Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
24 травня, 2012   ▪   Версія для друку

Резолюція Європейського Парламенту щодо України (повний текст)

Тиждень публікує повний текст резолюції Європарламенту, яка була ухвалена 24 травня
Резолюція Європейського Парламенту щодо України (повний текст)

Європейський парламент,

- беручи до уваги свої попередні резолюції по Україні, зокрема свої резолюції від 9 червня 2011 (1), 27 жовтня 2011 (2) та 1 грудня 2011 року (3)
- беручи до уваги резолюцію парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ щодо ситуації з Юлією Тимошенко від 3 квітня 2012 року,
- беручи до уваги заяву Верховного представника Кетрін Ештон про ситуацію з Юлією Тимошенко від 26 квітня 2012 року,
- беручи до уваги заяву євро комісара, відповідального за спорт Андрулли Васіліу про Євро-2012 від  4 травня 2012 року,
- беручи до уваги заяву президента Польщі Броніслава Коморовського від 9 травня 2012 року, що чемпіонату Європи з футболу 2012 повинен відбутись,
- беручи до уваги звіт про хід реалізації Європейської політики сусідства в Україні, опублікований 15 травня 2012 року (4)
- беручи до уваги висновки засідання ради зі співробітництва між ЄС та Україною від 15 травня 2012 року,
- беручи до уваги Спільну декларацію Празького саміту Східного партнерства від 7 травня 2009 року,
- беручи до уваги завершення переговорів між Україною та ЄС щодо Угоди про асоціацію, включаючи угоду про глибоку та всеохопну зону вільної торгівлі та підписання цієї угоди,

- беручи до уваги Угоду про партнерство та співпрацю (УПС) між Європейським Союзом та Україною, яке вступило в дію 1 березня 1998 року та триваючі переговори щодо угоди про асоціацію, яка має замінити УПС

- беручи до уваги правило 110(2) та (4) правил процедури,

Читайте також: Рух по колу: звіти ПАРЄ щодо України прикро схожі між собою

А. Зважаючи на те, що Україна має стратегічно важливе значення для ЄС; у той час як розмір України, її ресурси, населення та географічне розміщення надають їй визначну позицію в Європі та роблять її ключовим регіональним актором, який справляє значний вплив на безпеку, стабільність та процвітання всього континенту, та який зважаючи не це повинен взяти на себе частку політичної відповідальності;

B. у той час як дотримання Україною прав людини, її повага до громадянських та фундаментальних свобод та до верховенства права, разом з проведенням справедливих, неупереджених та незалежних судових процесів, та її зосередженість на проведенні внутрішніх реформ є передумовою для подальшого розвитку відносин між ЄС і Україною;
С. у той час як підписання угоди про асоціацію між Україною та ЄС, в тому числі угоди про вільну торгівлю матиме важливе значення для європейських перспектив України; у той час як чим більше Україна поділяє спільні з ЄС цінності та чим більше вона проводить реформи у дусі Угоди, тим глибшими поступово ставатимуть її відносини з ЄС; тоді як велике значення ЄС надає тому, щоб мати на своїх східних кордонах, значну частину яких формує кордон України, область верховенства права та процвітання;

D. у той час як всеосяжна реформа судової системи і заходи по забезпеченню дотримання законності при проведенні кримінальних розслідувань та судових переслідувань, в тому числі принцип справедливого, неупередженого і незалежного судового розгляду, до сих пір не були реалізовані в Україні; у той час як ці реформи повинні бути розроблені в тісній співпраці з Венеціанською комісією; у той час як рішення по апеляції в касаційній інстанції щодо справи Тимошенко на рішення Печерського районного суду в Києві очікується 26 червня 2012 року;

E. у той час як вирок від 11 жовтня 2011 колишньому прем'єр-міністру України Юлії Тимошенко щодо ув’язнення на сім років та суди щодо інших вищих посадових осіб колишнього уряду не є прийнятними та являють собою акт вибіркового судочинства; беручи до уваги серйозні недоліки відзначені в незалежності судової системи і відсутності реформ у всіх сферах судового процесу: обвинуваченні, суді, винесенні вироку, утриманні під вартою та апеляції;

F. у той час як ЄС продовжує наголошувати на необхідності поваги до верховенства закону, включаючи справедливі, неупереджені та незалежні судові процеси та уникнення при цьому небезпеки породження будь-яких думок, що судові заходи застосовуються вибірково; тоді як ЄС вважає, що ці принципи особливо важливі для країни, яка прагне глибоких договірних відносин на основі політичного об'єднання;

G. у той час як корупція і зловживання владою в Україні як і раніше широко поширені та потребують однозначної відповіді з боку влади у вигляді притягнення винних до відповідальності; у той час як обвинувачення та розслідування повинні бути неупередженими і незалежними і не повинні використовуватися в політичних цілях;

H. у той час як у своєму попередньому звіті Данський Гельсінський комітет з прав людини, який здійснює моніторинг судових розглядів у справі проти Юлії Тимошенко, виявив фундаментальні в українській системі кримінального правосуддя, що негативно відбилося на захисті індивідуальних прав людини і верховенства закону;

I. у той час як європейська перспектива України повинні бути заснована на політиці систематичних та незворотних реформ в ряді важливих інституційних, політичних, економічних і соціальних областей; у той час як важливі реформи вже було здійснено або вони здійснюються зараз, тоді як інші все ще треба запровадити; у той час як рамки, створені Угодою про асоціацію, нададуть Україні важливий інструмент модернізації та дорожню карту для здійснення внутрішніх реформ, а також засіб для національного примирення, який допоможе країні подолати останні негативні тенденції, стане мостом для поєднання розділеного українського суспільства та об’єднає його у його цілі наближення до європейської перспективи на основі цінностей демократії, верховенства права, прав людини та доброго управління.

Читайте також:  М’яка стінка: українська влада втрачає останніх союзників у Європі

J. у той час як Україна буде приймати чемпіонату Європи з футболу в 2012 році спільно з Польщею в червні;  тоді як високопоставлені європейські посадовці заявили, що вони не відвідають матчі, які відбудуться в Україні, але не закликають до бойкоту матчів чемпіонату Європи з футболу;

1. Наголошує, що однією з головних цілей його зовнішньої політики є зміцнення та посилення відносин з Україною та зміцнення Європейської політики сусідства, чиєю метою є заохочення політичних, економічних і культурних зв'язків між країнами та ЄС і його державами-членами; підкреслює той факт, що підписання та ратифікація Угоди про асоціацію та її ефективне здійснення вимагатиме покращення ситуації з правами людини, у тому числі декриміналізації політичних рішень у реформованому Кримінальному кодексі за верховенства права та глибокої демократії, з припиненням придушення політичної опозиції та проведенням  вільних, справедливих та прозорих виборів.

2. Підкреслює, що нинішні проблеми у відносинах між Україною та Європейським Союзом можуть бути вирішені тільки на основі чіткого бажання з боку української влади проводити і здійснювати необхідні реформи, зокрема, правову та судової системи з метою повного дотримання принципів демократії та поваги до прав людини та основних свобод, прав меншин і верховенства закону, закликає до активної та ефективної підтримки протікання цієї реформи з боку інституцій Європейського Союзу та Ради Європи і її Венеціанської комісії;

3. Знову заявляє про свою стурбованість з приводу судових проваджень проти колишніх та нинішніх високопоставлених урядових чиновників, які не були проведені у відповідності з європейськими стандартами справедливості, неупередженості, прозорості та незалежності, закликає до безумовного негайного звільнення всіх ув'язнених, засуджених за політичними мотивами, у тому числі лідерів опозиції;

4. Висловлює жаль з приводу вироку колишньому прем'єр-міністру Юлії Тимошенко, підкреслює, що зміцнення верховенства закону і незалежної судової системи, а також ініціювання надійної боротьби з корупцією необхідні не тільки для поглиблення відносин між ЄС і Україною, а й для консолідації демократії в Україні;

5. Закликає українську владу провести відмінність між політичною та кримінальною відповідальністю, а також змінити існуючий кримінальний кодекс відповідно до цього; наголошує, що демократична боротьба за політичні рішення має відбуватися у парламенті, за участі виборців та не повинна руйнуватися з допомогою особисто та політично мотивованих актів кримінального переслідування та стати об’єктом маніпулювання у вироках в кримінальних судах;

6.  Закликає українську владу прояснити ситуацію ув'язнених, засуджених за політичними мотивами до початку виборчої кампанії;

7. Закликає українську владу гарантувати неупередженість та прозорість касаційного процесу у справі пані Тимошенко, який має пройти відповідно до чесних і справедливих правових норм і практики, поширеної в Європі, і вимагає покласти край використанню виборчого правосуддя з орієнтацією на політичних та інших супротивників, шкодує про те, що Верховний спеціалізованого суд України з цивільних і кримінальних справ відклав рішення за касаційною скаргою у справі пані Тимошенко на рішення Печерського районного суду Києва; відзначає, закриття касаційного слухання у справі Юлії Тимошенко до 26 червня 2012 року, та вважає таку ситуацію прикрою і застерігає проти затягування судового процесу;

8. Закликає українську владу забезпечити повну повагу прав усіх ув'язнених, засуджених за політичними мотивами, у тому числі Тимошенко, Луценка та Іващенка, отримання ними адекватної медичної допомоги в необхідних установах, їх права на необмежений доступ до адвокатів та на відвідування родичів та інших людей, таких як посол ЄС; підкреслює необхідність для України повною мірою поважати права обвинувачених і затриманих, в тому числі право на медичне обслуговування відповідно до міжнародних стандартів; засуджує використання сили з боку тюремних наглядачів проти Юлії Тимошенко, і нагадує про зобов'язання Україна своєчасно і неупереджено розглядати будь-які скарги на застосування катувань або інших форм жорстокого, нелюдського або такого, що принижує гідність, поводження;

9. Закликає українську владу створити незалежний і неупереджений міжнародний правовий орган, який буде повідомляти про можливі порушення основних прав і свобод у випадках Юлії Тимошенко та членів її уряду; з задоволенням відзначає підсумки зустрічі президента Європейського Парламенту Мартіна Шульца з прем'єр-міністром України Миколою Азаровим і очікує, що українська влада відповість на узгоджену пропозицію наданням рекомендацій з її швидкого здійснення для того, щоб забезпечити у співпраці з та на підтримку команди «Шаріте» належне медичне лікування Юлії Тимошенко, а також судовий нагляд з боку авторитетної і компетентної особистості з ЄС за апеляційним та касаційним процесами, а також майбутні провадження проти колишнього прем'єр-міністра України;

10.  Вітає той факт, що Тимошенко було переведено з Качанівської колонії в лікарню за її власним рішенням, і приймає до відома недавній візит міжнародних медичних експертів;

11. Наполягає на тому, щоб всі судові справи проти колишніх і нинішніх високопоставлених чиновників проводились у відповідності з європейськими стандартами справедливості, неупередженості, прозорості та незалежності; засуджує той факт, що українська влада відкриває нові політично мотивовані справи проти Тимошенко та інших усупереч принципам верховенства закону;

12. Висловлює тривогу у зв'язку зі станом демократичних свобод, а також у зв’язку з  практикою інструменталізації державних установ для реалізації партійних політичних цілей і помсти;

13 Підкреслює вирішальне значення вільних, справедливих і прозорих парламентських виборів в Україні в цьому році, в тому числі право лідерів опозиції взяти участь, а також необхідність підтримувати глибоку прихильність до демократичних цінностей і верховенства права, в тому числі в період між виборами; закликає Європейський парламент використати власне право на спостереження міжнародною місією спостерігачів на наступних парламентських виборах;

14. Нагадує українській владі про необхідність всеосяжних реформі, які повинні бути здійснені для того, щоб прокласти шлях для зближення України з європейськими нормами і стандартами; підкреслює, що зближення України з ЄС має будуватися на її прихильності до європейських цінностей та свобод; підкреслює, що наріжним каменем цих стандартів повинна бути незалежна судова система;

15. Підкреслює, що повна повага до законодавства про права людини та задоволення базових стандартів ОБСЄ зміцнить довіру до головування України в ОБСЄ у 2013-му році.

16. Висловлюючи надію на успіх чемпіонату Європи з футболу 2012 в Польщі та Україні, закликає європейських політиків, які хочуть відвідувати матчі Євро-2012 в Україні, повідомити про свою обізнаність з політичною ситуацію в країні і шукати можливості для відвідування політичних в'язнів у тюрмах, або відвідати його як приватні особи, а не як VIP-персони;

17. Доручає своєму президенту довести цю резолюцію до відома Європейської дипломатичної служби, Ради, Комісії, держав-членів, президента, уряду і парламенту України та Парламентської Асамблеї Ради Європи та ОБСЄ.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Скільки регіональних осередків має кожна парламентська партія? В яких регіонах найбільше партійних представництв, та яка партія має найбільшу мережу? Відповіді на ці питання шукала Громадянська мережа ОПОРА. Аналіз ґрунтується на інформації, яка була надана на запит до Міністерства юстиції України щодо всіх зареєстрованих в Україні структурних осередків шести парламентських політичних партій, які мають свої фракції у Верховній Раді («Блок Петра Порошенка», «Народний фронт», «Опозиційний блок», Об’єднання «Самопоміч», Радикальна партія Олега Ляшка, Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина»).
    30 травня,
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про політичну кар'єру Савченко, повернення викрадених активів, призначення Андерса Фог Расмуссена радником Порошенка та напади на журналістів в Україні
    30 травня, Віталій Рибак
  • У Франції є прошарок політиків, які демонструють якщо не прихильність до України, то бодай стійкість супроти московських впливів. Із ними можна й треба співпрацювати, принаймні ситуативно
    30 травня, Алла Лазарева
  • Пострадянська автократія намагається перетворити чорне золото на модерність
    29 травня, The Economist
  • За перипетіями Великодня і травневих свят залишилася майже непоміченою одна не менш знакова подія, яку оминули увагою вітчизняні ЗМІ. 6 травня Арсєній Павлов, відомий більшості під позивним Моторола, лідер батальйону «Спарта», що стратив 15 наших бійців в аеропорту, отримав ключі від квартири в самісінькому центрі Донецька у висотній новобудові.
    29 травня, Станіслав Васін
  • Деякі західні оглядачі останнім часом порушують питання про те, чи є Туреччині місце в НАТО і чи надійний вона партнер для Альянсу. Скептики в країні (особливо наближені до влади) також аналізують вигоди від союзництва, яке триває десятки років, та обстоюють більш незалежний підхід до зовнішніх відносин. Утім, останні події показують: сторони потрібні одна одній у контексті масштабних глобальних викликів, щоб успішно пройти період неспокою.
    29 травня, Пінар Севінчлідір
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено