Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
6 вересня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Аматорські граблі

Щорічна виставка художньої студії «Антресоля» відкривається вже вшосте. У межах проекту «Граблі» молоді художники – студенти й випускники Києво-Могилянської академії – представляють нові роботи, а також найкраще із «золотого фонду» студії.
Матеріал друкованого видання
№ 36 (304)
від 5 вересня, 2013
Аматорські граблі

У стінах Галереї мистецтв ім. Олени Замостян уже з’являлися графіка й колаж, а цього року виставлено близько півсотні живописних робіт, створених різними поколіннями антресолівців.
«Антресолю» можна вважати аматорським проектом, адже студійці здобувають у НаУКМА освіту соціологів, біологів і програмістів, і аж ніяк не кожен про­йшов бодай художні курси, перед тим як взятися тут за пензлик. А втім, де закінчується аматорство й починається професіо­налізм?

Студія, яка нещодавно відзначила десятиліття, традиційно реалізує від трьох до п’яти мистецьких проектів щороку, в її портфоліо – оформлення простору для творчих вечорів Юрія Андруховича та Сергія Жадана, таких фестивалів, як «АртПоле» й харківський «Акумулятор». Кілька випуск­ників «Антресолі» тепер вчаться в мистецьких школах за кордоном, дехто вже втілив не один персональний проект. «Така студія – дуже цінний освітній експеримент, – розповідає її випускниця, а нині вільна художниця Марія Павленко. – Фіксована академічна програма в Україні вбиває будь-які творчі зародки, тому освіта, потрібна художникові, має бути у форматі liberal arts, щоб він обирав напрям розвитку самостійно».

Неможливо говорити про професійність, вважає Марія, коли немає її об’єктивних показників: справж­нє мистецтво – це експеримент, у якому художник виходить за межі того, що вже було створено, і вважається професійним, а отже, зміщується в бік аматорства. А для «Антресолі» експеримент – то фірмовий стиль. Тут кожен митець нерідко виражає свій освітній досвід. Одна з авторок цьогорічних «Грабель» Галя Осадча, програміст за фахом, стверджує, що не перекладає математичні формули на полотно зумисне – змістовні алгоритми виникають самі собою. В картинах еколога Юлії Огаренко людське життя розчиняється в таємничому спокої стихій, а культуролог Маша Кінович обіграє концепції ідентичності й трансценденції. Нинішні «Граблі» дістають схвальні відгуки: «Якби я побачила ці роботи в якомусь із провідних європейських музеїв, – ділиться враженнями відвідувачка Лариса, – поза сумнівом, зарахувала б їх до «визнаного» сучасного мистецтва. Усі вони достатньо зрілі й глибокі».


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено