Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
24 травня, 2013   ▪   Андрій Скумін   ▪   Версія для друку

Довибори із запрограмованим результатом. Влада готує реванш в усіх проблемних округах

Кабмінівський законопроект про повторні вибори в семи округах готує ґрунт для перемоги в них провладних кандидатів
Матеріал друкованого видання
№ 19 (287)
від 16 травня, 2013
Довибори із запрограмованим результатом. Влада готує реванш в усіх проблемних округах

13 травня 2013 року Кабмін схвалив і зареєстрував у Верховній Раді розроблений у Міністерстві юстиції законопроект № 2971 «Про повторні вибори народних депутатів України до ВРУ VІІ скликання у деяких одномандатних виборчих округах». Тепер у влади з’явиться можливість відзвітувати про виконання ще одного зобов’язання перед Брюсселем – про проведення довиборів, чого там давно вимагають. Водночас опозиція тривалий час нехтувала питанням повторних перегонів у спірних округах, принаймні не виносила його на порядок денний, тож тепер влада може провести їх за власним сценарієм. За інформацією джерел Тижня, вибори в семи округах (п’яти, де ЦВК не змогла встановити результати восени, та округах Павла Балоги й Олександра Домбровського, яких мандатів позбавив суд) вона готує орієнтовно на першу половину серпня, у пік відпусток, коли реальна явка на дільниці, швидше за все, буде найнижчою, що відкриває широкі можливості для використання їхніх голосів в інтересах провладного кандидата. Аналіз законопроекту Лавриновича свідчить, що він дозволяє владі на будь-якому етапі заблокувати виборчий процес і спотворити результат волевиявлення. Тож, схоже, вона готується здобути якщо не всі, то принаймні більшість із семи мандатів.

Перше, що впадає в очі в законопроекті № 2971, – це обмеження ролі ВР у призначенні й фінансуванні організації та проведення виборів. Найімовірніше, причина в тому, що команда Януковича перестала довіряти Верховній Раді (зважаючи на слабкість підконтрольної ПР «парламентської більшості») й перемістила прийняття рішень щодо повторної кампанії 2013 року в підконтрольні їй Центральну виборчу комісію і Кабмін. Згідно зі ст. 2 законопроекту рішення про проведення повторних виборів депутатів приймає ЦВК. А Кабміну доручається займатися питаннями їх фінансування. Перемістивши прийняття рішень щодо виборів у ЦВК і КМУ, влада перевела їх у ручний режим. Скажімо, Центрвиборчком може призначити перегони в одному з проблемних округів (котрий, як засвідчила минула кампанія, за допомогою адмінресурсу можна легко зачистити від опозиційних конкурентів), а в іншому, де опозиція перемагає, не призначити. Для цього достатньо не зібратися на своє засідання (така практика вже не раз мала місце й у попередні роки). Аналогічна ситуація і з фінансуванням виборів.

Але найбільші несподіванки від законопроекту № 2971 очікують опозицію в частині організації виборчого процесу. Підготовка та проведення повторних перегонів здійснюються відповідно до ст. 104 і 107 Закону «Про вибори народних депутатів України» з урахуванням особливостей, визначених законом про повторні вибори. Але урядовий законопроект жодним чином не деталізує, хто формуватиме окружні та дільничні виборчі комісії. Проблема в тому, що Закон «Про вибори народних депутатів України» встановлює два порядки їх формування: на чергових парламентських перегонах 28 жовтня 2012 року; на інших виборах народних депутатів. Принципова відмінність цих двох порядків у тому, що восени 2012-го до виборчих комісій в обов’язковому порядку включалися кандидатури від партій, які мали фракції у ВР шостого скликання, а на решті парламентських виборів – від політсил, які мають фракції у Раді поточного скликання. Відмінність зрозуміти неважко. У шостому скликанні були три провладні партійні фракції: ПР, Компартії, Народної партії (Литвина) та опозиційна партійна фракція «Батьківщина» і блокова НУ – НС, за допомогою якої і через недосконалість законодавства ПР змогла за квотою нунсівців провести багатьох провладних членів виборчих комісій. Натомість у нинішній ВР розклади вже не на користь таких маніпуляцій: дві фракції провладні, три – опозиційні. Очевидно, якщо закон про вибори в проблемних мажоритарних округах буде ухвалено в редакції законопроекту № 2971, то деталізувати, фракції якого скликання формуватимуть окружні та дільничні виборчі комісії на довиборах, буде ЦВК, у якій опозиція фактично представлена лише двома членами, тож можна здогадатися, яке рішення ухвалять.

Та найбільша проблема законопроекту № 2971 не в його положеннях, а у відсутності низки норм, які б унеможливлювали застосування чорних виборчих технологій, апробованих на минулих виборах.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • 16 січня 2015-го десантники 25-ої бригади отримали наказ здійснити марш зі свого місця розташування до південно-західної околиці Авдіївки (мікрорайон Хімік). Разом з десантниками в цей сектор висунулися й бригадні артилерійські підрозділи.
    28 червня, Анатолій Шара
  • Хто і як сьогодні змінює Конституцію України? Який зв’язок між цими нововведеннями та ключовими реформами в державі? Про це Тижню розповів експерт із конституційного та адміністративного права, голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко
    28 червня, Анна Корбут
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про візит Володимира Гройсмана до Берліну, значення Brexit для України, стабілізацію української економіки та переклад книги Олега Шинкаренка на англійську
    28 червня, Віталій Рибак
  • Багато блогерів та журналістів вже не раз робили аналіз справ «молодих, але невизнаних» республік. Хтось перевіряв бюджети, дехто слідкував за темпами виробництва на окупованих територіях. Інших цікавив політичний бомонд Донецьку чи Луганську.
    28 червня, Павло Василів
  • Чи варто змінювати Конституцію, порушуючи її, і чому нинішні інновації не доведуть до добра? Колишній генпрокурор, суддя КСУ у відставці Віктор Шишкін на прохання Тижня проаналізував новітній конституційний процес в Україні
    28 червня, Роман Малко
  • Чимало проблем, пов’язаних з українським Основним Законом, стали результатом спроб вибудувати його на ґрунті радянської конституційної спадщини, яка не відповідає новим реаліям
    27 червня, Олександр Крамар
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено