Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Світ у 2018 Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
30 травня, 2013   ▪   Версія для друку

В одній пастці з Піднебесною

Нова виставка в PinchukArtCentre «Китай Китай» містить кілька сильних робіт, створених молодими художниками з Піднебесної спеціально для цього простору.
Матеріал друкованого видання
№ 21 (289)
від 30 травня, 2013
В одній пастці з Піднебесною

Тепер київський арт-центр, відкинувши ненамацальні абстракції на кшталт сексуальності чи трансцендентності, під які можна «концептуалізувати» навіть набиті ватою колготи, обрав цілком реальну, гостру й тому безпрограшну тему. Впродовж десятиліття між 1960-ми і 1970-ми комуністична партія Китаю силоміць політизувала всі сфери суспільного життя, насаджуючи свою ідеологію й фізично знищуючи опозиційну інтелігенцію. Кампанія, під час якої загинув щонайменше мільйон громадян, була названа в КНР «культурною революцією». Так само під лопаті комуністичного гвинта потрапляли в себе на батьківщині українці. Про паралелі між Україною та Китаєм, про вплив культурних травм минулого на теперішнє і сповнений сумнівів вибір майбутнього розповідають роботи 11 китайських художників різних поколінь.

Виставка починається ще надворі – розбитою скульптурою офіцера, яка найперше асоціюється з поваленням диктатури (на фото). Втім, за словами автора Чжао Чжао, це автопортрет безсилого перед владою художника. Тема руйнування ідей і смислів об’єднує роботу з «Викорчованими» і «Казкою» опозиційного митця Ай Вейвея. 32 дерев’яних корені з різних провінцій Китаю уособлюють населення, позбавлене історико-культурної традиції, а фотопортрети, якими оточена інсталяція, оповідають історію про ілюзії теперішнього часу. Художник привіз тисячу співгромадян до «казкового» замку в Німеччині, поживши в якому два тижні, люди зрозуміли, що європейська казка їм чужа, а отже, іще одна мрія загинула. Усі роботи Ай Вейвея буквально «кричать» про трагедію знищення ідентичності. Деякі художники шукають вирішення цієї проблеми. Приміром, Ян Фудун вирушив на пошуки культурної традиції, знявши сучасну відеоверсію історії про сімох даоських мудреців, які не бажали терпіти свавілля правителів: втікши до бамбукового лісу, вони буцімто здобули свободу слова, але враз зрозуміли, що там вона вже не потрібна. Переосмислити відносини влади і традиційної релігії пропонує Чжань Хуань, чий цикл портретів комуністичних діячів виконано попелом храмових пахощів. Кожна робота, представлена на виставці «Китай Китай», оповідає по-справжньому людяну історію творчого акту. Український глядач зрозуміє цю експозицію: історична пастка, у яку свого часу потрапили обидва народи, сьогодні робить можливим справжній мистецький діалог.




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Foreign Policy досліджує, за що закрили російське диппредставництво у Сан-Франциско.The Guardian звертає увагу на небезпеку від російських військових кораблів для інтернет-кабелів між США та Європою
    18 грудня, Юрій Лапаєв
  • Як Росія перетворюється з основного ринку збуту українських товарів на головного суперника в агросекторі
    18 грудня, Олександр Крамар
  • Москва активно використовує право вето в Радбезі ООН. Що це говорить про її позиції на міжнародній арені
    18 грудня, Олександр Костриба
  • Як відбувається інтеграція України у сфері культури після Угоди про асоціацію з ЄС, які програми підтримують європейці на рівні грантів і як змінюються підходи нашої держави в управлінні культурою. Ці питання стали предметом дискусії на міжнародній конференції “Культурні відносини України та ЄС: перші досягнення”.
    18 грудня, Наталя Петринська
  • Із змінами літом 2014 року у моєму житті відбулася ще одна зміна, яку можна було б передбачити, але до якої теж треба було звикати. З мого життя зникла культурна складова, яка, як виявилося, була важливою частиною моєї довоєнної реальності. Хоча, чого дивуватися, – змін було безліч: зникла робота, поїхали з міста майже всі друзі, змінився режим мого життя, звички, щезли плани… Але зникнення культурної складової мого життя турбувало мене ще тривалий час, бо, як виявилося, звикнути до порожнечі у цій сфері життя було не так просто.
    18 грудня, Вікторія Малишева
  • Перша фаза переговорів про вихід Великої Британії з ЄС виявилася важкою. Але друга ще й не почалася
    17 грудня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS

Матеріали, позначені як "Новини компаній" розміщуються на правах реклами. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.