Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Світ у 2018 Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
24 жовтня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Табу зайві

Виставка «Рай: Любов. Віра. Надія» чи не найвідомішого австрійського режисера сучасності Ульріха Зайдля працює в межах кінофестивалю «Молодість» і присвячена його найновішій кінотрилогії «Рай». Цей режисер – водночас і провокатор, і гуманіст.
Матеріал друкованого видання
№ 43 (311)
від 24 жовтня, 2013
Табу зайві

Архіваріус маленьких людських трагедій і прихильник незагримованих облич, у трьох фільмах із циклу «Рай» він впритул розглядає жіночу сексуальність, духовність та фізичність. Кожна стрічка трилогії оповідає історію однієї з жінок, об’єднаних родинними зв’язками. Дія фільму «Рай: Любов» (2012) розгортається на пляжах Кенії, де 50-річна австрійка Тереза проводить відпустку як секс-туристка. У другій частині трилогії «Рай: Віра» (2012) сестра Терези Анна-Марія присвячує себе місіонерському служінню Ісусу, але разом із тим воює зі своїм чоловіком – інвалідом і мусульманином. «Рай: Надія» (2013) – історія про перебування 13-річної Мелані в молодіжному таборі для схуднення, доки її матір подорожує Кенією, а тітка проповідує. Саму трилогію можна побачити на МКФ «Молодість» у межах першої у світі повної ретроспективи режисера.

Незручні теми, невигідні ракурси, неприхована правда. Ульріх Зайдль показує те, що викликає в людей сором, та чомусь аж ніяк не глузує з цього. Навпаки, дає приватній правді право на існування, таким чином порушуючи перед глядачем питання: а що таке взагалі сором? Звідки він береться? Що змушує нас приховувати пошуки задоволення, почуватися безпорадними, жалюгідними, смішними? Виставка «Рай: Любов. Віра. Надія» – це, по суті, колекція кадрів із фільмів Зайдлевої трилогії. За словами автора, він волів проекспериментувати: чи зможуть застиглі знімки оповідати історії так само, як і його кіно, адже австрієць уславився своїми статичними сценами зі збалансованою, практично живописною композицією.

42 фотографії в «Мистецькому Арсеналі» – це щось середнє між сімейним альбомом та химерною постановочною зйомкою. І хоча виставка не рекомендована дітям до 16 років, вона аж ніяк не є порнографічною ані в прямому, ані в переносному сенсі. Це дослідження стосунків пересічної, неглянцевої людини з власним тілом, розумом і душею, за імпульсом подібне до радикального перформансу, приміром, Марини Абрамович. Персонажі Зайдля реальні у своєму безапеляційному протиставленні тим медіа-конструктам, яких нам пропонують сьогодні вважати людьми.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Як відбувається інтеграція України у сфері культури після Угоди про асоціацію з ЄС, які програми підтримують європейці на рівні грантів і як змінюються підходи нашої держави в управлінні культурою. Ці питання стали предметом дискусії на міжнародній конференції “Культурні відносини України та ЄС: перші досягнення”.
    18 грудня, Наталя Петринська
  • Із змінами літом 2014 року у моєму житті відбулася ще одна зміна, яку можна було б передбачити, але до якої теж треба було звикати. З мого життя зникла культурна складова, яка, як виявилося, була важливою частиною моєї довоєнної реальності. Хоча, чого дивуватися, – змін було безліч: зникла робота, поїхали з міста майже всі друзі, змінився режим мого життя, звички, щезли плани… Але зникнення культурної складової мого життя турбувало мене ще тривалий час, бо, як виявилося, звикнути до порожнечі у цій сфері життя було не так просто.
    18 грудня, Вікторія Малишева
  • Як Росія перетворюється з основного ринку збуту українських товарів на головного суперника в агросекторі
    18 грудня, Олександр Крамар
  • Перша фаза переговорів про вихід Великої Британії з ЄС виявилася важкою. Але друга ще й не почалася
    17 грудня, The Economist
  • Добротна будівля початку ХХ століття на розі Миру й Грецької з дерев’яною вивіскою «Izba-читальня». «Youth has no age», — читаємо напис на вхідних дверях і такий самий високо на стіні над баром усередині.
    17 грудня, Ганна Чабарай
  • У багатих країнах дерева відвойовують територію. Розширення лісів не завжди популярне, але воно триватиме
    16 грудня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS

Матеріали, позначені як "Новини компаній" розміщуються на правах реклами. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.