Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
22 червня, 2012   ▪   Георгій Грищенко   ▪   Версія для друку

Рада може обмежити українське ТБ на користь російського

Доки увага суспільства прикована до головного "фронту" боротьби за національну ідентичність українців – мовного законопроекту Ківалова-Колесніченка – на підході низка нових законодавчих нововведень, які мають посилити присутність в Україні "Руского міра", що днями знову було визначено пріоритетом зовнішньої політики РФ у Держдумі
Рада може обмежити українське ТБ на користь російського
Фотогалерея: Володарі "Зомбоящиків" (зображень: 10)

Серед прикладів і законодавчі ініціативи Віктора Януковича-молодшого про кількаразове зниження частки українського кінопродукту, і Ківалова – про розширення вживання російської мови в судовій системі. Проте є й менш резонансні (хоч також досить дієві) ініціативи. Як от лобіювання ухвалення в цілому законопроекту №6423 з нейтрально-милозвучною назвою «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань авторського права й суміжних прав», поданого «регіоналом» Максимом Луцьким, комуністкою Катериною Самойлик і «литвинівцем» Олегом Зарубінським ще 2 роки тому – і прийнятому в першому читанні в лютому 2011 року.

Якщо подивитися на сторінку документа на сайті Верховної Ради - нічого особливо вартого уваги там немає. Щоправда, і присутні там файли датовані максимум 2010 роком. Проте, як свідчить давня мудрість: «Диявол ховається в деталях». В даному випадку, такими є поправки до другого читання - яких нині налічується понад 300. І, ніхто не знає про їхній справжній зміст. Пан Луцький "відфутболює" стурбованих представників преси в профільний комітет - а той, у свою чергу, відсилає їх назад.

Читайте також: Чому наше телебачення не українське?

Тим часом, за інформацією, яку нещодавнона своєму блозі оприлюднив генеральний директор телеканалу ТВі Микола Княжицький, його ухвалення в цілому може відбутися уже на поточній сесії. Тим часом, серед численних доповнень до закону, є поправка, внесена депутатом від ПР Орестом Муцом, що вимагає від усіх українських телеоператорів кодувати сигнал який транслюється через супутник.

Робиться це звісно ж під прикриттям «захисту авторських прав». Мовляв купить якийсь телеканал у зарубіжної кіностудії фільм з ліцензією «тільки для перегляду на території України», покаже його не тільки за допомогою звичайних телепередавачів на ефірні антени користувачів, але і через супутник, а цей фільм візьме та й подивиться який-небудь іноземний громадянин на сусідній території.

Читайте також: Стічні канали українського ТБ

Насправді ж за такими новаціями простежуються, по-перше, лобізм інтересів власників саме платних каналів, серед яких найбільші олігархи. Адже нині в Україну за попередніми підрахунками в особистому користуванні знаходиться близько 3 млн супутникових «тарілок» - і їхня кількість постійно зростає. Особливо за рахунок населення сільських районів, яке, зі зрозумілих причин, позбавлене можливості підключення до кабельної мережі великих міст - а звичайні ефірні канали в «глибинці» показують зазвичай із вкрай низькою якістю.

Але із зазначених 3 мільйонів лише трохи більше 400 000 користувачів підписані на ті чи інші платні канали. І це природно - хто ж буде платити гроші, якщо порівняний за якістю продукт можна отримати абсолютно безкоштовно? А ось коли «стартові умови зрівнюються» (тобто «безкоштовної халяви» більше немає) - тоді споживач починає вибирати з того, що є. І у «платних старожилів» з'являється набагато більше шансів збільшити свою аудиторію.

Проте використанням влади для лобіювання власних бізнес-інтересів справа не обмежується, оскільки ігнорує фактор російських супутникових каналів. Адже наказати їм кодувати сигнал, що потрапляє на територію Україну, в Києві не в змозі. "Транслюємо свої передачі для співвітчизників в Європі, а те, що сигнал можна приймати і на території Україні - так це не наша вина, що супутник такий потужний. Адже він же не наш". Hot Bird, наприклад, з якого веде мовлення «перший» і «другий» російські канали, «Вести» і т.д., належить французькій компанії Eutelsat. І та ж реклама в них дійсно найбільше звернена до росіян-емігрантів в Німеччині.

Читайте також: Чому українці перестають дивитися ТБ

Проте український глядач дивиться не лише рекламу. А провідні російські канали навіть на зарубіжну публіку активно ретранслюють кремлівську пропаганду, що подається в новинах, з дуже привабливою «обгорткою» у телефільмах і більшості інших програм.

Тим часом, у разі ухвалення вищезазначеної поправки, переважно україномовне населення сільськогосподарських територій країни, і має водночас значно нижчі порівняно із середніми по країні доходи, за перегляд будь-якого українського каналу зі встановленої супутникової системи змушені будуть платити значні гроші. Натомість через «тарілку» абсолютно безкоштовно дивитиметься російське ("соціальне"?) телебачення.

У результаті норми про квотування телеефіру на українських каналах, доступ до яких основній частині україномовних громадян буде різко ускладнено, можуть взагалі втратити своє сучасне значення. В умовах незахищеності внутрішнього інформаційного простору від зовнішнього впливу, будь-які спроби зарегламентувати діяльність місцевих учасників ринку будуть вести насамперед до їх ослаблення на користь передових загонів гуманітарної експансії "Руского міра".


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • 16 січня 2015-го десантники 25-ої бригади отримали наказ здійснити марш зі свого місця розташування до південно-західної околиці Авдіївки (мікрорайон Хімік). Разом з десантниками в цей сектор висунулися й бригадні артилерійські підрозділи.
    28 червня, Анатолій Шара
  • Хто і як сьогодні змінює Конституцію України? Який зв’язок між цими нововведеннями та ключовими реформами в державі? Про це Тижню розповів експерт із конституційного та адміністративного права, голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко
    28 червня, Анна Корбут
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про візит Володимира Гройсмана до Берліну, значення Brexit для України, стабілізацію української економіки та переклад книги Олега Шинкаренка на англійську
    28 червня, Віталій Рибак
  • Багато блогерів та журналістів вже не раз робили аналіз справ «молодих, але невизнаних» республік. Хтось перевіряв бюджети, дехто слідкував за темпами виробництва на окупованих територіях. Інших цікавив політичний бомонд Донецьку чи Луганську.
    28 червня, Павло Василів
  • Чи варто змінювати Конституцію, порушуючи її, і чому нинішні інновації не доведуть до добра? Колишній генпрокурор, суддя КСУ у відставці Віктор Шишкін на прохання Тижня проаналізував новітній конституційний процес в Україні
    28 червня, Роман Малко
  • Чимало проблем, пов’язаних з українським Основним Законом, стали результатом спроб вибудувати його на ґрунті радянської конституційної спадщини, яка не відповідає новим реаліям
    27 червня, Олександр Крамар
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено