Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
20 червня, 2013   ▪   Андрій Скумін   ▪   Версія для друку

Великий медіа-переділ. Хто стоїть за новими власниками ЗМІ?

17 червня стало відомо, що президент медіа-групи UMH group Борис Ложкін і Геннадій Боголюбов (група «Приват») продали проект «Фокус» (журнали «Фокус», «Фокус. Красивая стра­­на», сайт focus.ua) українській компанії Vertex United. Її співвласники – одесити Борис Кауфман та Олександр Грановський.
Матеріал друкованого видання
№ 24 (292)
від 20 червня, 2013
Великий медіа-переділ. Хто стоїть за новими власниками ЗМІ?

Останні не приховують, що для них медіа-актив є не профільним (основний бізнес – Фінбанк і низка готелів), а «іміджевим». Утім, на думку, що справа може й не обмежуватися двома згаданими бізнесменами середньої руки, наштовхує чітка тенденція до переділу медіа-ринку країни за рахунок виходу на нього нових, переважно невідомих, кінцевих власників. Стосується вона передусім інфор­маційно-аналітичного сегмента, що безпосередньо пов’язаний із формуванням громадської думки і має дуже велике значення напередодні та в період виборчих кампаній.

Навесні в Україні з’явився ще один потужний гравець – «Мультимедіа-інвест груп». Формальним власником є Ігор Гужва, колишній довголітній редактор газети «Сегодня», підконтрольної Рінату Ахметову. Утім, на думку експертів, агресивна кампанія з розширення медіа-активів групи свідчить про те, що екс-головний редактор навряд чи може мати значні фінансові ресурси, тож, вочевидь, є лише прикриттям для заможніших людей. Так, 14 травня ТОВ «Вісті мас-медіа», власником якого є «Мультимедіа-інвест груп», розпочало випуск щоденної газети «Вести». Наразі її безплатно роздають біля кожної станції метро. А вже за місяць стало відомо про придбання холдингом супутникового каналу UBR (гендиректором якого став сам Гужва). На сьогодні його цільова аудиторія – бізнесмени, мешканці міст обласного значення, але до кінця року менеджмент заявляє про наміри переформатування в новинний цілодобовий канал «Вести TV». У планах холдингу також запуск власної радіостанції «Вести FM».

У контексті активного переділу медіа-ринку, вочевидь, слід розглядати і події довкола телеканалу ТВі, в якого у квітні змінилися власник, керівництво та колектив. Знову ж таки новий формальний власник – дрібний американський бізнесмен родом із України Олександр Альтман, для котрого, як і для Vertex United, що днями придбала «Фокус», медіа-актив є непрофільним. Тим часом сторони конфлікту, як відомо, тоді публічно звинувачували одна одну в намірах продати ТВі або Вікторові Медведчуку, або одній з основних груп впливу в українському владному конгломераті.

Читайте також: Скандал довкола ТВі: інтриги в каламутній воді

Думки експертів розходяться, під кого збираються ці медіа-активи. Так, перед виходом газети «Вести» у ЗМІ була активно розтиражована інформація, що це проект Віктора Медведчука, запущений на ринок для пропаганди проросійських ідей: Митного союзу, відповідної зовнішньої політики тощо. При цьому у фінансуванні, за однією з версій, бере активну участь Газпром. За даними інших джерел Тижня, Ігоря Гужву нібито спонсорує Дмитро Фірташ. Цікаво, що обидві ці версії необов’язково виключають одна одну з огляду на історію газового олігарха та активність на російському фронті останнім часом Юрія Бойка, одного з представників так званої групи РУЕ. У такому разі може йтися і про взаємодію між Фірташем та Медведчуком в інтересах Кремля. Врешті, в біографії одесита Бориса Кауфмана, який днями став формальним власником видання «Фокус», є такий факт, як спонсорування свого часу СДПУ(о) Медведчука. Альтернативна версія пов’язує підвищену активність на ринку медіа зі структурами «Сім’ї». У випадку з «Фокусом» підґрунтям для таких припущень слугує інформація про те, що Кауфман підтримує тісні стосунки з Віктором Януковичем-молодшим. Підвищена активність «Сім’ї» в придбанні медіа-активів була помічена ще торік, і її наслідком стала поява двох щоденних видань, як-от «Взгляд» і «Капитал», котрі пов’язують із куратором сімейного блоку уряду Сергієм Арбузовим. Перший віце-прем’єр також часто фігурує у ЗМІ як людина, що встановила контроль над низкою каналів (Tonis, Business і «Перший національний», на якому нещодавно відбулися серйозні кадрові ротації).

Читайте також: Як Хорошковський і Фірташ «Інтер» розпасували

Таке пожвавлення структур, раніше не дотичних до медіа-ринку, на тлі прогнозів затягування кризи на ньому може пояснюватися лише одним: в Україні де-факто стартувала президентська кампанія. Схоже, ще до кінця поточного року слід очікувати активізації та навіть завершення переділу медіа-ринку, зокрема й за рахунок досить потужних активів, які все ще належать таким олігархам, як Ігор Коломойський, Віктор Пінчук, Петро Порошенко.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Коли в Україні нарешті з’явився інтерес до консервативної ідеології, стало зрозуміло, як мало ми знаємо про особистість і спадщину засновника українського консерватизму
    1 жовтня, Тетяна Осташко
  • Чого прагнуть лідери, що заявляють про себе як про демократичну опозицію до нинішньої влади, і чи здатні вони досягти свого найближчим часом
    1 жовтня, Андрій Голуб
  • Координатор експертної групи розвитку культурних і творчих індустрій Єврокомісії розповів Тижню про культуру крізь призму процесу творення нової вітчизняної політики, яка регулює цю царину, економічну збитковість ставлення до неї за залишковим принципом та нові форми інституцій, що стимулюють її розвиток.
    1 жовтня, Ганна Трегуб
  • Здається, немає вже новини, яка здивувала б простого мешканця Луганська. Хоча часто про події в «республіці» дізнаєшся від тих, хто живе на «великій» землі. Іноді друзі з української сторони пишуть есемеску: «А чи правда, що…» Вони щось прочитали в інтернеті й хочуть підтвердження. І лише з таких ось «новин» дізнаєшся про кадрові зміни у верхівці місцевої «влади».
    1 жовтня, Вікторія Малишева
  • Як різні мусульманські громади сприйняли війну на Донбасі
    1 жовтня, Михайло Якубович
  • З початком жовтня в Україні мало стартувати тестування на керівні посади в Державне бюро розслідувань. Втім, цього не відбулося.
    1 жовтня, Станіслав Козлюк
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено