Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
9 листопада, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Двадцять відтінків молодого

20 українських художників – номі­нантів на Премію PinchukArt­Centre 2013 – представили свої роботи в просторі мистецького центру.
Матеріал друкованого видання
№ 45 (313)
від 7 листопада, 2013
Двадцять відтінків молодого

Всі арт-об’єкти були створені спеціально для цього проекту в співпраці з куратором PAC Бйорном Ґельдгофом. Ця виставка заявлена як панорама молодого українського мистецтва. Із майже тисячі поданих заявок відбіркова комісія обрала 20 найбільш самодостатніх та перспективних учасників. Серед них і бувальці (приміром, учасниця Венеційської та Московської бієнале, лауреатка Премії Казимира Малевича Жанна Кадирова чи скандально відомий співець шахтарських буднів Роман Мінін), і нові для дискурсу актуального мистецтва імена (Олег Грищенко, Андрій Хір). За словами Бйорна Ґельдгофа, цьогорічна експозиція свідчить про те, що українське мистецтво нарешті не лише інтуїтивно намацало, а й усвідомило свій потенціал. «Попередні творчі спроби молодого покоління, – коментує Ґельдгоф, – були ближчими до активізму. Тепер же ми бачимо глибоке пропрацювання контексту».

Роботи багатьох учасників видаються вторинними, подекуди через натягнуту проблематику, подекуди через несміливе поводження з матеріалом. Здається, що, проробляючи український контекст, художники обрали «безпрограшні» універсальні теми замість хистких, але значно більш проникливих приватних моментів. Міліцейська тема в інсталяції Миколи Рідного, міські ритуали Володимира Воротньова, проблеми менталітету в Євгенії Білорусець, минущість повсякденного в Анни Звягінцевої та Марії Куликовської – ці концепти вже стали затертими платівками актуального мистецтва. Водночас роботі з простором Лади Наконечної та роботі з культурним кодом Олега Грищенка бракує рішучості. Проекти Олександра Курмаза, Андрія Хіра та Відкритої групи балансують на межі контркультури і є радше пошуком, аніж реалізацією усвідомленого мистецького потенціалу.

Утім, є й по-справжньому дотепні роботи. Серед них аудіоінсталяція Івана Світличного, де звуки об’єктів записано й пропущено крізь електронні фільтри. Затримавшись у певній точці між динаміками, можна відчути, як шум впорядковується й перетворюється на звукову скульптуру. Аліна Копиця переміщає відвідувачів до гральної кімнати, де в спогляданні об’єктів та невинних іграх їх запрошують досліджувати власну сексуальність. Роман Мінін до створення свого «Плану втечі з Донецької області» залучив цілу групу дітлахів, що зробило об’єкт документальним. Зразок твору в роботі (work in progress), також документального, запропонував глядачам Добриня Іванов.

Доки триватиме виставка, художник в окремій звукоізольованій кімнаті бесідуватиме з близькими йому людьми. Підсумком цих інтерв’ю має стати об’єкт, що втілюватиме самовідчуття художника. Група Synchrodogs зображає у фотографіях паралельні виміри, в яких змінюється форма людського тіла, воно втрачає старі можливості, але набуває нових. Відеоінсталяція Олесі Хоменко фіксує дію живописання, асоціюючи її з біологічною творчою енергією – материнською. Апофеозом експозиції стає «Монументальна пропаганда» Жанни Кадирової – кількаметрова мозаїка, де в соцреалістичній естетиці з’являються герої суспільства споживання, ідеальні рекламні образи, що обіцяють щасливе життя (на фото). Кадирова, як і чимало інших учасників, у межах проекту PAC спробувала працювати з новими для себе мистецькими засобами. Кого міжнародне журі назве надією українського мистецтва, стане відомо в грудні 2013 року. Тим часом відвідувачі можуть віддавати голоси за майбутнього володаря призу глядацьких симпатій.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Як одинаки-аматори створюють варті уваги колекції. Без меценатів і державної підтримки
    23 липня, Богдан Логвиненко
  • От що цього разу? Питаю я себе. Давай уже писати про першу «Червону руту». Давай! Про «Гадів», Чубая, Бурмаку... Про Миколайчука, врешті-решт, лисого, босого, у лєопардовій пов’язці... Про Чернівці 1989 року... Не цього разу. Може, наступного... Так само, у принципі, я думав, коли минулого разу сідав за комп. Тоді мене «відволікли» ВІА. Ансамблі. Вокально-інструментальні... Добре... А зараз шо?
    23 липня, Сергій Харинович
  • Спека! Шалена спека! На сонці за +40 °С, і це дуже відчутно. Розмови про відпочинок і море лунають повсюди: «Їдете? Куди? Як?».
    23 липня, Яна Вікторова
  • Система державної підтримки в Росії демонструє дива неефективності. Україна ще має шанс уникнути таких помилок
    23 липня, Катерина Барабаш
  • За понад як 20 років незалежності українці, попри задекларовану в Конституції соборність, все більше замикались по регіональним квартирам. Галичани дивилися на захід, жителі Донбасу на схід, кияни – на Туреччину, Єгипет і Тайланд. Радикально скоротилися внутрішні перельоти, повмирали малі аеропорти. Трансукраїнські потяги долали українські простори за десятки годин, а стан доріг ніяк не сприяв і автомобільному сполученню.
    22 липня, Вадим Войтик
  • Недбальство сепаратистів може спричинити масове отруєння ґрунтових вод і річки Кодема.
    22 липня, Павло Василів
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено