Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
19 січня, 2012   ▪   Аліна Пастухова   ▪   Версія для друку

Свобода в межах: влада "зачищає" інформпростір перед виборами

Що ближче до парламентських виборів-2012, то активніше влада починає опікуватися свободою слова.
Матеріал друкованого видання
№ 3 (220)
від 19 січня, 2012
Свобода в межах: влада "зачищає" інформпростір перед виборами

Перед тим як піти на канікули, Верховна Рада відправила у відставку голову парламентського комітету з питань свободи слова та інформації бютівця Андрія Шевченка. Ініціатором висловлення йому недовіри стала заступник голови комітету, регіоналка Олена Бондаренко. Вона звинуватила Шевченка, зокрема, в тому, що він виносив на розгляд комітету виключно ті законопроекти, що були вигідними йому, і видавав свої рішення за рішення комітету.За версією опозиції, основними причинами непорозуміння є амбіції Бондаренко та її палке бажання головувати в комітеті та прагнення регіоналів взяти комітет під контроль напередодні виборів. Мовляв, біло-блакитні зроблять все, щоби нового голову (квота опозиції) так і не було обрано, а його функції до кінця каденції парламенту виконувала Бондаренко.

Читайте також:Цензура наступає непомітно 

Та хоч би якими були стосунки бютівця з колегою із Партії регіонів і хоч якою небездоганною була робота Шевченка на посаді голови комітету (а вона і справді неідеальна), він для ПР є незручною фігурою. Що, зрештою, визнають самі регіонали. Так, Бондаренко розповіла Тижню, що бютівець майже рік блокував розгляд її законопроекту про скорочення на радіостанціях квот на українську музику.

Останні події на самому медіа-ринку також дають підстави стверджувати, що влада почала активну інформаційну підготовку до виборів. Знову, за дивним збігом обставин, жертвами реформ і реструктуризації всередині медіа-імперії Ігоря Коломойського стають ЗМІ, які вдаються до критики чинної влади. Протягом двох останніх років холдинг олігарха закрив газети «Нова» і «Газету по-киевски», журнали «Главред» і «Телекритика», які не були лояльними до влади. Днями ж медіа-холдинг Коломойського повідомив, що планує провести реструктуризацію та переформатування популярного в Києві телеканала «Сіті», який доволі критично реагував на рішення і дії чинної влади, а надто столичної. Внаслідок реструктуризації звільнили понад половину працівників канала, службу новин взагалі закрили. Самі ж працівники припускають, що реформування пов’язане із наближенням перегонів. Вони також не виключають, що напередодні виборів мера столиці вже перед новою командою телеканала поставлять завдання сформувати позитивний образ нинішнього голови КМДА Олександра Попова.

Наприкінці грудня того року конфліктна ситуація з елементами цензури виникла ще на одному каналі Коломойського. Сюжет про корупцію у Хмельницькій облдержадміністрації, який для програми журналістських розслідувань «Гроші» («1+1») підготував її ведучий Олег Дейнека, не пустили в ефір. Журналіста тимчасово відсторонили від ведення програми, яка раніше досить часто зачіпала фінансові інтереси високопосадовців, за кілька днів керівництво канала оголосило остаточне рішення – Дейнека отримує догану за порушення трудової дисципліни; він продовжить працювати, але сюжетів більше не готуватиме.

Про цензуру відкрито заявляють навіть у контрольованій Рінатом Ахметовим газеті «Сегодня». Нещодавно звільнений з посади головного редактора газети Ігор Гужва розповідає, що останнім часом вище керівництво не раз змушувало його знімати фотографії чи статті і писати про окремих особистостей виключно позитивно. Власне, через це в газеті Ахметова і спалахнув цензурний скандал.

З наближенням виборів можна очікувати поглиблення тенденції до «самоцензури» тих власників медіа-активів, які не бажатимуть іти на конфлікт із владою, а також спроб примусити до виходу з ринку тих, хто її здійснюватиме недостатньо ефективно. Питання лише в тому, як на спроби загнати свободу слова в рамки реагуватимуть журналістські колективи та громадськість. Адже, як показав досвід сусідньої Росії, в разі успішної монополізації основних мас-медіа потужність авторитарного режиму на порядок зростає.

Читайте також: Гласність під пресом


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Корупційні скандали не рідкість і для деяких країн-членів ЄС, особливо, для тих, хто приєднався до спільноти після тривалого перебування в орбіті СРСР.
    10 грудня, Ольга Ворожбит
  • Ліберали намагаються уникнути поразки, підтримуючи протекціонізм і посилення прикордонних режимів
    10 грудня, The Economist
  • Перший російський військовий, якого я побачила, був майже точною копією президента своєї держави. Невисокий, з типовою зовнішністю, усміхнений, але абсолютно холодний до всього, що не стосувалося безпосередньо його. Зовнішність прекрасно підійшла б для розвідника: типовий чоловік між 30 та 40 роками, швидше худорлявий, без виразних ознак ані в рисах обличчя, ані в мові.
    10 грудня, Вікторія Малишева
  • Чому влада зволікає з легалізацією видобутку бурштину
    10 грудня, Денис Казанський
  • Чи зможе Франсуа Фійон подолати Марін Ле Пен?
    9 грудня, The Economist
  • На яких засадах утворилася і функціонує «Воля народу»
    9 грудня, Денис Казанський
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено