Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
26 липня, 2014   ▪   Денис Казанський   ▪   Харків   ▪   Версія для друку

“Потяг смерті” у Харкові

Поїзд з Тореза - маленького шахтарського міста, біля якого впав літак, їхав до Харкова більше 12 годин, не зважаючи на невелику відстань всього в 400 кілометрів. У Харкові журналісти назвали його «поїздом смерті».
“Потяг смерті” у Харкові


Центр уваги світової громадськості, який так довго був прикутий до двох областей у східній Україні, тепер перемістився в інше велике місто цього регіону, у Харків. Туди у вівторок 21 липня були привезені останки загиблих пасажирів «Боїнга 777» Малазійських авіаліній. З Харкова тіла відправляються до Нідерландів. Там буде проведена фінальна експертиза та ідентифікація.

Не дивлячись на те, що Харків - друге за розміром місто України і перша столиця української держави, цей важливий промисловий і науковий центр не часто буває в центрі уваги. Парадоксально, але Харків завжди був периферією українського політичного життя. Боротьбу за звання політичної столиці України завжди вели між собою Дніпропетровськ та Донецьк. Всі головні події сходу України, як і всі останні роки, відбувалися південніше Сіверського Дінця. Харків залишався в тіні Донбасу, але зараз на кілька днів Харків несподівано став центром уваги усього світу. В той день, коли стало ясно, що саме Харків прийматиме тіла загиблих пасажирів літака, туди прибули журналісти всіх провідних світових медіа.

Дивіться також: Передовиці світових видань про збититй над Торезом літак

Поїзд з Тореза - маленького шахтарського міста, біля якого впав літак, їхав до Харкова більше 12 годин, не зважаючи на невелику відстань всього в 400 кілометрів. У Харкові журналісти назвали його «поїздом смерті». 200 мертвих тіл та 86 фрагментів були доставлені на закриту територію танкового заводу імені Малишева, куди не пустили нікого з журналістів. Військовий завод вважається секретним об'єктом ще з часів СРСР, і територія його ретельно охороняється. Хоч скільки товклися біля воріт іноземці з фототехнікою, проникнути всередину і зафільмувати потг так і не вдалося.

Спілкування з пресою проходило у кризовому медіа-центрі, розміщеному в готелі «Харків Палас». Туди періодично приходили члени експертної групи, щоб доповісти про результати роботи.

Експерт з Голландії Jan Tuinder розповів журналістам, що експерти поки не можуть сказати точно, скільки тіл прибуло в поїзді. Але з його слів було ясно, що знайдені ще не всі загиблі:

- Ми впевнені, що в 2 вагонах точно знаходиться 200 тіл, це те, що ідентифікована. Але приналежність інших останків ще не встановлена. У Голландії ми будемо над цим працювати, - зазначив він.

По всій видимості, тіла кількох десятків жертв катастрофи так і не вдалося знайти до цього часу. І це не дивно. Адже уламки літака впали на відстані декількох кілометрів один від одного. Знайти всі тіла за кілька днів виявилося неможливо. Особливо в тих умовах, в яких доводилося працювати співробітникам українського Міністерства надзвичайних ситуацій.

Читайте також: Закордонні ЗМІ про збитий літак над Торезом

- Підкреслюю, що люди, які збирали останки в місці падіння, працювали під дулами автоматів, у важких умовах. Вони не могли виконувати роботу ефективно. Бойовики перешкоджали їм, - заявив віце-прем'єр міністр України Володимир Гройсман. У Харкові він приходив на брифінги та робив доповіді перед представниками преси кілька разів на день.

Українська сторона доклала зусиль, щоб організувати всі необхідні процедури на високому рівні, і Україні це вдалося. Представники Австралії та Нідерландів пізніше відзначали професіоналізм українців. Можна уявити, наскільки безпорадно виглядали б порівняно з міністром  Гройсманом чиновники з минулого Кабміну.

Готелі Харкова були готові прийняти родичів загиблих, якби вони захотіли прибути в Україну на ідентифікацію тіл, але ніхто не прилетів. Очевидно, тепер люди просто бояться літати в Україну, де літак може бути збитий терористами, що володіють сучасним смертоносним озброєнням.

Ідентифікацію було вирішено проводити в Нідерландах, і перші сорок трун відлетіли до Ейндховену вже 23 липня.

Вранці в аеропорту Харкова відбулася церемонія відправки тіл у Нідерланди. Десятки журналістів зібралися біля входу в аеропорт, і через деякий час були допущені на злітно-посадкову смугу, де знаходилися чотири труни зі світлого дерева і стояла почесна варта курсантів місцевого військового училища. На прощальну церемонію прибули Володимир Гройсман та губернатор Харківської області Ігор Балута. А от мер Харкова Геннадій Кернес бути присутнім на жалобному заході чомусь не побажав.

Впадала в очі і ще одна особливість - відсутність російських журналістів.
Після того, як тіла були поміщені в літак, була оголошена хвилина мовчання. А слідом за нею перед телекамерами виступили представники Австралії та Нідерландів.

Читайте також: Перейшли межу

- Я хочу подякувати українському народу та українському уряду за підтримку. Попереду нас чекає ще довга і сумна робота з ідентифікації останків - сказав представник Австралії Ангус Х'юстон.

Український віце-прем'єр запевнив, що й далі буде охоче співпрацювати з іноземними фахівцями, а також не виключив можливість участі в пошукових роботах представників поліції Нідерландів та Австралії, якщо в цьому виникне необхідність.

Після закінчення церемонії відправки тіл у Нідерланди, на виході з аеропорту журналісти зіткнулися з харків'янкою, що організувала одиночний пікет. В руках жінка тримала банер з закликом судити Путіна в Гаазі. На кілька хвилин єдина учасниця пікету стала новим центром уваги преси, яка засипала її питаннями. З її відповідей було зрозуміло, що провину за жахливу трагедію вона покладає на російського президента.

Відправка тіл в Голландію триває, і очевидно затягнеться на невизначений час, оскільки не всі тіла досі знайдені на місці катастрофи. Є інформація, що бойовики спеціально вкрали кілька тіл, пошкоджених осколками ракети, щоб утруднити експертизу і заплутати слідство. А може бути, нещасні пасажири просто впали в таких місцях, де знайти їх тіла буде дуже важко.

Трагедія над Торезом, на жаль, стала найбільшим світовим терактом з часів 11 вересня. І цей теракт чорною плямою ганьби ляже на історію донецького регіону, надовго внісши його в списки небажаних місць для життя на землі. Адже майже ніхто у світі не сумнівається, що літак був збитий місцевими терористами за опосередкованою участю Росії.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Можливо, люди в мікрокраїнах Європи поводяться неідеально, але те ж саме можна сказати і про більших сусідів
    27 серпня, The Economist
  • Чим цікаві мислителі Кримського ханства сьогодні
    27 серпня, Михайло Якубович
  • Понад рік тому друзі написали: «Ми придумали, як допомогти! Від нас до вас жінка возить гуманітарку. Брати адресні пакети вона відмовляється, але ми включили тебе в загальний список отримувачів, головне прийти вчасно».
    27 серпня, Яна Вікторова
  • Від самісінького моменту свого створення обидві «республіки» стали Клондайком для численних аферистів, «кидал» та інших любителів легкої наживи, котрі вміють вчасно зорієнтуватись у новітніх віяннях
    27 серпня, Станіслав Васін
  • Незв'язний пакет пропозицій на заспокоєння тривоги з привожу тероризму
    27 серпня, The Economist
  • Чи справдяться колись сподівання нації на прихід нової еліти, яка допоможе їй вирватися із замкненого кола
    26 серпня, Роман Малко
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено