Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи

Місцеві вибори. Знову «гречка»

У Києві та трьох обласних центрах 25 травня відбудуться позачергові місцеві вибори. Методи політичної боротьби на місцях не вирізняються розмаїттям: підкуп електорату, чорний піар і незаконна агітація залишаються «джентльменським набором» багатьох кандидатів
Матеріал друкованого видання
№ 21 (341)
від 22 травня, 2014
Місцеві вибори. Знову «гречка»

Якщо президентська кампанія на тлі сепаратистського бунту відійшла на другий план, то підготовка до місцевих виборів узагалі тривалий час була малопомітною. Однак ближче до дати волевиявлення конкуренція тут розгорнулася в найкращих традиціях «задобрення» електорату та інформаційного «кілерства» щодо конкурентів.

Столичний стандарт

Виборів у столиці України очікували так довго, що без фальстартів не обійшлося. Так, кандидат на посаду мера Микола Катеринчук свою кампанію почав ще у 2012 році, зробивши перерву лише на час Майдану. Партія «Права воля України», намагаючись пояснити, чому на її агітпродукції немає вихідних даних (грубе порушення законодавства), стверджувала, що провадила агітацію, ще не будучи суб’єктом виборчого процесу. Справжній «політичний динозавр» Київради, відома представниця команди колишнього міського голови Леоніда Черновецького Алла Шлапак ще до офіційної реєстрації назвала себе кандидатом і в такому статусі вітала виборців із Великоднем.

Безперечно, агітація без ви­­хідних даних та не у визначених законом місцях є ознакою цієї кампанії. Особливо це стосується кандидатів-мажори­­тарників, часто непідконтрольних центральним штабам своїх політсил.

В ході кампанії активно практикуються антиреклама та розповіді про політичне минуле опонентів

У грі лишаються і перевірені методи: роздача продуктових наборів із гречкою, цукром, олією, чаєм тощо. Саме так вчинив молодий представник Демократичної партії України Віктор Павлик. Цей «демократ» пройшов у 2008 році до Київради за списком «Блоку Леоніда Черновецького». Також використовуються виборчі фінансові піраміди з «домовими», «під’їзними», часто кандидати навіть знають, коли вітати своїх виборців із днем народження, що є порушенням Закону України «Про захист персональних даних».

В останні тижні активно практикуються антиреклама та розповіді про політичне минуле опонентів. Так, невідомі у своєрідний спосіб вирішили розказати про політичну кар’є­­ру кандидата в депутати Київради від УДАРу Юрія Миколаєнка. Аналогічним чином «нагадали» і про минуле кандидата в депутати Київради Алли Семенюк ще за часів мерства Черновецького.

Безперечним трендом нинішніх виборів є активність претендентів у соціальних мережах. Партія «Самопоміч» розробила навіть відповідну програму для смартфонів, за допомогою якої можна було проголосувати за кандидатів, які вона висувала до Київради.

Читайте також: Real рейтинг

Якщо під час президентської кампанії масово потерпає та нищиться агітація Михайла Добкіна, то в місцевих перегонах постійно ріжуть інформаційні «куби» Лесі Оробець.

До речі, штаб останньої веде найенергійнішу агітробо­­ту. Вона регулярно влаштовує зустрічі з виборцями, розгорнула чималу волонтерську мережу. Свободівець Андрій Іллєнко також активно комунікує з електоратом, але агітує при цьому не лише за себе, а й за очільника партії Олега Тягнибока, котрий виборює найвищу державну посаду.  

А ось передвиборча кампанія лідерів соцопитувань Віталія Кличка та Володимира Бондаренка не досить жвава.

Впадає в око активність електорату в Києві. Таких черг у приміщеннях Державного реєстру виборців (ДРВ) не спостерігалося ніколи, що унаочнило вади в його роботі. Подеколи працівники ДРВ знаходили найпростіший «вихід» – просто зачинялися на ключ у своїх кабінетах.

Як це робиться в Одесі

Своя багатостраждальна історія і виборів в Одесі. Шестимісячне листування тамтешнього тервиборчкому з Центрвиборчкомом нарешті добігло логічно­­го кінця, і ЦВК сама призначила вибори міського голови.
За даними Комітету виборців України та Громадянської мережі «ОПОРА», із зареєстрованих 20 кандидатів у мери агітацію ведуть лише 12.

Головні й запеклі бої за посаду точаться між Едуардом Гурвіцем та Геннадієм Трухановим. Білборди останнього заляпують фарбою, малюють графіті «За Русь, за Труханова». Штаб кандидата вважає це чорним піаром і натякає, що за всім тим стоїть його опонент. Труханова також звинуватили в наявності російського паспорта – історія з подвійним громадянством дійшла аж до Верховної Ради, і лідер УДАРу Віталій Кличко вимагає розслідування щодо цього, а нардеп Анатолій Кінах заявляє, що поширена інформація є неправдивою.

Водночас на агітаційні намети Едуарда Гурвіца теж нападають. У Суворовському районі розповсюджують листів­­ки, у яких звинувачують кандидата в трагедії 2 травня, коли в Будинку профспілок згоріло кілька десятків людей. У соціальних мережах також поширюються повідомлення з ознаками чорного піару.  

Читайте також: Sancta simplicitas. Київські вибори, реєстрація: керований бардак

Своєю чергою, Труханову допомагають провадити агітацію посадові особи. Так, у його зустрічах з виборцями беруть участь в. о. міського голови, секретар Одеської міської ради Олег Бриндак та інколи голова Приморської районної адміністрації Світлана Осауленко. «За ініціативи Труханова» відбуваються наради з підготовки пляжів Одеси до курортного сезо­­ну, хоча в міськраді, звісно, є структура, відповідальна за цей напрям роботи.

Благодійний фонд «Довіряй справам» надає допомогу постраждалим унаслідок подій 2 травня. Назва самого фонду збігається з гаслом кампанії Труханова, а номер телефона на автівках згаданої організації – із номером гарячої лінії його приймальні. Такі збіги наштовхують на думку, що одеську трагедію намагаються використати в політичних цілях через непрямий підкуп виборців.

Бої місцевого значення

У Чернівцях, як і в Києві, крісло міського голови довгий час було порожнім. Однак активність кандидати стали виявляти лише з травня.

Загалом Чернівецька ТВК зареєструвала 16 кандидатів, двоє з яких уже знялися з виборів.  

У столиці Буковини теж не обійшлося без запеклих баталій. На прес-конференції народного депутата від УДАРу Оксани Продан самовисуванець Василь Забродський заявив про політичні переслідування з боку ВО «Батьківщина». Забродський – екс-директор місцевої телекомпанії ТВА, поміж співзасновників якої є дружина колишнього народного депутата із фракції «Батьківщини» Андрія Пишного. Зрештою він зняв свою кандидатуру.

Триває протистояння між висуванцем ВО «Батьківщина» Олексієм Каспруком і екс-секретарем міської ради Віталієм Михайлішиним, котрий після відставки Миколи Федорука став в. о. мера, а на парламентських виборах балотувався в 201-му окрузі. Нещодавно в інтернеті було викладено відео, на якому працівники комунального підприємства розклеювали агітацію за Олексія Каспрука, яку також було розміщено на громадському транспорті, що не дозволено законодавством.

Про ці порушення з боку Каспрука Михайлішин окремо згадав на прес-конференції. Однак відкриття дитячого майданчика з написом «Здійснюємо дитячі мрії! Віталій Михайлішин» він порушенням, напевно, не вважає, адже на зауваження офіційних спостерігачів від «ОПОРИ» відказав: «Не заважайте дітям».

Віталій Ткачук почав розміщувати білборди ще до того, як його зареєстрували кандидатом. Своєю агітацією у спеціально відведених місцях він фактично перекрив решту агітпропу в місті, зокрема й претендентів у президентське крісло. До речі, свого часу Ткачука в обласній раді виключили з фракції ВО «Батьківщина» за спільне голосування з Партією регіонів.

Читайте також: Антикорупція та люстрація в програмах кандидатів в Президенти

Представник Громадянсь­­кої мережі «ОПОРА» в Чернівцях Надія Бабинська розповіла: «Вибори Чернівецького міського голови вирізняються тим, що в них, як і в президентських, не беруть участі чиновники. Більшість кандидатів – від громадського сектору, політичних партій, колишні чиновники, біз­­несмени тощо. З тих 14 претендентів, з-поміж яких чернівчани обиратимуть мера, виборчу кампанію реально ведуть семеро».

«Громадські активісти ініціювали дебати кандидатів на місцевому телебаченні. Однак Віталій Михайлішин відмовився від участі в них, закликавши своїх конкурентів виходити на площі міста і там дебатувати. Тим часом він продовжує практику власної парламентської виборчої кампанії 2012 року, відкриваючи дитячі майданчики, що можна розцінювати як непрямий підкуп», – зауважує Бабинська.

Черкаський моветон

На виборах міського голови та депутатів місцевої ради Черкаси потопають у чорному піарі.

Агітація фактично стартувала ще до початку відведеного законом терміну. Основне протистояння розгортається між Анатолієм Бондаренком (ВО «Батьківщина»), Миколою Булатецьким (безпартійний), Олександром Радуцьким (Соціалістична партія України) та екс-мером міста Сергієм Одаричем (висуванець Партії вільних демократів). Серед кандидатів у депутати міської ради багато нових облич, громадських діячів, активістів Майдану. Загалом на посаду міського голови зареєстровано 12 кандидатів.

Нових методів агітації в Черкасах кандидати та партії не вигадали. Як і по всій країні, тут нищать агітпродукцію конкурентів, а білборди заливають фарбою. Втім, надто активною боротьбу тут назвати важко, можливо, через те, що депутати і міський голова де-факто обиратимуться на один рік, а восени 2015-го знову відбудуться перегони.


Матеріали за темою:

Теги
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Тиждень.ua поспілкувався із комісаром Ради Європи з прав людини Нільсом Муйжнієксом про стан прав людини на Донбасі та в Криму і його подальший план дій щодо цих територій
    25 липня, Віталій Рибак
  • Тиждень поспілкувався з легендарною Дітте Марчер, директором Bodynamic International, засновницею реабілітаційної програми для військових, яка допомогла тисячам людей повернутися до нормального життя після війни. Нині вона допомагає українським солдатам.
    25 липня, Роман Малко
  • Якщо люди-музеї — це здебільшого старше покоління, то в цій підбірці етнографічно-туристичних історій здебільшого свіжа кров. Проекти, що надихають, що з’являються зав­­дяки активній молодій енергії. Може, з роками й вони перетворяться на пам’ятки, але поки що це живі страшенно цікаві організми, котрі навіть диктують свої умови в деяких нішах нашого бідного туристичного ринку.
    24 липня, Богдан Логвиненко
  • Що передбачає й кого зачіпає якісна психореабілітація людей, які повертаються з війни
    24 липня, Ганна Трегуб
  • Найбільші бренди світу потерпають від дрібніших конкурентів
    24 липня, The Economist
  • Ось відчиняються двері залу, і входить одна людина, радісна та усміхнена. Сотні вітають її такими самими радісними вигуками. Овації і захват. Далі?
    24 липня, Станіслав Васін
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено