Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
13 жовтня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Не розбудити сусідів

Щоб відчути сутність музиканта, слід послухати його самого, без партнерів по сцені та спецефектів. Звісно, такий метод може призвести до розчарування, утім, здебільшого він спрацьовує. Сольний концерт піаніста Буґґе Вессельтофта в консерваторії – саме той випадок, що підтверджує дієвість методу.
Матеріал друкованого видання
№ 41 (309)
від 10 жовтня, 2013
Не розбудити сусідів

Останнім часом Буґґе з’являвся в Україні частіше за інших. Рік тому – у складі норвезьких вікінгів з американським вібрафоністом Майком Мейньєрі на Jazz in Kiev, потім у Львові на Alfa Jazz Fest «з друзями». Тепер в Одесі та Києві. Взагалі-то настав час показати цього чоловіка усій країні: Вессельтофт легендарніший, ніж більшість слухачів можуть собі уявити. Його ім’я вже в енциклопедіях майбутнього. Лейбл Буґґе Jazzland вважають «наступним кроком» після знакового ECM Records у сенсі змішування джазу й клубної музики.

Коли йдеш на концерт, то вдягаєшся в щось нормальне, поправляєш зачіску перед дзеркалом, одне слово, готуєшся «вийти в люди». А ось коли опиняєшся на сольному виступі Вессельтофта, не полишає відчуття, ніби на тобі халат і ти вдома. Переважну частину концерту Буґґе грав так, ніби це п’ята ранку і він просто не хоче розбудити сусідів. Його рояль урчав у нижньому діапазоні, як Чеширський Кіт. Драйв був у найменших штрихах і невловимих паузах. І його джазові стандарти більше скидалися на набір засобів у дусі батька мінімалізму Еріка Саті, імпресіоніста Клода Дебюссі та велетня норвезької музики Едварда Ґріґа.
За винятком кількох пасажів, імпровізації Вессельтофта були такими стриманими, у руслі загального настрою, що все це ставало надто непристойним.

Єдиною розрядкою був момент, коли Буґґе встромив палець в iPad і рояль зазвучав... дивно, з примочкою. Потім він розвернувся до лептопа, поруч із яким стояли ще якісь електронні іграшки. Хвилин на 10–20 музикант і композитор перетворився на справдешнього діджея, який уже ніякий не Дебюссі й не Ґріґ. «Ой, я так боявся бавитися з електронікою... Що подумають слухачі?» – сказав він наприкінці концерту. Втім, без електроніки Вессельтофт немислимий. Його іграшки – його друге «я». «На біс» виконав «Moon River» Генрі Манчині з фільму «Сніданок під Тіффані», а в його гру повернулися всі згадані вище композитори. І знову з’явилася атмосфера «домашнього халата».

У Вессельтофта немає офіційної музичної освіти. Почавши займатися музикою в трирічному віці, він двічі намагався «поставити галочку», але так і не зробив цього. На запитання, що ж і як склалося, відповідає просто: «Мене ніхто ні до чого не примушував. Навіть батько (джазовий гітарист. – Ред.)». Винятковість Буґґе в тому, що у наш час навіть панк-рокери мають вищу музичну освіту. А тут такий дядько з купою контекстів та вмілими руками... До речі, у молодості Буґґе грав у панк-гурті.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
job.ukr.net: поиск работы в черновцах, www.ukr.net, погода георгиевск
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено