Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
7 жовтня, 2013   ▪   інтерв’ю надане компанією Warner Bros   ▪   Версія для друку

Сила тяжіння. Сандра Буллок про космос як метафору

Вихід у прокат «Гравітації» режисера Альфонсо Куаро­­на обіцяє стати подією, яка одночасно зачепить два сві­­ти: поверховий (формальних розваг) і глибокий (людських переживань). Підтвердження першого прозоро видно в ненавмисній рекламній фразі Джеймса Кемерона: «Це найкращий фільм про космос, який коли-небудь було знято».
Матеріал друкованого видання
№ 40 (308)
від 3 жовтня, 2013
Сила тяжіння. Сандра Буллок про космос як метафору

Підтвердження другого – це стрічка Куарона, а він не тільки режисер чарівної «Маленької принцеси» та веселого «І твою маму також», а й творець найбільш нестандартної третьої серії у штамповано-клішованій поттеріані.

У «Гравітації» Куарон задіює лише двох акторів, але більшу частину екранних 90 хв перед глядачем узагалі грає одна актриса Сандра Буллок, тоді як зоряний красунчик Джордж Клуні відходить у небуття. Нині минуло два з половиною роки від початку роботи над фільмом, безпрецедентно довгий час, як для нинішньої голлівудської продукції. Утім, здається, робота виправдала очікування: «Гравітація» відкривала Венеційський фестиваль, критики в захваті, глядацький рейтинг дуже високий, а Сандра Буллок нарешті стала зіркою «розумного кіно».

У. Т.: Якою ви бачите свою героїню в «Гравітації», доктора Раян Стоун?

– Людина, що втрачає дитя, ніколи не відходить від цього. Просто намагається якось довікувати. Я відчувала, що жінка, яку я граю, має математичний склад мислення, вона дуже розумна. Щоб позбутися болю втрати, Раян Стоун викинула зі свого життя все, що нагадувало їй материнство й було жіночним.
Намагаючись ужитися в роль, я думала: «Як це, хотіти бути машиною, котра просто виконує зав­дання?» Вона практично перетворюється на андрогіна, позбувається всього м’якого, фемінного. Отакою я бачила її у фізичному плані. Що ж до чуттєвого, то в неї практично не було емоцій. Приміром, вона не говоритиме про погоду, бо це непотрібно. Завжди виключно про справу. З пункту А до пункту Б. Без відхилень на відчуття. Це вже не життя – це функціонування. Такою вона залишалася на Землі, вже не будучи її частиною. Земля більше не її місце. Це, по суті, кінець життя, хоча тіло ще перебуває на планеті.

У. Т.: Режисер Альфонсо Куарон розповідав про космічне сміття у фільмі як метафору всього,що б’є людину впродовж її віку. Можете сказати про це більше?
А ще про героя Джорджа Клуні Метта Ковальскі. Що він уособ­лює?

– У Альфонсо завжди дуже глибокі метафори. Він не каже прямо глядачам, що слід бачити в уламках космічного сміття чи відчувати, на них дивлячись, і мені це до вподоби. Є просто даність: ці рештки існують у космосі – і в нашому житті – і з часом ставатиме тільки гірше. Але, коли трапляється так, що в житті на нас летять уламки, як ми діємо? Приймаємо їх як частину себе й несемо із собою решту життя? Чи ухиляємося, відводимо їм якийсь час і йдемо далі? А потім цінуємо їх як частину нашого досвіду, але до них не повертаємося? Подорож (як і спосіб примирення з усім, що трапляється під час неї) в кожної людини своя.

Ковальскі, якого грає Джордж Клуні, з тих людей, що не можуть без своєї справи. Я знаю альпіністів, які жили й померли заради скель. Отакий-от персонаж у Джорджа. Там [у космосі] його життя. Він насолоджується ним, смакує, любить його. Зв’я­зок цього героя із Землею – у спілкуванні з голосом із Х’юс­тона. Він обожнює все, що стосується рідної планети, але з великої відстані. Йому подобається дивитися на неї вниз. Тобто він теж відсторонений, ізольований персонаж, хоча дуже веселий і компанійський. І ще він знає: коли настане потрібний момент, він дасть моїй героїні несподіваний і вагомий подарунок. Дар сенсу життя і його розуміння.

У. Т.: Схоже, що виникає дивовижна паралель між вашим шляхом як акторки і шляхом героїні в цьому фільмі.

– Вона є в багатьох аспектах. Нам з Альфонсо не треба було навіть обговорювати багато: ми розуміли одне одного. Він знав, що робить від початку й до кінця. Це надзвичайно скромний, щедрий і спокійний у стресових умовах режисер. Проект передбачав вели­­ке фінансування та сліпу віру кіностудії в його успіх. Тиск був величезний, але Куарон жодного разу не зламався. Він добрий митець, зріла, проста й духовна людина. Саме тому, коли працюєш на нього як партнер процесу, хочеш зробити все, щоб фізично й емоційно виконати його задум. Він цього заслужив.

У. Т.: Наскільки це було емоційно напружено – зніматись у фільмі про космос?

– Один астронавт розповідав мені, що він так почувається завжди. Вони дивляться на Землю і бачать, що ми марнуємо життя. А віднедавна ще й закрили космічну програму Space Shuttle Program (у 2011 році. – Ред.). Здавалось би, йдеться про техніку, але виявилося, що це і є життя. Я думала перед розмовою з астронавтом, що він розповідатиме про кнопки, деталі. А він говорив про космічний корабель, який дає їм змогу літати над планетою і споглядати світ, бачити його красу збоку. «Ви тут мусите піклуватися про Зем­­лю», – кажуть вони. Вони дивляться на планету як на справжній ландшафт. Природу. Місце, де можна дихати.

У. Т.: Ви подивитеся «Гравітацію» в кінотеатрі?

– Мені справді хочеться побачити її повністю завершеною. Я така людина, що коли переглядаю незакінчену стрічку, то завжди знайду, що покритикувати, зробити по-іншому, виправити. Не можу сприймати незавершену кінороботу як нормальний глядач, адже прагну оцінити весь процес творення. Хочу переглянути «Гравітацію» в кінотеатрі, повному людей і розділити їхнє переживання від неї. На те ж бо й фільмуємо.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Рік тому 23 травня було вбито командира бригади «Прізрак» так званої «ЛНР» Олексія Мозгового. Його машина спочатку була підірвана на керованому фугасі, а після - розстріляна з кулеметів. Офіційної версії загибелі досі немає, як і будь-яких результатів з боку псевдослідства «МДБ ЛНР». Відразу ж відповідальність за його смерть поспішили взяти на себе партизани загону «Тіні». І з того самого моменту не вщухають пристрасті навколо його смерті.
    24 травня, Павло Василів
  • 5 квітня 1918 року над міською думою Єлисавета, де тепер знаходиться Кіровоградська обласна держадміністрація, вперше замайорів синьо-жовтий або, як тоді називали, жовто-блакитний прапор.
    24 травня, Максим Сінченко
  • Швейцарський політолог, спеціаліст з державного адміністрування Андреас Ладнер в інтерв’ю для Тижня розповів про практики децентралізації та прямої демократії, їхній зв’язок та прямий вплив на ухвалення рішень в країні, а також взаємозалежність рівня життя з делегуванням владних і фінансових компетенцій від центрального на локальні рівні.
    24 травня, Ганна Трегуб
  • Пенсійні проблеми стосуються всіх, і не тільки пенсіонерів
    24 травня, Віталій Мельничук
  • Науковці знайшли спосіб спостерігати за трендами в еволюції людини
    24 травня, The Economist
  • Війна — поняття неймовірно багатобічне. У наш час ми маємо прекрасну нагоду спостерігати всю її різноманітність. Практично для кожного є очевидною війна на Донбасі з її матеріальними наслідками та нівеченням людських доль. Для багатьох безсумнівним є факт інформаційної війни. Але зовсім небагато наших громадян усвідомлюють наслідки, до яких вона призводить.
    24 травня, Любомир Шавалюк
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено