Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
9 листопада, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Двадцять відтінків молодого

20 українських художників – номі­нантів на Премію PinchukArt­Centre 2013 – представили свої роботи в просторі мистецького центру.
Матеріал друкованого видання
№ 45 (313)
від 7 листопада, 2013
Двадцять відтінків молодого

Всі арт-об’єкти були створені спеціально для цього проекту в співпраці з куратором PAC Бйорном Ґельдгофом. Ця виставка заявлена як панорама молодого українського мистецтва. Із майже тисячі поданих заявок відбіркова комісія обрала 20 найбільш самодостатніх та перспективних учасників. Серед них і бувальці (приміром, учасниця Венеційської та Московської бієнале, лауреатка Премії Казимира Малевича Жанна Кадирова чи скандально відомий співець шахтарських буднів Роман Мінін), і нові для дискурсу актуального мистецтва імена (Олег Грищенко, Андрій Хір). За словами Бйорна Ґельдгофа, цьогорічна експозиція свідчить про те, що українське мистецтво нарешті не лише інтуїтивно намацало, а й усвідомило свій потенціал. «Попередні творчі спроби молодого покоління, – коментує Ґельдгоф, – були ближчими до активізму. Тепер же ми бачимо глибоке пропрацювання контексту».

Роботи багатьох учасників видаються вторинними, подекуди через натягнуту проблематику, подекуди через несміливе поводження з матеріалом. Здається, що, проробляючи український контекст, художники обрали «безпрограшні» універсальні теми замість хистких, але значно більш проникливих приватних моментів. Міліцейська тема в інсталяції Миколи Рідного, міські ритуали Володимира Воротньова, проблеми менталітету в Євгенії Білорусець, минущість повсякденного в Анни Звягінцевої та Марії Куликовської – ці концепти вже стали затертими платівками актуального мистецтва. Водночас роботі з простором Лади Наконечної та роботі з культурним кодом Олега Грищенка бракує рішучості. Проекти Олександра Курмаза, Андрія Хіра та Відкритої групи балансують на межі контркультури і є радше пошуком, аніж реалізацією усвідомленого мистецького потенціалу.

Утім, є й по-справжньому дотепні роботи. Серед них аудіоінсталяція Івана Світличного, де звуки об’єктів записано й пропущено крізь електронні фільтри. Затримавшись у певній точці між динаміками, можна відчути, як шум впорядковується й перетворюється на звукову скульптуру. Аліна Копиця переміщає відвідувачів до гральної кімнати, де в спогляданні об’єктів та невинних іграх їх запрошують досліджувати власну сексуальність. Роман Мінін до створення свого «Плану втечі з Донецької області» залучив цілу групу дітлахів, що зробило об’єкт документальним. Зразок твору в роботі (work in progress), також документального, запропонував глядачам Добриня Іванов.

Доки триватиме виставка, художник в окремій звукоізольованій кімнаті бесідуватиме з близькими йому людьми. Підсумком цих інтерв’ю має стати об’єкт, що втілюватиме самовідчуття художника. Група Synchrodogs зображає у фотографіях паралельні виміри, в яких змінюється форма людського тіла, воно втрачає старі можливості, але набуває нових. Відеоінсталяція Олесі Хоменко фіксує дію живописання, асоціюючи її з біологічною творчою енергією – материнською. Апофеозом експозиції стає «Монументальна пропаганда» Жанни Кадирової – кількаметрова мозаїка, де в соцреалістичній естетиці з’являються герої суспільства споживання, ідеальні рекламні образи, що обіцяють щасливе життя (на фото). Кадирова, як і чимало інших учасників, у межах проекту PAC спробувала працювати з новими для себе мистецькими засобами. Кого міжнародне журі назве надією українського мистецтва, стане відомо в грудні 2013 року. Тим часом відвідувачі можуть віддавати голоси за майбутнього володаря призу глядацьких симпатій.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Пострадянська автократія намагається перетворити чорне золото на модерність
    29 травня, The Economist
  • За перипетіями Великодня і травневих свят залишилася майже непоміченою одна не менш знакова подія, яку оминули увагою вітчизняні ЗМІ. 6 травня Арсєній Павлов, відомий більшості під позивним Моторола, лідер батальйону «Спарта», що стратив 15 наших бійців в аеропорту, отримав ключі від квартири в самісінькому центрі Донецька у висотній новобудові.
    29 травня, Станіслав Васін
  • Деякі західні оглядачі останнім часом порушують питання про те, чи є Туреччині місце в НАТО і чи надійний вона партнер для Альянсу. Скептики в країні (особливо наближені до влади) також аналізують вигоди від союзництва, яке триває десятки років, та обстоюють більш незалежний підхід до зовнішніх відносин. Утім, останні події показують: сторони потрібні одна одній у контексті масштабних глобальних викликів, щоб успішно пройти період неспокою.
    29 травня, Пінар Севінчлідір
  • Тиждень поспілкувався з головою Проектного Офісу Реформ Міністерства оборони про перспективи реформування оборонної сфери в співпраці із західними партнерами.
    28 травня, Богдан Буткевич
  • Позаблокова Фінляндія адаптує свою оборонну стратегію відповідно до вимог часу
    28 травня, Анатолій Шара
  • 14 травня у кварталі Сонячний у Луганську в приміщенні супермаркету «Абсолют», що працював ще кілька днів тому, відкрився великий і сяючий новими кольорами «Спар» із величезною вивіскою «7:00 — 22:00». Якщо брати мірки довоєнні, то хіба це подія? Так, відкриття чергового супермаркету у великому місті — майже буденне явище.
    28 травня, Яна Вікторова
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено