Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
24 травня, 2012   ▪   Версія для друку

Резолюція Європейського Парламенту щодо України (повний текст)

Тиждень публікує повний текст резолюції Європарламенту, яка була ухвалена 24 травня
Резолюція Європейського Парламенту щодо України (повний текст)

Європейський парламент,

- беручи до уваги свої попередні резолюції по Україні, зокрема свої резолюції від 9 червня 2011 (1), 27 жовтня 2011 (2) та 1 грудня 2011 року (3)
- беручи до уваги резолюцію парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ щодо ситуації з Юлією Тимошенко від 3 квітня 2012 року,
- беручи до уваги заяву Верховного представника Кетрін Ештон про ситуацію з Юлією Тимошенко від 26 квітня 2012 року,
- беручи до уваги заяву євро комісара, відповідального за спорт Андрулли Васіліу про Євро-2012 від  4 травня 2012 року,
- беручи до уваги заяву президента Польщі Броніслава Коморовського від 9 травня 2012 року, що чемпіонату Європи з футболу 2012 повинен відбутись,
- беручи до уваги звіт про хід реалізації Європейської політики сусідства в Україні, опублікований 15 травня 2012 року (4)
- беручи до уваги висновки засідання ради зі співробітництва між ЄС та Україною від 15 травня 2012 року,
- беручи до уваги Спільну декларацію Празького саміту Східного партнерства від 7 травня 2009 року,
- беручи до уваги завершення переговорів між Україною та ЄС щодо Угоди про асоціацію, включаючи угоду про глибоку та всеохопну зону вільної торгівлі та підписання цієї угоди,

- беручи до уваги Угоду про партнерство та співпрацю (УПС) між Європейським Союзом та Україною, яке вступило в дію 1 березня 1998 року та триваючі переговори щодо угоди про асоціацію, яка має замінити УПС

- беручи до уваги правило 110(2) та (4) правил процедури,

Читайте також: Рух по колу: звіти ПАРЄ щодо України прикро схожі між собою

А. Зважаючи на те, що Україна має стратегічно важливе значення для ЄС; у той час як розмір України, її ресурси, населення та географічне розміщення надають їй визначну позицію в Європі та роблять її ключовим регіональним актором, який справляє значний вплив на безпеку, стабільність та процвітання всього континенту, та який зважаючи не це повинен взяти на себе частку політичної відповідальності;

B. у той час як дотримання Україною прав людини, її повага до громадянських та фундаментальних свобод та до верховенства права, разом з проведенням справедливих, неупереджених та незалежних судових процесів, та її зосередженість на проведенні внутрішніх реформ є передумовою для подальшого розвитку відносин між ЄС і Україною;
С. у той час як підписання угоди про асоціацію між Україною та ЄС, в тому числі угоди про вільну торгівлю матиме важливе значення для європейських перспектив України; у той час як чим більше Україна поділяє спільні з ЄС цінності та чим більше вона проводить реформи у дусі Угоди, тим глибшими поступово ставатимуть її відносини з ЄС; тоді як велике значення ЄС надає тому, щоб мати на своїх східних кордонах, значну частину яких формує кордон України, область верховенства права та процвітання;

D. у той час як всеосяжна реформа судової системи і заходи по забезпеченню дотримання законності при проведенні кримінальних розслідувань та судових переслідувань, в тому числі принцип справедливого, неупередженого і незалежного судового розгляду, до сих пір не були реалізовані в Україні; у той час як ці реформи повинні бути розроблені в тісній співпраці з Венеціанською комісією; у той час як рішення по апеляції в касаційній інстанції щодо справи Тимошенко на рішення Печерського районного суду в Києві очікується 26 червня 2012 року;

E. у той час як вирок від 11 жовтня 2011 колишньому прем'єр-міністру України Юлії Тимошенко щодо ув’язнення на сім років та суди щодо інших вищих посадових осіб колишнього уряду не є прийнятними та являють собою акт вибіркового судочинства; беручи до уваги серйозні недоліки відзначені в незалежності судової системи і відсутності реформ у всіх сферах судового процесу: обвинуваченні, суді, винесенні вироку, утриманні під вартою та апеляції;

F. у той час як ЄС продовжує наголошувати на необхідності поваги до верховенства закону, включаючи справедливі, неупереджені та незалежні судові процеси та уникнення при цьому небезпеки породження будь-яких думок, що судові заходи застосовуються вибірково; тоді як ЄС вважає, що ці принципи особливо важливі для країни, яка прагне глибоких договірних відносин на основі політичного об'єднання;

G. у той час як корупція і зловживання владою в Україні як і раніше широко поширені та потребують однозначної відповіді з боку влади у вигляді притягнення винних до відповідальності; у той час як обвинувачення та розслідування повинні бути неупередженими і незалежними і не повинні використовуватися в політичних цілях;

H. у той час як у своєму попередньому звіті Данський Гельсінський комітет з прав людини, який здійснює моніторинг судових розглядів у справі проти Юлії Тимошенко, виявив фундаментальні в українській системі кримінального правосуддя, що негативно відбилося на захисті індивідуальних прав людини і верховенства закону;

I. у той час як європейська перспектива України повинні бути заснована на політиці систематичних та незворотних реформ в ряді важливих інституційних, політичних, економічних і соціальних областей; у той час як важливі реформи вже було здійснено або вони здійснюються зараз, тоді як інші все ще треба запровадити; у той час як рамки, створені Угодою про асоціацію, нададуть Україні важливий інструмент модернізації та дорожню карту для здійснення внутрішніх реформ, а також засіб для національного примирення, який допоможе країні подолати останні негативні тенденції, стане мостом для поєднання розділеного українського суспільства та об’єднає його у його цілі наближення до європейської перспективи на основі цінностей демократії, верховенства права, прав людини та доброго управління.

Читайте також:  М’яка стінка: українська влада втрачає останніх союзників у Європі

J. у той час як Україна буде приймати чемпіонату Європи з футболу в 2012 році спільно з Польщею в червні;  тоді як високопоставлені європейські посадовці заявили, що вони не відвідають матчі, які відбудуться в Україні, але не закликають до бойкоту матчів чемпіонату Європи з футболу;

1. Наголошує, що однією з головних цілей його зовнішньої політики є зміцнення та посилення відносин з Україною та зміцнення Європейської політики сусідства, чиєю метою є заохочення політичних, економічних і культурних зв'язків між країнами та ЄС і його державами-членами; підкреслює той факт, що підписання та ратифікація Угоди про асоціацію та її ефективне здійснення вимагатиме покращення ситуації з правами людини, у тому числі декриміналізації політичних рішень у реформованому Кримінальному кодексі за верховенства права та глибокої демократії, з припиненням придушення політичної опозиції та проведенням  вільних, справедливих та прозорих виборів.

2. Підкреслює, що нинішні проблеми у відносинах між Україною та Європейським Союзом можуть бути вирішені тільки на основі чіткого бажання з боку української влади проводити і здійснювати необхідні реформи, зокрема, правову та судової системи з метою повного дотримання принципів демократії та поваги до прав людини та основних свобод, прав меншин і верховенства закону, закликає до активної та ефективної підтримки протікання цієї реформи з боку інституцій Європейського Союзу та Ради Європи і її Венеціанської комісії;

3. Знову заявляє про свою стурбованість з приводу судових проваджень проти колишніх та нинішніх високопоставлених урядових чиновників, які не були проведені у відповідності з європейськими стандартами справедливості, неупередженості, прозорості та незалежності, закликає до безумовного негайного звільнення всіх ув'язнених, засуджених за політичними мотивами, у тому числі лідерів опозиції;

4. Висловлює жаль з приводу вироку колишньому прем'єр-міністру Юлії Тимошенко, підкреслює, що зміцнення верховенства закону і незалежної судової системи, а також ініціювання надійної боротьби з корупцією необхідні не тільки для поглиблення відносин між ЄС і Україною, а й для консолідації демократії в Україні;

5. Закликає українську владу провести відмінність між політичною та кримінальною відповідальністю, а також змінити існуючий кримінальний кодекс відповідно до цього; наголошує, що демократична боротьба за політичні рішення має відбуватися у парламенті, за участі виборців та не повинна руйнуватися з допомогою особисто та політично мотивованих актів кримінального переслідування та стати об’єктом маніпулювання у вироках в кримінальних судах;

6.  Закликає українську владу прояснити ситуацію ув'язнених, засуджених за політичними мотивами до початку виборчої кампанії;

7. Закликає українську владу гарантувати неупередженість та прозорість касаційного процесу у справі пані Тимошенко, який має пройти відповідно до чесних і справедливих правових норм і практики, поширеної в Європі, і вимагає покласти край використанню виборчого правосуддя з орієнтацією на політичних та інших супротивників, шкодує про те, що Верховний спеціалізованого суд України з цивільних і кримінальних справ відклав рішення за касаційною скаргою у справі пані Тимошенко на рішення Печерського районного суду Києва; відзначає, закриття касаційного слухання у справі Юлії Тимошенко до 26 червня 2012 року, та вважає таку ситуацію прикрою і застерігає проти затягування судового процесу;

8. Закликає українську владу забезпечити повну повагу прав усіх ув'язнених, засуджених за політичними мотивами, у тому числі Тимошенко, Луценка та Іващенка, отримання ними адекватної медичної допомоги в необхідних установах, їх права на необмежений доступ до адвокатів та на відвідування родичів та інших людей, таких як посол ЄС; підкреслює необхідність для України повною мірою поважати права обвинувачених і затриманих, в тому числі право на медичне обслуговування відповідно до міжнародних стандартів; засуджує використання сили з боку тюремних наглядачів проти Юлії Тимошенко, і нагадує про зобов'язання Україна своєчасно і неупереджено розглядати будь-які скарги на застосування катувань або інших форм жорстокого, нелюдського або такого, що принижує гідність, поводження;

9. Закликає українську владу створити незалежний і неупереджений міжнародний правовий орган, який буде повідомляти про можливі порушення основних прав і свобод у випадках Юлії Тимошенко та членів її уряду; з задоволенням відзначає підсумки зустрічі президента Європейського Парламенту Мартіна Шульца з прем'єр-міністром України Миколою Азаровим і очікує, що українська влада відповість на узгоджену пропозицію наданням рекомендацій з її швидкого здійснення для того, щоб забезпечити у співпраці з та на підтримку команди «Шаріте» належне медичне лікування Юлії Тимошенко, а також судовий нагляд з боку авторитетної і компетентної особистості з ЄС за апеляційним та касаційним процесами, а також майбутні провадження проти колишнього прем'єр-міністра України;

10.  Вітає той факт, що Тимошенко було переведено з Качанівської колонії в лікарню за її власним рішенням, і приймає до відома недавній візит міжнародних медичних експертів;

11. Наполягає на тому, щоб всі судові справи проти колишніх і нинішніх високопоставлених чиновників проводились у відповідності з європейськими стандартами справедливості, неупередженості, прозорості та незалежності; засуджує той факт, що українська влада відкриває нові політично мотивовані справи проти Тимошенко та інших усупереч принципам верховенства закону;

12. Висловлює тривогу у зв'язку зі станом демократичних свобод, а також у зв’язку з  практикою інструменталізації державних установ для реалізації партійних політичних цілей і помсти;

13 Підкреслює вирішальне значення вільних, справедливих і прозорих парламентських виборів в Україні в цьому році, в тому числі право лідерів опозиції взяти участь, а також необхідність підтримувати глибоку прихильність до демократичних цінностей і верховенства права, в тому числі в період між виборами; закликає Європейський парламент використати власне право на спостереження міжнародною місією спостерігачів на наступних парламентських виборах;

14. Нагадує українській владі про необхідність всеосяжних реформі, які повинні бути здійснені для того, щоб прокласти шлях для зближення України з європейськими нормами і стандартами; підкреслює, що зближення України з ЄС має будуватися на її прихильності до європейських цінностей та свобод; підкреслює, що наріжним каменем цих стандартів повинна бути незалежна судова система;

15. Підкреслює, що повна повага до законодавства про права людини та задоволення базових стандартів ОБСЄ зміцнить довіру до головування України в ОБСЄ у 2013-му році.

16. Висловлюючи надію на успіх чемпіонату Європи з футболу 2012 в Польщі та Україні, закликає європейських політиків, які хочуть відвідувати матчі Євро-2012 в Україні, повідомити про свою обізнаність з політичною ситуацію в країні і шукати можливості для відвідування політичних в'язнів у тюрмах, або відвідати його як приватні особи, а не як VIP-персони;

17. Доручає своєму президенту довести цю резолюцію до відома Європейської дипломатичної служби, Ради, Комісії, держав-членів, президента, уряду і парламенту України та Парламентської Асамблеї Ради Європи та ОБСЄ.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Латвія з-поміж трьох країн Балтії має чи не найбільше зв’язків із Росією, через які остання може шукати канали впливу. Утім, ситуація поступово змінюється
    3 грудня, Ольга Ворожбит
  • Відкриттям екзопланет уже нікого не здивуєш. Наступний крок — спробувати їх зняти
    3 грудня, The Economist
  • Одним із місць відпочинку та дозвілля для луганчан до війни була мережа гіпермаркетів «Епіцентр». Хтось планував там ремонти, хтось шукав подарунки, а хтось просто релаксував: повільно пересувався від відділу до відділу, спираючись на візок. Там справді можна було вбити день і нічого не купити. Просто дивитися, тримати в руках, а потім залишати при собі обраний товар так, ніби він на якийсь час ставав власністю.
    3 грудня, Вікторія Малишева
  • У Литві не говорять про м’яку силу Росії, говорять про пропаганду
    2 грудня, Костянтин Амелюшкін
  • Я дуже люблю свій Бахмут: він теплий та привітний, чистий, сучасний та по-провінційному компактний. У ньому дуже багато квітів і дитячих майданчиків, а влітку повітря стає тягучим, наче липовий мед… Але це дивне місто. Ніби приречене балансувати між тим і цим: у міжчассі, у просторі, між новим і старим, своїм і чужим.
    2 грудня, Єлизавета Гончарова
  • Тіньова економіка об’єднує неймовірно велику кількість і різноманітність видів діяльності
    2 грудня, Любомир Шавалюк
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено