Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
20 червня, 2013   ▪   Версія для друку

Меблевий джем

Польські музиканти-експерименталісти Karbido, відомі багаторічною співпрацею з поетом Юрієм Андруховичем, привезли до Києва свій сольний проект «Столик».
Матеріал друкованого видання
№ 24 (292)
від 20 червня, 2013
Меблевий джем

У цьому перформансі, який узяв кілька призів на міжнародних фестивалях, четверо музикантів упродовж години грають на невеличкому столі, нашпигованому мікрофонами й нестандартними музичними інструментами. Вони то ворушать пальцями біля його країв, то припадають до отвору в кришці, начитуючи слова в невидимий рупор, то луплять, то шкребуть, то грюкають. Джемують то як африканські племена, то як академічні джазмени. Карбідівці демонструють феноменальність музичного слуху й приголомшливу здатність грати на всьому. У перформансі беруть участь леза, пилочки для нігтів, монети, папір, склянки з водою, пластикова соломинка, смички і грифи струнних, прикручені до країв столу.

Причому дійство аж ніяк не нагадує ярмарковий балаган і загонисту гру на ложках, навпаки, це інтелектуальний акт. Повсякденні дрібнички потрапляють у промені софітів, і стає зрозуміло, що вони нічим не поступаються «класичним» інструментам – їхньому звучанню потрібно лише додати гучності. Тут чітко проступає постмодерний принцип: ієрархії створені штучно, і канонічні об’єкти часто-густо можуть ділитися своїми ексклюзивними повноваженнями з «низовими». На користь постмодерних ідей свідчить і структура перформансу. Karbido – це не лише музиканти, а й драматурги. Чотири сторони столу символізують чотири сторони світу, які вступають у розмову. Кожна демонструє свій характер, кожна впливає на розвиток спільних відносин. Вони дуже різні, їм тісно, але маленький столик один, і немає іншого виходу, аніж користуватися ним спільно. Таку музику не можна назвати цілком авангардною – вона не шокує й не штовхає до незнаних меж сприйняття. Вона фантазійна, але чітка, структурована і… комфортна. Утім, для київської сцени досі є андеграундом – саме тому перформанс, попри активне анонсування, зібрав заледве сотню слухачів. Шкода, що на таку музику в українській столиці бракує попиту – вона розсуває принаймні межі зашкарублих уявлень. Але разом із тим можна подякувати, що «Столик» у Києві заграв, та ще й у Національному палаці мистецтв «Україна» – таких прецедентів має бути більше. Щоб показати, що межі не остаточні.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено