Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
19 травня, 2014   ▪   Оксана Романюк ,   Олена Голуб   ▪   1   ▪   Версія для друку

Еволюція джинси, як приховано піаряться українські кандидати в президенти

Нинішня передвиборча кампанія показала: замовних матеріалів у пресі стало майже втричі менше, ніж за минулих виборів, але якість політичної аналітики погіршилася
Еволюція джинси, як приховано піаряться українські кандидати в президенти

Замовні матеріали у ЗМІ лишаються одною з ударних сил інформаційних кампаній українських кандидатів в президенти. Всі без винятку учасники перегонів наголошують на важливості чесності, відповідальності, та дотриманні закону. Однак, переважна більшість з них не знайшла в собі сили відмовитися від прихованої політичної пропаганди — так званої “джинси”. Яка є не просто обманом потенційного виборця, а і порушенням Закону України «Про рекламу».

Інститут масової інформації провів окремий моніторинг шести загальнонаціональних друкованих видань (це щоденки «Сегодня», «Комсомольская правда в Украине», «Газета по-українськи», «Факты» та тижневики «Кореспондент» і «Український тиждень») та чотирьох інтернет-ЗМІ (ЛИГА, УНІАН, Обозреватель, LB.ua) на предмет розміщення в них немаркованої політичної реклами, джинси та чорного піару. Результати моніторингу виявились дуже цікавими, і відображають певні тенденції, що домінують нині в українському суспільстві загалом.

Ситуативна революція на території прихованого піару

Дослідження показало, що кількість замовних матеріалів у ЗМІ впала практично втричі. Якщо за попередніх виборів ІМІ фіксував більше 300 політичних замовних матеріалів на місяць, зараз ця цифра складає всього 88 (дані за квітень 2014 року), і ще 16 матеріалів у тих же виданнях стосувались кандидатів на посаду мера Києва.

Хотілось би вірити, що переосмислення цінностей і сенсів відбулося після революційних подій в Україні, і у кандидатів, так само як і в ЗМІ, з'явилися певні демократичні “гальма”. Проте існують вагомі підстави припускати, що зменшення джинси є здебільшого ситуативним. Його можна пояснити кількома зовнішніми факторами.

Читайте також: На друге коло. Порошенко vs Тимошенко

По-перше, активна фаза передвиборчих перегонів почалася відносно пізно, ще й на фоні складної ситуації в країні. Попередня виборча кампанія набирала обертів за чотири місяці до виборів, при чому, кандидати могли спокійно їздити по країні, фотографуватись “склавши руки”, ліпити вареники чи рятувати бездомних собак. Нинішня ж кампанія почалася у квітні, фактично за півтора місяці до першого туру виборів, і її складно назвати повноцінною. Можливо, “вареники” просто не встигли запланувати.

Ще одним фактором є відсутність провладної джинси, яка би розповсюджувалась з єдиного центру. Раніше влада була рекордсменом з розміщення політичних замовних матеріалів. Зараз ці замовники відійшли, а їхню нішу, мабуть, просто не встигли окупувати нові приховані рекламодавці.

Щоб нікого не тішити ілюзіями, нагадаємо, що президентська кампанія-2014 стартувала так само, як і попередні - з використання гірших її українських традицій. Так, наприклад, на самому початку, серія ЗМІ (УНІАН, УНН, Ukranews і 112 телеканал), опублікували результати соцопитування про найбільш популярного кандидата у президенти. За даними того дослідження, Петро Порошенко має рейтинг 38,3%, Сергій Тігіпко – 17,9%, Юлія Тимошенко – 11,6%. Як зазначено на сайтах, опитування провела всеукраїнська громадська організація "Передові Правові Ініціативи". Соціолог Ірина Бекешкіна тоді звинуватила згадані сайти в поширенні неперевіреної інформації: на її думку, загальнонаціональне опитування з 4.500 респондентами не можна провести за два дні.

Хто і як джинсує в українських ЗМІ

Головними замовником політичної джинси в друкованих загальнонаціональних виданнях у квітні стали Юлія Тимошенко  (31% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовленняї),  Сергій Тігіпко (25% ), та Петро Порошенко (16%).  Петро Симоненко «спромігся» на 11%, і 8% припало на Наталію Королевську, яка  зняла свою кандидатуру. У травні тенденція сумнівного продовжується :  в самій лише «Комсоломці» Сергій Тигіпко в період з 1 по 16 травня відзначився 9 разів (у деяких номерах навіть по два рази), Юлія Тимошенко шість разів, і навіть Олег Тягнибок згадувався тричі.

Читайте також: Тігіпко - кандидат другої свіжості

ІМІ також проаналізував провідні меседжі, які використовували політтехнологи кандидатів у прихованій рекламі. Так, головними темами матеріалів, що виглядають на замовні, від  Юлії Тимошенко стали боротьба з корупцією та олігархами,  а також нормалізація ситуації на Сході:

  • Тимошенко идет в президенты – как на войну с олигархами (КП, від 01.04.2014)
  • Юлия Тимошенко: "Я иду на персональную войну с олигархами" (Факти, від 02.04.2014)
  • Тимошенко начала реализовывать план борьбы с коррупцией (КП, від 14.04.2014)
  • Тимошенко передала протестувальникам протокол про взаєморозуміння (ГПУ, від 25.04.2014)
  • Тимошенко пообещала освободить Восток (КП , від 11.04.2014)
  • Юлия Тимошенко: "Компромисс на Востоке возможен. Диалог начат, а значит, есть шанс урегулировать конфликт мирным путем" (Факти, від 23.04.2014)

Натомість, Сергій Тігіпко робить ставку на сильну армію та економіку, переймається ностальгією за Кримом та не забуває про децентралізацію влади. З цього приводу в різних виданнях навіть вийшли практично ідентичні матеріали:

  • "Украина должна строить свою безопасность на основе собственной армии, не надеясь на чью-либо помощь" (Факти, від 12.04.2014)
  • Сильное государство строится на уважении к армии (КП, від 11.04.2014)
  • Сергей Тигипко: "Мы должны не идеологией заниматься, а спасать экономику" (Факти, від 24.04.2014)
  • Сергей Тигипко: «Децентрализация власти необходима Украине в кратчайший срок». (КП, від 30.04.2014)
  • Украина должна использовать европейский опыт децентрализации (Сегодня від 30.04.2014)
  • Сергей Тигипко: «Крым нужно привязывать к Украине экономически" (Факти, від 26.04.2014)

У штабі Порошенка (спільно з політологами, які підтримують його кандидатуру, - Олександром Палієм та Валерієм Чалим) вже знають, хто переможе:

  • Президента могут избрать уже в первом туре (Сегодня, від 25.04.2014)
  • Порошенко втричі випереджає Тимошенко (ГПУ, від 04.04.2014)
  • Наздогнати Порошенка допоможе хіба що диво (ГПУ, 18.04.2014)
  • «Порошенко впевнений у перемозі». (ГПУ, 25.04.2014)
  • Рейтинги Порошенка й Тимошенко зросли. Розрив між ними збільшився, фаворит залишився незмінним (ГПУ, від 25.04.2014)

Замовні матеріали для інтернет-аудиторії

Кардинально інша ситуація на інтернет-ресурсах, які підлягали моніторингу. Головними замовниками джинси в інтернеті у квітні стали Михайло Добкін (22% матеріалів з ознаками прихваної реклами) та Петро Симоненко (17%), який  заявив, що хоче припинити змагання за посаду президента – втім ЦВК не зняла його з реєстрації.

Читайте також: Навіщо йдуть у президенти непопулярні кандидати

Добкін робив ставку на просування російської мови, збільшення повноважень регіонів, і в той же час, відхрещувався від сепаратизму.

  • Добкин считает, что русский язык у населения ассоциируется с личной свободой (Обозреватель, УНІАН — ідентичні матеріали)
  • Добкин выступает за увеличение самостоятельности регионов (УНІАН)
  • Добкин заявил, что не одобряет идею создания «Харьковской республики» (УНІАН)

Натомість, іміджеві матеріали про Петра Симоненка, який, очевидно, розраховував на ту ж саму цільову аудиторію, що і Добкін, переповнені звинуваченнями нової влади у “національній зраді” та згадках про переслідування КПУ і особисто Симоненка. До речі, кампанію Симоненка можна цілком назвати “найчорнішою” порівняно з усіма іншими кандидатами.  Допомагає йому в цьому політтехнолог КПУ Золотарьов, іменований незалежним політологом.

  • Симоненко: лицо сегодняшней власти – борьба с инакомыслием (Обозреватель)
  • Золотарев: поджог центрального офиса КПУ организовало молодежное крыло «Свободы» (Обозреватель)
  • «Новая-старая власть» занимается политикой национальной измены и социального геноцида – Симоненко (Обозреватель)
  • Праворадикалы планируют физическое уничтожение одного из представителей КПУ – Симоненко (Обозреватель)

Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • «Це не популізм», — заявив Алессандро ді Баттіста з «Руху 5 зірок» (M5S), коли 5 червня з’явилися результати першого туру місцевих виборів в Італії. «Це не протест. Це хороша політика». Кандидат на посаду мера Рима від M5S Вірджинія Раджі набрала 35% голосів. Це найбільший прорив M5S після загальних виборів 2013-го, коли рух здобув чверть голосів.
    25 червня, The Economist
  • У розмові з Тижнем заступник генерального директора Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків з наукової роботи, мистецтвознавець Олена Живкова розповіла про тонку справу музейної атрибуції, яка розкриває секрети експонатів, про музейний аудит та особливості інвентаризації.
    25 червня, Ганна Трегуб
  • Як реформували правоохоронні органи в Польщі
    25 червня, Віталій Рибак
  • На початку війни я не мала жодних чітких уявлень, що буде і як. Колеги активно готували «запасні аеродроми» — місця, де перебудуть час страшних подій.
    25 червня, Яна Вікторова
  • Німецьке суспільство шоковане наслідками британського референдуму. Хтось оцінює збитки, хтось шукає нові можливості у хаосі.
    24 червня, Віталій Рибак
  • Франція спантеличена результатами британського референдуму. Попри недобрі прогнози, Париж відчайдушно сподівався на диво, якого не сталося. Прихильники ЄС закликають до найшвидшого пошуку нової моделі функціонування європейської спільноти, опоненти святкують перемогу.
    24 червня, Алла Лазарева
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено