Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
4 травня, 2011   ▪   Андрій Дуда   ▪   Версія для друку

Фальсифікація виборів 2012 вже розпочалася

Перемога Партії регіонів на парламентських перегонах 2012 року, як і їх фальсифікація, на сьогодні прогнозовані як ніколи. Принаймні такі висновки можна зробити, якщо порівняти прогнози щодо «вдосконалення» виборчого законодавства після місцевих виборів і розроблену Мін’юстом нову редакцію законопроекту про вибори народних депутатів України.
Фальсифікація виборів 2012 вже розпочалася

Кажуть, кулуарами мандрує ще новіша редакція законопроекту, але її зміст принципово не відрізняється від мін’юстівської.

Основною тенденцією нового виборчого законопроекту є те, що януковичівська команда взяла курс на монополізацію свого становища у Верховній Раді України. Цьому сприятиме кілька факторів: 1) ліквідація блоків як суб’єктів виборчого процесу; 2) підвищення прохідного бар’єру з 3% до 5%. Ліквідація блоків за умов підвищення виборчого бар’єру завдасть удару не лише опозиції, а й партнерам ПР по парламентській більшості. Скажімо, у світлі нової редакції виборчого закону з 5-відсотковим виборчим бар’єром зовсім не ясними є перспективи Компартії. Порятунком для комуністів могло би стати блокування з іншими політсилами – утворення умовного «Лівого блоку» за участю КПУ, ПСПУ Вітренко й інших партій «радянських патріотів» могло б забезпечити подолання проросійськими лівими 5-відсоткового бар’єру було би значно реальнішим. Проте регіонали позбавили Компартію будь-якого маневру. Тому якщо фракція КПУ проголосує за підвищення виборчого бар’єру, це свідчитиме лише про наявність гарантій, які надасть їм ПР, у фальсифікації результатів виборів на користь Компартії.

Не готові до підвищення виборчого бар’єру і литвинівці. Хоча політична сила Литвина не зможе блокувати ухвалення нової редакції закону – занадто очевидними є перспективи притягнення спікера до кримінальної відповідальності у справі Гонгадзе. Як стверджують близькі до слідства джерела, щонайменше стаття щодо службових злочинів на Литвина вже підготовлена.

Важка доля чекає і опозицію – законопроект Лавриновича фактично перешкоджає опозиції об’єднатися хоча б напередодні виборів. П’ятивідсотковий бар’єр – критична межа підтримки більшості опозиційних партій. Реальні шанси потрапити до Верховної Ради отримує лише «Батьківщина» Юлії Тимошенко. А такі політичні проекти, як «Фронт змін», «Свобода» мають парламентське майбутнє лише за умови, якщо наберуть свій максимум електоральної підтримки, що також малоймовірно.

Ще одним дуже потужним фактором посилення позицій Партії регіонів у парламенті стане запровадження змішаної пропорційно-мажоритарної системи виборів. Як засвідчили місцеві вибори, одномандатні мажоритарні округи – це камені, які розбивають ідеологічно міцні стіни виборця. Оскільки вибір мажоритарника є не лише ідеологічним. На нього впливають підкуп виборця, іміджеві складові, адміністративний ресурс, матеріальні обіцянки кандидатів тощо. Зважаючи на незрівнянно вищу ресурсну базу (матеріальну, фінансову, адміністративну) партії влади, у мажоритарних округах регіонали можуть скласти серйозну конкуренцію опозиційним кандидатам не лише в Центрі України, а й на Заході.

Владна команда, здається, врахувала і розчарування президентським терміном Януковича. Зазвичай розчаровані часто поповнюють категорію осіб, спопуляризованих на останніх виборах як «противсіхи». Йдеться про позицію, якою виборець заявляв про непідтримку жодного кандидата чи партії. У технічному варіанті законопроекту ні в частині, що прописує зміст виборчого бюлетеня, ні в частині, що стосується процедури підрахунку голосів, опції «не підтримую жодного кандидата» чи аналогічної «проти всіх» немає. Очевидно, грамотний виборець-«противсіх» поставить кілька позначок у бюлетені (в такому разі він буде визначний недійсним), неграмотний – проголосує за традицією. На це, напевне, й роблять ставки.

Крім того, технічний законопроект аж ніяк не змінив вже апробованих норм фальсифікацій:

·        система виборчих комісій і далі формується підконтрольними ПР парламентськими партіями. Як і в попередній редакції закону, за поданням від парламентських фракцій кандидатури обов’язково включають до виборчих комісій, а від непарламентських партій – за жеребкуванням. Окружні виборчі комісії формує підконтрольна регіоналам ЦВК, дільничні виборчі комісії – ОВК;

·        повна підконтрольність дільничних виборчих комісій ОВК;

·        у новому законопроекті також збережено інститут попереджень і скасування реєстрації кандидатів у народні депутати, що дає змогу визнавати недійсною реєстрацію будь-якого неугодного кандидата.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Це може тривати безкінечно. Врадіївка-1, -2, -3, -4, -100, -1000. Назву топоніма можна змінювати, так і робиться. Криве Озеро, Лощинівка, щось буде далі, але ж суть справи не міняється. Самосуд помалу стає чи не єдино можливим способом здобуття справедливості для маленьких українців. Ну або хоча б способом привернення уваги до проблеми й отримання хоч якоїсь сатисфакції після того, як та проблема вже перелилася за вінця кривавим місивом.
    31 серпня, Роман Малко
  • Це було друге з побачених мною невидимих міст. Перше було -- Королевець-Кеніґсберг (і все ще "Калининград"). Я відкрила для себе Королевець десь тоді ж, коли й Дніпрдзержинськ(нині Кам’янське), -- влітку 2009 року. Але зараз ітиметься про моє Мамаємісто.
    31 серпня, Маріанна Кіяновська
  • Тиждень.ua поговорив із двома узбецькими правозахисницями Надєждою Атаєвою та Умідою Ніязовою про можливість зміни еліт в Узбекистані, наступників Іслама Карімова та роль Кремля у цьому виборі
    31 серпня, Ольга Ворожбит
  • Хронічні екологічні проблеми Маріуполя вийшли на гора якраз напередодні візиту президента до міста
    31 серпня, Дарина Феденко
  • В ухвалених парламентом Республіки Польща постановах (Постанова Сенату від 7 липня 2016 р. та Постанова Сейму від 22 липня 2016 р.) польські парламентарі продовжили односторонній перегляд спільної політичної оцінки польсько-українського конфлікту під час Другої Світової війни, яку було раніше погоджено в низці важливих українсько-польських документів, зокрема таких як:
    30 серпня,
  • Завдяки чому модернізують Збройні сили. На що здатні вітчизняні виробники
    30 серпня, Анатолій Шара
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено