Перед референдумом у Нідерландах щодо Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом відбулася абсолютно нестерпна, нечесна кампанія, у якій ішлося про те, що Україна, наприклад, уже завтра стане членом ЄС і нідерландці будуть змушені платити за це з власної кишені тут і зараз. Для України було обрано образ другої Греції, такого собі шахрая і брехуна. Про це в інтерв’ю Тижню розповів професор соціології та комунікацій у Брюнельському університеті Лондона Дік Пелс.

Насправді ж, за його словами, справа була не в Україні, а у внутрішній боротьбі нідерландських політиків проти нинішніх еліт, проти Брюсселя. Це була антиєвропейська кампанія з підривання ЄС, а не антиукраїнська. До референдуму як демократичного інструменту є багато запитань у цьому контексті.

Також важливо, зауважив Пелс, що проєвропейські партії тоді майже не провадили своєї кампанії, віддаючи її на відкуп популістам. Вони не почувалися повнокровно та сильно. Як і нічого не зробили для того, щоб нідерландці на референдумі схвалили підписання Угоди про асоціацію між ЄС та Україною. Вся ця політична кампанія лишила по собі відлуння невпевненості й нелегкості ситуації.

Водночас професор наголосив, що, оскільки референдум мав дорадчий характер, він мало на що по-справжньому впливає. 

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»