Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
3 жовтня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Тіні Параджанова

3 жовтня в прокат виходить одна з найочікуваніших українських стрічок – фільм «Параджанов» Сержа Аведікяна та Олени Фетісової.
Матеріал друкованого видання
№ 40 (308)
від 3 жовтня, 2013
Тіні Параджанова

Нещодавно висунутий від України на здобуття премії Американської кіноакадемії «Оскар», а перед цим презентований на фестивалі в Карлових Варах та Одесі, він є вибуховою сумішшю наших минулих звитяг, теперішніх можливостей і райдужних очікувань на майбутнє. Перший великий копродукційний проект, фільм про класика вітчизняного кіно, поза сумнівом, це тематична та бізнесова подія. Проект фінансово підтримала держава, і питань тут не виникає, адже він був правильно задуманий від початку як стрічка про великого митця, добре відомого людям. Утім, є деякі питання щодо його втілення.

І річ навіть не в тому, що в Карлових Варах «Параджанов» нічого не здобув, хоча на вітчизняному ОМКФ йому дали головний приз «Золотий Дюк» як найкращому українському повнометражному фільму. А в тому, що від початку творці захотіли охопити все, що стосується режисера і людини Параджанова, починаючи від зйомок ним «Тіней забутих предків» у 1964 році й аж до його смерті в 1990-му. Сюжетно сюди входять і київський період, і карпатські зйомки, і єреванський період, і арешт із відсидкою в зоні, і Грузія з «Легендою про Сурамську фортецю».

Плюс з’являються сцени з Мастроянні й Тарковскім, скандалами на студіях та стосунками з дружиною і сином. У результаті яскраве, багате на події, знайомства та рефлексії життя генія, втиснуте в 95 хвилин стрічки, сприймається як калейдоскоп. Глядач банально не встигає перейнятися ні красою та оригінальністю всіх параджановських фільмів, ні трагічністю його життя, ні загалом внеском у культуру. Тобто за формою «Параджанов» нагадує ретроспективу на екрані головних, етапних моментів із біографії режисера, хоча кожен із них міг би стати окремим драматичним кіно, блискучою темою для сюрреалістичної стрічки, комедії чи трагедії. Брак концентрації на чомусь одному, кульмінаційного моменту, який примусив би глядача, заздалегідь підготовленого до нього, пережити сильні емоції, бачиться основною проблемою стрічки. Виправити її було не під силу навіть виконавцю головної ролі Сержу Аведікяну.

Фізіогномічно схожий, насправді хороший актор, він намагався бути своїм героєм, але так до кінця ним і не став. На глобальному рівні не допоміг й оператор Сергій Михальчук, вочевидь, найкращий із можливих помічників у створенні кінопоезії, майстерність і ненав’язливу творчість якого таки можна побачити в кількох кадрах. Однак, усе ж таки заслугою і його, і всієї величезної команди можна вважати вправну професійну роботу на всіх етапах виробництва, що частково компенсувала певні недоліки фільму.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Колишній аеророзвідник, ветеран АТО Євген Ярило та його брат-шахтар Євген Гущин відкрили в Києві ветеранську тату-майстерню Der Igel (з нім. «їжак»). Обоє кардинально змінили рід занять, дуже цим задоволені й закликають інших займатися тим, чим справді хочеться.
    21 жовтня, Ганна Чабарай
  • Президент Польщі проти свого колишнього керівника
    21 жовтня, The Economist
  • В Україні зростає кількість муніципальних структур, які претендують на виконання функцій поліції
    20 жовтня, Андрій Голуб
  • Майор авіації в відставці, який з 2014 року перебуває у СІЗО Бахмута, нещодавно отримав вирок в десять років позбавлення волі за звинуваченням у здирництві. Підсудний наголошує на тому, що давав свідченням під тискам і тортурами, але уповноважені органи не квапляться розслідувати заяви про катування
    20 жовтня, Єлизавета Гончарова
  • 2017-го минає 25 років як відкрився український офіс глобального лідера юридичних консалтингових послуг, міжнародної компанії Baker McKenzie. На святкування цієї річниці до Києва завітав виконавчий директор компанії Пол Ролінсон, із яким Тиждень розмовляв про глобальні економічні тенденції та пов’язані з ними юридичні виклики.
    20 жовтня, Любомир Шавалюк
  • Учасниця 83-го Міжнародного Конгресу PEN, виконавчий директор Південноафриканського PEN-клубу, дисидентка часів апартеїду Мерґі Орфорд розповіла Тижню про досвід насильства та вразливість демократії, російські впливи в ПАР, біженців і природу криміналу.
    20 жовтня, Ганна Трегуб
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено