Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
9 листопада, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Двадцять відтінків молодого

20 українських художників – номі­нантів на Премію PinchukArt­Centre 2013 – представили свої роботи в просторі мистецького центру.
Матеріал друкованого видання
№ 45 (313)
від 7 листопада, 2013
Двадцять відтінків молодого

Всі арт-об’єкти були створені спеціально для цього проекту в співпраці з куратором PAC Бйорном Ґельдгофом. Ця виставка заявлена як панорама молодого українського мистецтва. Із майже тисячі поданих заявок відбіркова комісія обрала 20 найбільш самодостатніх та перспективних учасників. Серед них і бувальці (приміром, учасниця Венеційської та Московської бієнале, лауреатка Премії Казимира Малевича Жанна Кадирова чи скандально відомий співець шахтарських буднів Роман Мінін), і нові для дискурсу актуального мистецтва імена (Олег Грищенко, Андрій Хір). За словами Бйорна Ґельдгофа, цьогорічна експозиція свідчить про те, що українське мистецтво нарешті не лише інтуїтивно намацало, а й усвідомило свій потенціал. «Попередні творчі спроби молодого покоління, – коментує Ґельдгоф, – були ближчими до активізму. Тепер же ми бачимо глибоке пропрацювання контексту».

Роботи багатьох учасників видаються вторинними, подекуди через натягнуту проблематику, подекуди через несміливе поводження з матеріалом. Здається, що, проробляючи український контекст, художники обрали «безпрограшні» універсальні теми замість хистких, але значно більш проникливих приватних моментів. Міліцейська тема в інсталяції Миколи Рідного, міські ритуали Володимира Воротньова, проблеми менталітету в Євгенії Білорусець, минущість повсякденного в Анни Звягінцевої та Марії Куликовської – ці концепти вже стали затертими платівками актуального мистецтва. Водночас роботі з простором Лади Наконечної та роботі з культурним кодом Олега Грищенка бракує рішучості. Проекти Олександра Курмаза, Андрія Хіра та Відкритої групи балансують на межі контркультури і є радше пошуком, аніж реалізацією усвідомленого мистецького потенціалу.

Утім, є й по-справжньому дотепні роботи. Серед них аудіоінсталяція Івана Світличного, де звуки об’єктів записано й пропущено крізь електронні фільтри. Затримавшись у певній точці між динаміками, можна відчути, як шум впорядковується й перетворюється на звукову скульптуру. Аліна Копиця переміщає відвідувачів до гральної кімнати, де в спогляданні об’єктів та невинних іграх їх запрошують досліджувати власну сексуальність. Роман Мінін до створення свого «Плану втечі з Донецької області» залучив цілу групу дітлахів, що зробило об’єкт документальним. Зразок твору в роботі (work in progress), також документального, запропонував глядачам Добриня Іванов.

Доки триватиме виставка, художник в окремій звукоізольованій кімнаті бесідуватиме з близькими йому людьми. Підсумком цих інтерв’ю має стати об’єкт, що втілюватиме самовідчуття художника. Група Synchrodogs зображає у фотографіях паралельні виміри, в яких змінюється форма людського тіла, воно втрачає старі можливості, але набуває нових. Відеоінсталяція Олесі Хоменко фіксує дію живописання, асоціюючи її з біологічною творчою енергією – материнською. Апофеозом експозиції стає «Монументальна пропаганда» Жанни Кадирової – кількаметрова мозаїка, де в соцреалістичній естетиці з’являються герої суспільства споживання, ідеальні рекламні образи, що обіцяють щасливе життя (на фото). Кадирова, як і чимало інших учасників, у межах проекту PAC спробувала працювати з новими для себе мистецькими засобами. Кого міжнародне журі назве надією українського мистецтва, стане відомо в грудні 2013 року. Тим часом відвідувачі можуть віддавати голоси за майбутнього володаря призу глядацьких симпатій.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Німеччина має тривалу історію культурної політики й упродовж років не сповільнює темпу в цій сфері, зокрема на міжнародній арені
    20 серпня, Ольга Ворожбит
  • Безпафосність і вершинні твори ХХ століття в атмосфері закриття сезону на центральних австрійських оперних сценах
    20 серпня, Анна Ставиченко
  • В інтерв’ю Тижню Рішар Ґальяно, один із провідних джазових акордеоністів сучасності, розповів про стиль нью-мюзет і роль ідентичності виконавця в музиці, а ще поділився спогадами про аргентинського композитора-легенду Астора П’яццоллу.
    20 серпня, Ганна Трегуб
  • Головна тема минулого тижня в донецьких ЗМІ — нові автобуси «Донбас», які були зібрані на донецькому Донгормаші. Про них розповіли місцеві телеканали й написали газети. На завод приїхав сам Захарченко, який із посмішкою шимпанзе сів за кермо автобуса й про­їхався з таким виглядом, ніби своїми руками збирав його із запчастин. Традиційно незграбна пропаганда «ДНР» піднесла подію як неймовірну перемогу й доказ «вставання республіки з колін». Ось тільки реальна картина, як зазвичай, відрізняється від тієї, що намалювали пропагандисти.
    20 серпня, Олександр Наумов
  • Учені прогресують у виправленні геномів ембріонів людини
    19 серпня, The Economist
  • Лише кілька років тому на Шрі-Ланці припинилися бої. Ця країна-сад нарешті може спокійно жити й розвиватися, не думаючи про сепаратистів і теракти
    19 серпня, Ростислав Панічев
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено