Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
5 липня, 2015   ▪   Станіслав Васін   ▪   Версія для друку

ЗМІ «республіки»: у найкращих традиціях Рейху

Із середини літа 2014 року Донецьк, а потім Макіївка, Харцизьк, Шахтарськ, Торез виявилися цілком відрізані від національного медіа-простору. Інформаційну блокаду керівництво «ДНР» почало з відключення найбільших українських телеканалів, замінюючи їх такими рупорами російського агітпропу, як LifeNews, «Россия 24», «Новороссия ТВ», «Оплот ТВ», «Звезда», НТВ та ін.
Матеріал друкованого видання
№ 26 (398)
від 2 липня, 2015
ЗМІ «республіки»: у найкращих традиціях Рейху

Усі вони з’явилися на частотах, що раніше належали найбільшим інформресурсам України. Нині в телеефірі підконт­рольних бойовикам територій насилу відшукаєш вручну два вітчизняні телеканали: «1+1» та «5 канал», які зникають двічі-тричі на тиждень, а якість прийому картинки залишає бажати кращого.

Найбільший попит у глядачів мають випуски погодинних новин, причому тенденція спотворення інформації тут прямо залежна від того, місцевими є телеканали чи російськими. На останніх донбаські події демонструють виключно в межах загального курсу на «фашизацію» української армії та суспільства, тоді як місцеві ЗМІ до цього нерідко додають щойно потерпілих від обстрілів місцевих жителів, які «радо» проклинають Україну та її керівництво у прямому ефірі. Надалі ті самі особи стають героями вже спеціальних програм, особливо на «Оплот ТВ», де спокійнішим тоном повторюють інформаційні шаблони про «фашистів» та «карателів». Присутня така практика й на раніше лояльному до України телеканалі «Юнион», який нині взявся пускати в ефір виключно «новоросійські» сюжети, перед тим оголосивши конкурс на низку вакансій, бо частина працівників цього інформресурсу звільнилася через незгоду з його політикою.

Читайте також: Донецький мітинг: хто за що

Агітаційна інформація на місцевому телебаченні транслюється практично цілодобово: основний ефірний час виділяється саме на інформаналітику, в пе­рер­вах між якою звучать заклики вступати в армію «Новоросії» та адреси військкоматів, де це можна зробити. Украй популярні й телепередачі про «героїв республіки», на котрі запрошують як бойовиків з «армії Новоросії», що особливо відзначилися, так і тих, хто стояв біля джерел сепаратистського політичного руху (Губарєв, Хряков, Пушилін та ін.).
Іще один аспект, який не можна не помітити на російському ТБ, що заполонило ефір, – це радянський кінематограф, фільми про боротьбу СРСР із фашизмом у Другій світовій війні, а також серіали про доблесть російського спецназу, який відстоює честь «отєчєства». Рідкісні розважальні телепередачі губляться поміж усіляких політичних ток-шоу, де «експерти» з РФ традиційно звинувачують офіційний Київ у «каральній операції» і пророкують швидкий розпад України. Найбільш рейтинговими каналами в «ДНР» нині є НТВ, «Оплот ТВ» і «Россия 24», що зайняла частоту одного з колишніх місцевих телеканалів.

Не кращі справи з місцевими газетами та «інформаційними агентствами», репортери яких обов’яз­­ково повинні пройти «акредитацію» в «міністерстві інформації та зв’язку ДНР». Певна річ, це вдається лише тим ЗМІ, що лояльні до нинішньої верхівки «республіки». Серед найбільших – газети «Донецкая республика» и «Новороссия», чиї нехитрі назви відразу повідомляють нам про основний зміст матеріалів. Загалом контент у них поділяється на інтерв’ю з основними особами «республіки» та агітаційні статті про звірства українських «карателів», які «неминуче зазнають поразки». Розбавляють його статті про успіхи «республіканської» промисловості в дусі найкращих дописів доби Микити Хрущова.

Читайте також: Інформаційна голка: про Мар’їнку й не тільки

Офіційно задекларований наклад видань просто зашкалює. Для «Новороссии» це 200 тис., а для «Донецкой республики» – 50 тис. примірників. Хоча ще зовсім недавно першу з них роздавали безплатно просто на вулицях, а тепер її рекомендована ціна лише 2 грн. Не поступається їм у цьому сенсі й газета «Мирный Донбасс», тираж котрої становить 100 тис., а офіційними засновниками є «парламенти ДНР і ЛНР». Останній нюанс відповідає на запитання про кошти й поліграфкомбінати, що їх використовують для випуску цього ресурсу: його видають «місцевими» силами, залучаючи до агітаційної роботи «ДНР» керівництво кількох донецьких та макіївських друкарень.

Цікавий аспект інформаційного лавірування місцевих ЗМІ залежно від зміни політичної ситуації. Скажімо, якщо раніше та ж таки «Новороссия» друкувала карту однойменної території в межах адміністративних одиниць від Одеси до Харкова, то тепер дедалі частіше апетити видання зводяться лише до заштрихованих Донеччини й Луганщини. Приблизно така сама політика й каналу «Оплот ТВ», котрий після мінських домовленостей зробив репортаж про опитування донеччан щодо незалежності «ДНР». Туди потрапило й кілька «місцевих», які висловилися в дусі «не так уже й погано буде, якщо ми залишимося в Україні». Водночас, звичайно ж, ці люди наполягали на припиненні утисків російської мови та «гноблення росіян».

Читайте також: «Будь готовий!» – «Завжди готовий!»

Загальний масив інформації, який щодня закачується у свідомість громадян, що все ще залишаються на окупованій території, призводить до того, що з лексикону людей цілком витіснено такі слова, як «українці», «противник», «солдати», й замінено їх «укропами», «фашистами» та «нациками», а також медіа-штампами на кшталт «їм усім заплатив Вашингтон». «Нацисти» й «Америка» серед найпоширеніших тем, які можна почути від базарних прилавків до коридорів «центробанку», а впевненість місцевого населення в цілковитому розумінні ситуації, що збігається з картинкою LifeNews, наповнює щораз новими охочими воювати військкомати «народних республік».

 


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • 16 січня 2015-го десантники 25-ої бригади отримали наказ здійснити марш зі свого місця розташування до південно-західної околиці Авдіївки (мікрорайон Хімік). Разом з десантниками в цей сектор висунулися й бригадні артилерійські підрозділи.
    28 червня, Анатолій Шара
  • Хто і як сьогодні змінює Конституцію України? Який зв’язок між цими нововведеннями та ключовими реформами в державі? Про це Тижню розповів експерт із конституційного та адміністративного права, голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко
    28 червня, Анна Корбут
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про візит Володимира Гройсмана до Берліну, значення Brexit для України, стабілізацію української економіки та переклад книги Олега Шинкаренка на англійську
    28 червня, Віталій Рибак
  • Багато блогерів та журналістів вже не раз робили аналіз справ «молодих, але невизнаних» республік. Хтось перевіряв бюджети, дехто слідкував за темпами виробництва на окупованих територіях. Інших цікавив політичний бомонд Донецьку чи Луганську.
    28 червня, Павло Василів
  • Чи варто змінювати Конституцію, порушуючи її, і чому нинішні інновації не доведуть до добра? Колишній генпрокурор, суддя КСУ у відставці Віктор Шишкін на прохання Тижня проаналізував новітній конституційний процес в Україні
    28 червня, Роман Малко
  • Чимало проблем, пов’язаних з українським Основним Законом, стали результатом спроб вибудувати його на ґрунті радянської конституційної спадщини, яка не відповідає новим реаліям
    27 червня, Олександр Крамар
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено