній центри впливу
    27 травня, Богдан Буткевич
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено