Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
21 грудня, 2010   ▪   Дмитро Калинчук   ▪   Версія для друку

Приїхали: автомобіль – розкіш!

Нові правила дорожнього руху значно обмежать кількість машин на дорогах.
Приїхали: автомобіль – розкіш!

Департамент ДАІ МВС щиро привітав всіх автолюбителів з Новим роком і приготував дивовижний подарунок. Невдовзі на шляхах великих міст України значно поменшає машин і їздити стане легко та зручно. Початок такого дива департамент ДАІ МВС обіцяє приблизно місяці за 3-4, тобто саме тоді відколи почнуть діяти нові Правила дорожнього руху. Судіть самі.

Правила обіцяють нову, диференційовану систему штрафів. Розмір штрафу наприклад буде суттєво залежати від ваги і розміру машини. Власник вантажівки, наприклад за одне й те саме перевищення швидкості матиме платити на третину більше за власника легковушки або мотоцикла. Ще більші штрафи передбачено для водіїв автобусів і мікроавтобусів. З огляду на те що саме власники маршруток були рушійною силою всіх попередніх підприємницьких акцій непокори, варто сподіватися що ДАІ всерйоз зацікавиться культурою водіння «маршрутників». А отже кількість маршруток на вулицях міст стане відчутно меншою. Пасажирові – лихо, водієві – радість.

До речі власникам джипів перейматися не варто. Згідно з проектом правил, «легковушкою» вважатиметься все що має вагу до 3500 кг, отже джипи буде визнано «легковушкою».

Згідно з Міжнародним Бюро праці середня зарплатня в України становить 2191 грн. Для середньостатистичного українця навіть один штраф на місяць створить незбагненну діру у бюджеті. Тому варто очікувати що до кінця місяця цей самий пересічний українець обере пересуватися громадським транспортом і звільнить шлях для водіїв зі статками побільше.

Очищенню шляхів від зайвого автотранспорту безперечно сприятиме те, що нарівні із вилученням прав і адміністративним арештом, для водіїв що потраплять в руки працівників ДАІ у нетверезому стані буде введено штрафи. «Водії-мажори» в яких з грішми все гаразд, мають тріумфувати. Замість позбавлення свого залізного коня на певний термін, вони матимуть змогу сплатити штраф і знову сісти за кермо. Наразі найбільшу загрозу для водія на дорозі становить саме п’яний водій на дорогій машині, якому зазвичай – море по коліно. Отже, варто очікувати що українські дороги буде розвантажено не тільки адміністративними засобами, а ще й шляхом природного відбору

Розуміючи захоплення «водіїв-мажорів», розробники нових правил поспішили заборонити в групові вуличні перегони і прирівняли їх… до того самого водіння у нетверезому стані. Тож хто встигне до водія-мажора першим – працівник ДАІ чи природній відбір, питання наразі відкрите. 

Проте за межами міст права любителів швидкісної їзди будуть суттєво розширені. Відтепер за межами міст на дорогах з роздільною смугою максимальну швидкість водіння збільшено до 110 км/год. Першими хто скористається цією нормою безперечно будуть сільські лихачі з кипучою кров’ю на стареньких «Жигулях» та «Москвичах», які і на 90 км/год на дорозі починає «водити». Утративши правові обмеження на швидкість пересування, сільські лихачі обов’язково скористаються нагодою втиснути «газ до відказу»… аж поки їх не наздожене той самий           клятючий природній відбір.

Але розробники правил явно перейнялися долею власників старих неоковирних автівок. Про їхню безпеку вирішено подбати, аж до повного усунення їх зі шляхів України.Для цієї благої мети в правилах передбачена ціла низка заходів, які мають добряче обрадувати численних власників українських автосервісів.

Настав час радіти торговцям шинами та власникам шиномонтажів. Згідно з проектом нових правил, водіям буде заборонено їздити на шинах що не відповідають сезону. Щоправда виникає питання, що таке «літні» і «зимові» шини, та за якими ознаками інспектори ДАІ зможуть їх відрізняти? Але розробники ПДД явно переймуться цією проблемою і докладно випишуть в законі ознаки відрізнення «літніх» шин від «зимових», аби водій вчасно «взув» свого залізного коня саме в те що треба.

Розвантаженню вулиць міст від зайвого автотранспорту вимога їздити на шинах відповідно сезону посприяє суттєво. Власники «Жигулів», «Москвичів» та дешевих народних «Таврій» наразі полюбляють економити на шинах і їздити взимку на «літі» або на «демісезонці». Відтепер їм доведеться обрати, або – витратитися на відповідні шини, або – почекати літа.

Не забуті розробниками ПДД також продавці автомобільної електрики та власники АЗС. Нові правила вимагатимуть обов’язково (!) їздити з включеним близьким світлом фар цілодобово зимою у місті і незалежно від сезону – у сільській місцевості. Варто згадати що подібний захід в Україні вже запроваджувався років із 10 тому і був відмінений за численними проханнями громадян. Водії стикнулися з частим перегоранням ламп, псуванням фар, сіданням акумуляторів та поламками автомобільної електрики. До того ж додаткове заряджання акумуляторів побільшило розхід бензину. Тоді побільшання витрат на авто викликало обурення значної кількості громадян і як наслідок – відміну норми про «включені фари». Але розробники ПДД явно зважили, що з тих часів чимало українських водіїв встигли пересісти на сучасні іномарки, бо матеріальний статок водіїв за 10 років значно поліпшився. Ті ж водії, в кого він не поліпшився муситимуть або витратитися на електрику та зайве пальне, або – почекати до літа.

Ще більше від цієї норми постраждають мешканці сіл. Щирий привіт лихачам!

Й нарешті, тріумфувати мають продавці дитячих автокрісел. Згідно намірам департаменту ДАІ, буде заборонено перевозити дітей до 12 років без спеціальних крісел. На сьогодні машини обладнують кріслами тільки для немовлят. Згідно чинних правил, дітей шкільного віку можна перевозити на задньому сидінні автівки. Їх навіть не вимагають пристьобувати пасками безпеки – багато машин ними просто не обладнані. Але – безпека перш за усе.

Батьки, яким терміново треба буде відвезти дитину на тренування або до бабусі, відтепер не зможуть скористатися ще й багатьма машинами-таксі, бо ті явно не будуть обладнані відповідними кріслам. Таксист просто не може возити із собою потрібну кількість крісел для дітей усіх віків. Тож вибір батькам залишиться небагатий: або – витрачатися на крісла відповідно до віку дитини, або – викликати таксі обладнане відповідним кріслом, або – пересісти на громадський транспорт.

Офіційно всі перелічені заходи мають на меті значно посилити безпеку руху. Проте є очевидним що введення нових правил також швидко й ефективно розвантажить українські шляхи.Зрозуміло що оплатити вимоги нових ПДД зможуть далеко не всі водії. Якщо власники «Жигулів», «Москвичів», «Таврій», вживаних іномарок, а подекуди й «DAEWOO-Sens» будуть змушені оставити своїх залізних коней до весни, або пересісти на громадський транспорт – дороги великих міст стануть набагато вільнішими. Їздити на власних автівках зможуть лише водії здатні дотримуватися правил дорожнього руху, тобто які мають відповідний матеріальний достаток.

Варто зрозуміти, автомобіль нині, це в першу чергу – розкіш. А вже потім – засіб для пересування і все інше.


Матеріали за темою:

Теги
--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Французькі політики, котрі відразу після Помаранчевої революції позиціонували себе групою підтримки України, нині активно лобіюють інтереси Кремля.
    31 травня, Алла Лазарева
  • Скільки регіональних осередків має кожна парламентська партія? В яких регіонах найбільше партійних представництв, та яка партія має найбільшу мережу? Відповіді на ці питання шукала Громадянська мережа ОПОРА. Аналіз ґрунтується на інформації, яка була надана на запит до Міністерства юстиції України щодо всіх зареєстрованих в Україні структурних осередків шести парламентських політичних партій, які мають свої фракції у Верховній Раді («Блок Петра Порошенка», «Народний фронт», «Опозиційний блок», Об’єднання «Самопоміч», Радикальна партія Олега Ляшка, Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина»).
    30 травня,
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про політичну кар'єру Савченко, повернення викрадених активів, призначення Андерса Фог Расмуссена радником Порошенка та напади на журналістів в Україні
    30 травня, Віталій Рибак
  • У Франції є прошарок політиків, які демонструють якщо не прихильність до України, то бодай стійкість супроти московських впливів. Із ними можна й треба співпрацювати, принаймні ситуативно
    30 травня, Алла Лазарева
  • Пострадянська автократія намагається перетворити чорне золото на модерність
    29 травня, The Economist
  • За перипетіями Великодня і травневих свят залишилася майже непоміченою одна не менш знакова подія, яку оминули увагою вітчизняні ЗМІ. 6 травня Арсєній Павлов, відомий більшості під позивним Моторола, лідер батальйону «Спарта», що стратив 15 наших бійців в аеропорту, отримав ключі від квартири в самісінькому центрі Донецька у висотній новобудові.
    29 травня, Станіслав Васін
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено