Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
24 серпня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Цивілізація: туди й назад

Два крила Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків представляють дві тимчасових виставки. У східному – експозиція офортів європейського просвітника Даніеля Ходовєцького (до 20 жовтня), у західному – пейзажі американського худож­ника-модерніста Роквелла Кента (до 22 вересня).
Матеріал друкованого видання
№ 33 (301)
від 15 серпня, 2013
Цивілізація: туди й назад

У парі експозиції створюють цікаву динаміку: доки Ходовєцький співає оду міській культурі, Кент підносить романтику втечі від цивілізації.

257 робіт Даніеля Ходовєцького належать до колекції Харківського художнього музею і в столиці виставляються вперше. Митець польського походження жив і працював серед німецької еліти в добу Просвітництва. У дусі часу він створював картини, що утверджують інтелектуальні й моральні цінності. Проте його дидактизм має гумористичну тональність – роботи, представлені на виставці, по-коме­дійному легкі, що загалом нехарактерно для такої серйозної техніки, як гравюра. Витончені у виконанні й наївні в сюжетах, вони є яскравим зразком німецького реалізму. До Києва привезли кілька серій, у яких Ходовєцький розмірковує над звичками бюргерства й аристократії, а також ілюструє популярні в ХVII тексти Вольтера, Руссо, Бомарше й Лесажа. Серед реалістичних сюжетів вирізняється цикл-ін­тер­претація традиційного жанру dance macabre – танцю смерті: скелети являються, щоб відібрати життя в короля, вченого, повії, жебрака. Кожна з робіт завбільшки з долоню, тож уважному глядачеві доведеться по-справжньому до них наблизитися.

Читайте також: Закрити музейний гештальт

10 робіт американського художника Роквелла Кента, що понад півстоліття зберігалися в запасниках музею Ханенків, вперше представлено в залі. Чистота кольору і геометричність форми, первозданний спокій ландшафтів, філософія, прихована в композиції, – у творчому та особистому житті Кента можна провести чимало паралелей із відомим художником-езотериком Ніколаєм Рєріхом. Обидва вони мандрували у неходжені краї й мешкали поміж автентичного населення, не зіпсутого цивілізацією, обидва сприймали пейзаж як вираження трансцендентного. Кент побував у Гренландії, на Алясці, Вогняній Землі та в диких куточках північних штатів Америки, де у фарбах закарбовував велич екзотичної природи. Він був людиною широких інтересів: не лише живописцем, а й прозаїком, скульптором, архітектором, громадським діячем, шукачем пригод і певною мірою антропологом.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Колишній аеророзвідник, ветеран АТО Євген Ярило та його брат-шахтар Євген Гущин відкрили в Києві ветеранську тату-майстерню Der Igel (з нім. «їжак»). Обоє кардинально змінили рід занять, дуже цим задоволені й закликають інших займатися тим, чим справді хочеться.
    21 жовтня, Ганна Чабарай
  • Президент Польщі проти свого колишнього керівника
    21 жовтня, The Economist
  • В Україні зростає кількість муніципальних структур, які претендують на виконання функцій поліції
    20 жовтня, Андрій Голуб
  • Майор авіації в відставці, який з 2014 року перебуває у СІЗО Бахмута, нещодавно отримав вирок в десять років позбавлення волі за звинуваченням у здирництві. Підсудний наголошує на тому, що давав свідченням під тискам і тортурами, але уповноважені органи не квапляться розслідувати заяви про катування
    20 жовтня, Єлизавета Гончарова
  • 2017-го минає 25 років як відкрився український офіс глобального лідера юридичних консалтингових послуг, міжнародної компанії Baker McKenzie. На святкування цієї річниці до Києва завітав виконавчий директор компанії Пол Ролінсон, із яким Тиждень розмовляв про глобальні економічні тенденції та пов’язані з ними юридичні виклики.
    20 жовтня, Любомир Шавалюк
  • Учасниця 83-го Міжнародного Конгресу PEN, виконавчий директор Південноафриканського PEN-клубу, дисидентка часів апартеїду Мерґі Орфорд розповіла Тижню про досвід насильства та вразливість демократії, російські впливи в ПАР, біженців і природу криміналу.
    20 жовтня, Ганна Трегуб
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено