КИЇВ

Термінали в аеропорту Бориспіль

Оновлені термінали в аеропорту Бориспіль так і не дочекалися прогнозованої кількості пасажирів. Зараз пропускна здатність аеропорту становить близько 25 млн осіб на рік, тоді як обслуговується в ньому зазвичай близько 9 млн пасажирів (у минулому році – 8,47 млн).

Не дивно, що за чутками термінал F аеропорту "Бориспіль" обіцяли закрити через нестачу коштів на обслуговування.

На святковій церемонії відкриття Янукович сказав, що оновлений аеропорт – це «інвестиція у майбутнє». Але цієї інвестиції виявилось замало: за офіційними даними, на добудову терміналу "D" в аеропорті "Бориспіль" потрібно ще близько $100 млн.

Тим часом рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету на розвиток міжнародного аеропорту «Бориспіль» у 2009-2012 роках і констатувала, що державна програма його розвитку до цього часу відсутня. Колегія також  зауважила, що така ситуація створює ризики непогашення аеропортом кредитних зобов'язань, які становлять близько 4,3 млрд. гривень. 

НСК "Олімпійський"

Лише за офіційними даними, НСК "Олімпійський" витратили близько 400 млн. грн. Державі стадіон явився також невигідним. За підсумками 2012 року на «Олімпійському» вдалось заробити лише 1,5 млн грн.

Навіть міністр України у справах сімї, молоді та спорту Равіль Сафіуллін назвав помилкою прийняття рішення про реконструкцію НСК "Олімпійський".

"Помилка була тих, хто 2007 року приймав рішення про реконструкцію стадіону "Олімпійський". Хіба правильно було – в центрі міста 72 тисяч місткість? Ні під'їзду, нічого ж немає", – сказав він.

ХАРКІВ

Стадіон «Металіст»

Стадіон після реконструкції вміщує 38 тисяч вболівальників. Інфраструктура тут достатньо розвинена – парковки, сучасний медіацентр, впорядковані території. Під час трьох матчів чемпіонату стадіон відвідали більше 110 тисяч чоловік.

Загалом реконструкція коштувала 783 млн 680 тис грн. Головним приватним інвестором був тодішній власник «Металісту» Олександр Ярославський. Стадіон зараз перебуває у спільній власності області, міста і клубу «Металіст», і використовується за своїм прямим призначенням. Щоправда після того, як Ярославський продав клуб, неясно, хто фінансуватиме утримання стадіону, котре обходиться у 20 млн. грн. щороку.

Міжнародний аеропорт

Пустує зараз міжнародний аеропорт, на спорудження якого витратили 2 млрд 306 млн 610 тис грн. Потужності в нього чималі, адже розрахований на 650 пасажирів на годину. За час Євро-2012 він працював на повну потужність і обслужив загалом 750 рейсів і 52,5 тис. пасажирів.

Проте зараз приймає трохи більше тисячі пасажирів на день, а це – 6-10 рейсів.

До речі, злітно-посадкову смугу аеродрому, оскільки вона у державній власності, реконструювали державним коштом. Решта коштів – це приватні, того ж Ярославського. За прогнозами експертів, інвестиції окупляться через 20-25 років.

Готель Kharkiv Palace

Всього під Євро-2012 у Харкові збудували 30 нових готелів та 12 реконструювали. Щоправда, всі вони перебувають у приватних руках. Перше місце з простоювання по правді належить п’ятизірковому Kharkiv Palace на 11 поверхів. Номери тут коштують від 1600 до 6000 грн. До речі, готель – приватна інвестиція все того ж Ярославського.

ДОНЕЦЬК

Міжнародний аеропорт

Донецькому аеропорту не пощастило запрацювати на повну потужність під час Євро-2012,  а зараз – тим паче. Щодня ним користуються традиційні для міста 400-500 пасажирів, це приблизно 20 рейсів – переважно до Києва, Москви або курортних міст Єгипту чи Туреччини. Така кількість людей контрастує з  гігантським приміщенням на п’ять поверхів площею 58 тис. кв. метрів, яке майже повністю пустує.

Під час будівництва донецького аеропорту йшлося про наміри зробити з нього транзитний "хаб" з Європи в Азію (транспортний вузол для стикування рейсів). "Усі прогнози свідчать, що за сім років Донецьк прийде до п'яти мільйонів пасажирів і стане одним із найбільших аеропортів європейської частини СНД", - заявив у жовтні 2012 року віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков.

Утім, ситуація не виправдовує навіть найскромніших сподівань, зазначають експерти.

Реконструкція донецького аеропорту, згідно остаточною версією Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні Євро-2012 коштувала платникам податків майже 7 млрд грн.

Залізничний вокзал

Будівля коштувала бюджету 1.5 млрд грн.

Та в реконструйованому залізничному вокзалі – знову футуристика й пусті приміщення. Пасажирами використовується тільки стара будівля вокзалу, що існувала до початку реконструкції. Навіть взимку в інші приміщення пасажири погрітися не заходять.

Тепер величезні кошти витрачаються лише на те, щоб опалювати триповерхову скляну споруду без людей та підтримувати у належному стані ескалатори.

Окрім головного корпусу, не використовують й інші приміщення залізнично-вокзального комплексу.

Транзитний вокзал, у якому повинні були розташовуватися каси для пасажирів дальнього та приміського сполучень, а також бюро інформації, досі не запрацював.

Новозбудоване приміщення приміської автостанції використовується лише частково. Жодні бізнесмени також не зацікавились потужностями торгового комплексу, що призначався для здачі в оренду.

Автовокзал «Західний»

Пустує й побудований до Євро-2012 автовокзал. Непопулярність серед донеччан пояснюється незручним його розташуванням (щоб дістатися туди пасажири повинні робити великий гак, який впливає і на ціну перевезення), а також відсутність інфраструктури – навісів, місць для сидіння, туалетів і залу очікування для пасажирів.

ЛЬВІВ

Арена «Львів»

Один з найсучасніших у Європі стадіонів "Арена Львів", розрахований на 35 тис. глядачів та побудований за 3 млрд грн бюджетних грошей, також простоює. Керівництво арени безупішно намагається знайти орендаря. Від співпраці відмовились місцеві футбольні клуби «Карпати» й «Скали».

 "Умови, на яких нам пропонують виступати на «Арені Львів», для нас неприйнятні, економічно невигідні", – заявляв раніше віце-президент львівського клубу.

Нагадаємо, на утримання стадіону потрібно витратити 20 мільйонів на рік.

Львівський аеропорт ім. Данила Галицького

Інфраструктура аеропорту розвинена. Шість телетрапів, що здатні одночасно приймати два літаки класу Boeing-767 і чотири літаки класу Boeing-737, 29 стійок реєстрації пасажирів, 18 стійок паспортного контролю, 9 пунктів контролю проходження на авіаційну безпеку. Загальна площа терміналу 48 тис. 320 кв. м. Крім того, в новому тут передбачені VIP ложі для пасажирів внутрішніх та міжнародних рейсів, зона Duty Free з просторою скляною галереєю.

Проте аеропорт також не виправдав надій. "У нас позитивна динаміка туристичного трафіку. Але є проблема з внутрішніми рейсами. Нонсенс: до Львова можна долетіти з трьох польських міст, Варшави, Кракова та Вроцлава і тільки з одного українського –  Києва", – розповів мер Андрій Садовий.

На ремонтні роботи та будівництво нового терміналу Львівського аеропорту ім. Данила Галицького за три роки витратили 4 млрд 200 тис. грн. Проте вже через 3 місяці після відкриття ультрасучасного львівського терміналу, з його даху почала текти вода. 

КАНІВ

Вертолітній майданчик

Досить незрозуміла ситуація із вертолітним майданчиком у Каневі. Побудований за бюджетні кошти, а саме за  87,7 млн грн – за чутками, він перейшов у приватну власність. Зараз там приватна охорона й обгороджена "колючкою" територія. Проте в "Украерорусі" переконували, що вертодром у Каневі належить державі.

ОДЕСА

Одеський аеропорт

Термінал, на реконструкцію якого знадобилось $265 млн грн, також простоює. За розрахунками фахівців, пасажирський термінал дозволяє приймати 1 тис. 300 пасажирів за годину. Але такої кількості пасажирів в Одесі немає.