Українці вважають найпоширенішим джерелом кремлівської пропаганди російські телеканали, онлайн-медіа та соціальні мережі. Про це свідчать результати опитування, яке проводилося в лютому-березні 2017 року на замовлення StopFake.

Так, 45% опитаних вважають російські телеканали є головним джерелом пропаганди, 34% - російські онлайн-медіа, 20% - соцмережі.

Майже 29% опитаних не змогли дати відповідь на це запитання. Серед мешканців східного та південного регіонів цей показник ще вищий – 37,7% і 51,7% відповідно.

Крім того, частина опитаних вважає, що українські ЗМІ також є джерелом пропаганди. 33,8% опитаних відповіли, що в українських медіа існує проблема дезінформації.

«Ми довго думали про те, як інтерпретувати ці результати, оскільки, на наш погляд, української пропаганди не існує. Цікаво, звідки в людей з’являється уявлення про еквівалентність і симетричність. Нам здається, що так найбільшою мірою стається у регіонах під впливом російських медіа, які поширюють наратив про засилля української пропаганди, що нібито мусить бути збалансованою російською пропагандою», - розповів на презентації в Києві головний редактор StopFake Євген Федченко.

На його думку, опитування підтвердило правильність рішення української влади заблокувати російські телеканали та соціальні мережі як головного джерела російської пропаганди.

Як повідомлялося, 16 травня президент Петро Порошенко ввів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій). Серед компаній, які потрапили під дію санкцій, зазначені російські ресурси "Mail.ru", "Яндекс", "ВКонтакте" і "Однокласники", а також низка російських банків, авіакомпаній і ЗМІ: РЕН ТВ, НТВ ПЛЮС, РБК, ТНТ, "Первый канал". Загалом у списку санкцій України 1 228 фізичних осіб та 468 юридичних.