Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Світ у 2018 Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
5 липня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Повірити очам. Фестиваль візуальної культури VIZII

У Києві завершився фестиваль візуальної культури VIZII, який тривав понад місяць. І хоча мультимедійному мистецтву дають проявитися не вперше (були і KIMAF, і відеоартовий VAU-Fest, і нещодавній фестиваль прогресивної музики та цифрового мистецтва NextSound), унікальність цього проекту – в інтеграції двох самостійних форм: фотографії та медіа-арту.
Матеріал друкованого видання
№ 27 (295)
від 4 липня, 2013
Повірити очам. Фестиваль візуальної культури VIZII

У межах заходу по всій столиці виставили більше ніж 20 фотодобірок митців із Європи та США, що охопили жанровий спектр від документалістики до концептуальної інсталяції. Наскрізною темою цієї складової фесту стало наголошення не так естетичної, як архівної функції фотографій. Приміром, німецький автор Бургард фон Гардер представив відбитки з пошкоджених негативів, знайдених у колишньому приміщенні видавництва комуністичної газети у Вінниці, за допомогою яких представив епоху холодної війни. Пйотр Збієрський – подорож за чорно-білими спалахами емоцій, Шимон Кліман – документальні портрети сучасних словацьких циган. Олександр Кадніков у дещо моторошній інсталяції «Призма спокою» за допомогою світлин показав, як минуле розчиняється, немов у воді.

Кульмінацією фотографічної складової VIZII став конкурс «Місто майбутнього» – в його основу лягла така модна сьогодні медитація над метаморфозами міського простору. У цій точці, як у суглобі, до світлин доточилася медіа-частина фестивалю. Дивно це чи ні, у тому самому просторі містився кураторський проект російської художниці Маріни Фомєнко (відеоінсталяції «Депо»), яка теж розробляє урбаністичну тему. «Ми розуміли, що VIZII спрямовані на дві різні аудиторії: поціновувачів фотографії та людей, які цікавляться мультимедійним мистецтвом, зокрема й перформансами. Ці групи не дуже перетинаються, і нам було цікаво створити середовище, де вони зможуть відчути спільні точки», – розповідає Катерина Вашталова, кураторка програми медіа-арту.

Медіа-арт-програма максимально використовувала особливості фестивального простору – «Київської фортеці». На цегляні стіни, валізи та двері проектували близько десятка відеоробіт міжнародної виставки «Простір спогадів» разом із такими екзотичними речами, як мікровідеоінсталяція та мапінг. Британський перформер Че Кевлін і білоруські музиканти PortMone показали дійство «Ностальгія-2012» про речі, які роблять нас самими собою, а московський авангардний хореограф Валентин Цзин організував майстерню, по закінченні якої учасники провели масштабний перформанс на всій території фортеці. Там само відбувалися публічні бесіди з кураторами виставок і майстер-класи митців.

VIZII – зовсім молодий фестиваль. Попри це, він не пройшов тихцем: у ньому побачили перспективи й самі творці, й інституції, що підтримують розвиток культури. Лишилося одне питання – відкритість публіки. Оскільки Київ тільки дегустує андеграундне мультимедійне мистецтво, фест, незважаючи на потужну освітню складову, «поцілив» переважно в експертів. Приміром, дехто з гостей перформансів Валентина Цзина відверто заявляв про нерозуміння його пластики. А ось актори театру «ДАХ» так пройнялися, що запропонували Цзину спільний проект на ГОГОЛЬFEST. Хочеться вірити, що майданчики для нового мистецтва розширюватимуться і, показуючи нестандартні візуальні рішення, викликатимуть інтерес дедалі більшої аудиторії.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Дізнайтеся, скільки може коштувати ваша квартира – на DOM.RIA запрацював новий сервіс «Калькулятор вартості нерухомості».
    13 грудня,
  • Як український бізнес завойовує ринок ЄС
    13 грудня, Максим Віхров
  • У момент російської анексії Криму на півострові проживало понад 4 тисячі українських дітей-сиріт. Виїхати вдалося одиницям, решті ж Росія автоматично нав’язала своє громадянство. Україна не отримує жодної інформації про цих дітей і не має механізмів для повернення їх з окупації.
    13 грудня, Ганна Чабарай
  • Війни із незаконними забудовами в Одесі мають довгу історію. Однак, на відміну від інших міст, тут у них свої, регіональні нюанси.
    12 грудня, Станіслав Козлюк
  • Печерський райсуд відмовився обрати будь-який запобіжний захід екс-голові Одеської ОДА Міхеілу Саакашвілі.
    12 грудня, Андрій Голуб
  • Британські виборці забули, що мирна угода з Північною Ірландією ґрунтується, зокрема, на членстві обох сторін у ЄС
    12 грудня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS

Матеріали, позначені як "Новини компаній" розміщуються на правах реклами. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.