Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
20 березня 15:19   ▪   Версія для друку

Роль російських ЗМІ на Балканах викликала страх з боку ЄС – FT

Зокрема, багато жителів Сербії схильні переоцінювати обсяги російських інвестицій в місцеву економіку.

Роль Кремля в сербських засобах масової інформації викликає все більшу стурбованість з боку ЄС щодо ситуації на Балканах, пише Financial Times.

"Коли наприкінці 2014 року на сербський медіаринок вийшло російське інформаційне агентство "Спутник", мало хто надав цьому хоч би щось серйозне значення", - нагадує газета.

Через два роки ситуація кардинально змінилася: завдяки щедрому фінансуванню з Кремля "Спутник" перетворився на великого і впливового гравця в поляризованому медіапросторі Сербії, пише FT.

Популярність російського агентства в Сербії додала Брюсселю страхів щодо посилення впливу Москви на Балканах і можливих негативних наслідків цього процесу, в тому числі і нового загострення ситуації в регіоні, констатує видання.

Британський прем'єр Тереза ​​Мей не так давно закликала європейських лідерів "робити більше для того, щоб протистояти дестабілізуючій російській кампанії з дезінформації" і зробити більш очевидним прагнення Заходу підтримати балканські країни.

"В останні роки стратегія Росії полягала в тому, щоб використовувати "Спутник" і більше 20 інших прокремлівських ЗМІ для "дестабілізації регіону, дискредитації Євросоюзу і прагнення Сербії стати членом ЄС", - заявила газеті Олена Міліч, директор пронатівського аналітичного центру CEAS.

За її словами, Москва досягла успіху в позиціонуванні себе як давнього перевіреного партнера у панслов'янському братерстві і захисника інтересів Сербії. Результат, як зазначає Financial Times, очевидний: за даними соціологічних опитуваннь підтримка ідеї членства Сербії в ЄС серед населення країни зменшується.

Багато жителів Сербії схильні переоцінювати обсяги російських інвестицій в місцеву економіку: "Чверть сербів вважає, що Росія є головним донором країни - насправді ж, Москва не входить навіть до першої п'ятірки".

Є ознаки, що Захід все-таки реагує на тривожну ситуацію, вказує Financial Times: так, американська інвестиційна компанія KKR, одним з партнерів якого є колишній директор ЦРУ Девід Петреус, володіє в Сербії загальнонаціональним телеканалом, а також найбільшої кабельною мережею і інтернет-провайдером .

Крім того, в березні нинішнього року Бі-бі-сі оголосила про те, що до 2018 року в Белграді знову відкриється офіс Сербської служби - всього через сім років після його закриття.

"Бюджет Сербської служби, поповнювати який має намір британський уряд, спочатку буде скромним - близько 600 тисяч фунтів на рік", - повідомляє видання.

В офісі Бі-бі-сі у Белграді буде працювати 20 місцевих журналістів - в порівнянні з приблизно 30 співробітниками агентства "Спутник", "яке відмовилося оприлюднити свої витрати і число нових користувачів, які відвідують його вебсайт", пише Financial Times.

Нагадаємо, міністр закордонних справ Великої Британії Боріс Джонсон закликав Росію припинити спроби втручання у внутрішні справи інших держав, зокрема України та країни Західних Балкан. 

Раніше спеціальний прокурор Чорногорії Мілівоє Катнич, який розслідує спробу путчу в жовтні минулого року заявив, що російська влада була причетною до підготовки державного перевороту в країні у 2016 році.


Матеріали за темою:

 
Реклама
Український друкований часопис «Тиждень»
уже в продажу
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено