З часу анексії Росією Криму найбільший порт півострова у Cевастополі зменшив перевалку вантажів майже у 9 разів. Про це пише у своїй статті для "Українського тижня" експерт і оглядач Олександр Крамар.

"З 16 липня уряд України офіційно припинив функціонування всіх кримських портів, було введено формальну заборону для іноземних суден входити в морські торгові порти Ялти, Керчі, Севастополя, Феодосії та Євпаторії. Крім того, Україна повідомила Міжнародну морську організацію про закриття кримських портів для міжнародного судноплавства", - зазначає експерт.

За його словами, закриття Кримських портів не створило жодних проблем для України, адже влада компенсувала втрати, збільшивши навантаження на гавані Одеської та Миколаївської областей.

"Хоча останні торік здійснили перевалку 13,8 млн т вантажів, їх закриття не створило жодних проблем для України. За січень – жовтень 2014-го через порти, які залишилися під контролем України, пройшло 83,3 млн т експортних вантажів проти 77,5 млн т за відповідний період 2013-го. Тобто Україна не помітила втрати кримських портів, збільшивши навантаження на гавані Одеської та Миколаївської областей", - пише Крамар.

Разом з тим, внаслідок запроваджених обмежень порти Криму можуть приймати товари лише з РФ або країн, які не побояться санкцій.

"Тим часом порти Криму фактично зупинилися. Наприклад, найбільший, у Севастополі, зменшив перевалку вантажів із 1,78 млн т у I кварталі 2014 року до 0,2 млн т у II. Тамтешні експерти одностайні в тому, що максимум, на який вони можуть претендувати найближчим часом, – це прийом імпортних товарів для Криму із РФ або інших країн, котрі не побояться санкцій і загрози арешту їхніх суден на вимогу України", - наголошує фахівець.

Повну версію статті "Розбита вітрина" читайте в черговому числі журналу "Український тиждень", №49.