Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
5 липня, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Повірити очам. Фестиваль візуальної культури VIZII

У Києві завершився фестиваль візуальної культури VIZII, який тривав понад місяць. І хоча мультимедійному мистецтву дають проявитися не вперше (були і KIMAF, і відеоартовий VAU-Fest, і нещодавній фестиваль прогресивної музики та цифрового мистецтва NextSound), унікальність цього проекту – в інтеграції двох самостійних форм: фотографії та медіа-арту.
Матеріал друкованого видання
№ 27 (295)
від 4 липня, 2013
Повірити очам. Фестиваль візуальної культури VIZII

У межах заходу по всій столиці виставили більше ніж 20 фотодобірок митців із Європи та США, що охопили жанровий спектр від документалістики до концептуальної інсталяції. Наскрізною темою цієї складової фесту стало наголошення не так естетичної, як архівної функції фотографій. Приміром, німецький автор Бургард фон Гардер представив відбитки з пошкоджених негативів, знайдених у колишньому приміщенні видавництва комуністичної газети у Вінниці, за допомогою яких представив епоху холодної війни. Пйотр Збієрський – подорож за чорно-білими спалахами емоцій, Шимон Кліман – документальні портрети сучасних словацьких циган. Олександр Кадніков у дещо моторошній інсталяції «Призма спокою» за допомогою світлин показав, як минуле розчиняється, немов у воді.

Кульмінацією фотографічної складової VIZII став конкурс «Місто майбутнього» – в його основу лягла така модна сьогодні медитація над метаморфозами міського простору. У цій точці, як у суглобі, до світлин доточилася медіа-частина фестивалю. Дивно це чи ні, у тому самому просторі містився кураторський проект російської художниці Маріни Фомєнко (відеоінсталяції «Депо»), яка теж розробляє урбаністичну тему. «Ми розуміли, що VIZII спрямовані на дві різні аудиторії: поціновувачів фотографії та людей, які цікавляться мультимедійним мистецтвом, зокрема й перформансами. Ці групи не дуже перетинаються, і нам було цікаво створити середовище, де вони зможуть відчути спільні точки», – розповідає Катерина Вашталова, кураторка програми медіа-арту.

Медіа-арт-програма максимально використовувала особливості фестивального простору – «Київської фортеці». На цегляні стіни, валізи та двері проектували близько десятка відеоробіт міжнародної виставки «Простір спогадів» разом із такими екзотичними речами, як мікровідеоінсталяція та мапінг. Британський перформер Че Кевлін і білоруські музиканти PortMone показали дійство «Ностальгія-2012» про речі, які роблять нас самими собою, а московський авангардний хореограф Валентин Цзин організував майстерню, по закінченні якої учасники провели масштабний перформанс на всій території фортеці. Там само відбувалися публічні бесіди з кураторами виставок і майстер-класи митців.

VIZII – зовсім молодий фестиваль. Попри це, він не пройшов тихцем: у ньому побачили перспективи й самі творці, й інституції, що підтримують розвиток культури. Лишилося одне питання – відкритість публіки. Оскільки Київ тільки дегустує андеграундне мультимедійне мистецтво, фест, незважаючи на потужну освітню складову, «поцілив» переважно в експертів. Приміром, дехто з гостей перформансів Валентина Цзина відверто заявляв про нерозуміння його пластики. А ось актори театру «ДАХ» так пройнялися, що запропонували Цзину спільний проект на ГОГОЛЬFEST. Хочеться вірити, що майданчики для нового мистецтва розширюватимуться і, показуючи нестандартні візуальні рішення, викликатимуть інтерес дедалі більшої аудиторії.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Латвія з-поміж трьох країн Балтії має чи не найбільше зв’язків із Росією, через які остання може шукати канали впливу. Утім, ситуація поступово змінюється
    3 грудня, Ольга Ворожбит
  • Відкриттям екзопланет уже нікого не здивуєш. Наступний крок — спробувати їх зняти
    3 грудня, The Economist
  • Одним із місць відпочинку та дозвілля для луганчан до війни була мережа гіпермаркетів «Епіцентр». Хтось планував там ремонти, хтось шукав подарунки, а хтось просто релаксував: повільно пересувався від відділу до відділу, спираючись на візок. Там справді можна було вбити день і нічого не купити. Просто дивитися, тримати в руках, а потім залишати при собі обраний товар так, ніби він на якийсь час ставав власністю.
    3 грудня, Вікторія Малишева
  • У Литві не говорять про м’яку силу Росії, говорять про пропаганду
    2 грудня, Костянтин Амелюшкін
  • Я дуже люблю свій Бахмут: він теплий та привітний, чистий, сучасний та по-провінційному компактний. У ньому дуже багато квітів і дитячих майданчиків, а влітку повітря стає тягучим, наче липовий мед… Але це дивне місто. Ніби приречене балансувати між тим і цим: у міжчассі, у просторі, між новим і старим, своїм і чужим.
    2 грудня, Єлизавета Гончарова
  • Тіньова економіка об’єднує неймовірно велику кількість і різноманітність видів діяльності
    2 грудня, Любомир Шавалюк
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено