Прес-релізи

Врятувати чи знищити: підсумки та перспективи нафтової галузі України

Україна має одні з найбільших запасів нафти у Європі. Експерти стверджують, що вже сьогодні Україна може видобувати до 10-12 млн. тон нафти у рік, проте, необхідні інвестиції для розвідувальних робіт і, очевидно, реформування галузі.

Про те, яким був 2017 рік для українського нафтового сектору та перспективи галузі - у проекті «ЕнергоНЕзалежність» на «5 каналі» з автором та ведучим, аналітиком з питань енергетики Миколою Войтівом та Олександром Лактіоновим, експертом нафтогазового сектору. 

 

Дрогобицький НПЗ є одним із найстаріших у світі нафтопереробних заводів (1863 рік).

    Враховуючи величезний потенціал нафтової галузі на сьогодні, очевидно, що український НПК (нафтопереробний комплекс) у стані стагнації. Приватні власники НПЗ не вкладають коштів у модернізацію інфраструктури заводів, натомість це впливає на якість сировини. «Ми справді залежні від  імпорту дизельного палива на понад 80%, бензину – понад 70%, щодо скрапленого газу, який використовується як пальне для автомобілів – на 75%. Це дуже високий відсоток, з них 50% залежності від Росії і 20% - від Білорусі», - зазначив експерт нафтогазового сектору Олександр Лактіонов, та додав: «За останні три роки за рахунок коштів українських громадян, які купили білоруський бензин, який справді є якісним,  ми інвестували стільки коштів в економіку Білорусі, що це дало можливість їм декілька разів модернізувати власне виробництво».

    Чому ці кошти не спрямовують на модернізацію власного НПК? Хоча очевидним є те, що трейдинг нафтопродуктами приносить швидкі і високі прибутки, а інвестувати у розвиток інфраструктури потрібно значні кошти і довго чекати на отримання прибутку. Та це негативно впливає на розвиток галузі та її перспективи. Якщо б в Україні інвестували кошти у розробку та розвідку нафти, то вартість бензину була б нижчою. Оскільки Україна залежна від імпорту нафти, ціни на бензин залишатимуться європейськими та продовжуватимуть збільшуватися.

 

УКРАЇНСЬКИЙ РИНОК ЗАЛЕЖНИЙ НА 80% ВІД СВІТЛИХ НАФТОПРОДУКТІВ (БЕНЗИН ТА ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛЬНЕ), САМЕ СТІЛЬКИ ІМПОРТУЄТЬСЯ З РОСІЇ ТА БІЛОРУСІ.

 

На початку 90-років потужність нафтопереробного комплексу становила приблизно 50 млн тон у рік, на сьогодні ця цифра складає трохи більше 2-2,5 млн тон у рік.

 

У 2017 РОЦІ ВИДОБУЛИ ЛИШЕ 2 100 МЛН ТОН НАФТИ, З НИХ 1800 МЛН ТОН ВИДОБУЛИ ДЕРЖАВНІ КОМПАНІЇ, 300 ТИС. ТОН – ПРИВАТНІ.

 

   Після Великобританії, Україна посідає друге місце серед найбільших систем магістральних нафтопроводів.

 

    Порівнюючи вартість дизельного пального та бензину тієї ж марки в Україні та Англії, було встановлено, що вартість складає за літр пального відповідно 27,95 грн. та 50 грн – дизпаливо та 31,62 грн. й 48,80 грн. – бензин відповідно. При цьому  мінімальна зарплата англійця складає 55 367 тисяч гривень, а українця – 3723 грн. Відповідно, українець може придбати усього 133 літри пального за свої гроші, у той час англієць на свою мінімальну платню – 1104 літри.

 

МІНІМАЛЬНА ЗАРПЛАТА УКРАЇНЦЯ НА 1387 % НИЖЧА, НІЖ В АНГЛІЙЦЯ. У ТОЙ ЧАС, ПАЛЬНЕ В УКРАЇНІ ДЕШЕВШЕ, НІЖ В АНГЛІЇ, ЛИШЕ НА 54%, - МИКОЛА ВОЙТІВ.

 

ЩОБ УКРАЇНЕЦЬ МІГ ПРИДБАТИ ТАКУ Ж КІЛЬКІСТЬ ПАЛЬНОГО ЗА СВОЮ ЗАРПЛАТУ ЯК АНГЛІЄЦЬ, ЙОГО ВАРТІСТЬ В УКРАЇНІ МАЛА Б СКЛАДАТИ 3,30 ГРН ЗА БЕНЗИН ТА 3,37 ГРН ЗА ДИЗПАЛИВО.

 

    Щодо транспортування нафти, то загальна потужність прокачування – близько 100 млн тон нафти у рік, на сьогодні прокачується у рік лише 16,5-17 млн тон нафти.

УКРАЇНА ТРАНСПОРТУЄ У ЄВРОПУ ЛИШЕ РОСІЙСЬКУ НАФТУ МАРКИ URALS.

    «Сьогодні, коли говорять про українську енергетику, оминають увагою нафтовий сектор, хоча насправді він має аналогічну перспективу створення доданої вартості української економіки, як і газовий та електроенергетичний сектори», - підсумував аналітик з енергетичних питань Микола Войтів.

    2018 рік має велику перспективу успадкувати стагнацію нафтової галузі, яка мала місце у 2017 році, проте за правильного менеджерування є також усі можливості реформувати галузь. Які перспективи та можливості українського нафтового сектору – про це детальніше у програмі.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=68&v=ZYFqd6oZenk


Теги