Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
24 лютого, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Від Дреєра до Трієра

Сучасне кіно Данії, що невдовзі буде показане в столичному кінотеатрі «Київ», демонструє завидний клас – більшість із лише кількох десятків фільмів, випущених за рік, так чи так потрапляють до фестивалів класу «А», збирають призи і надходять у світовий прокат.
Матеріал друкованого видання
№ 8 (276)
від 21 лютого, 2013
Від Дреєра до Трієра

 Цікаво, що нині данське кіно, яке вже давно перевалило за 100-річний вік власного існування, утворює чіткий зв’язок зі своїм початком. Якщо першим кінематографічним генієм Данії початку XX сторіччя був Карл Теодор Дреєр, глибокий розробник важких тем і великий винахідник нових форм, то в наш час таким є інший геній Ларс фон Трієр, духовний учень Дреєра, який з’єднує дві протилежні ділянки довжелезної горизонталі наступництва.

Трієр водночас є й засновником нового кіно, і не тільки щодо Данії – його програма створення фільмів «Догма-95», відкидаючи стару, штучну систему, породила постнеореалізм. Проте ні Трієр, ні данське кіно не зациклювалися на новій течії, тим паче не обмежуючи жанровість. Мелодрами, драми, комедії, історичне кіно та бойовики – це сучасне обличчя кінематографа Данії. Додалися лише великі ложки мультикультуралізму та антиклерикалізму, однак з успіхом підтримані світом. «Королівський роман» Ніколая Арсела, торішній тріумфатор Берлінського кінофестивалю, оповідаючи про XVIII століття, вводить тему просвітництва як протиставлення релігійності. Фільм Сюзанни Бір «Брати», лауреата фестивалів у Сан-Себастьяні та «Санденс», оповідає про військову підтримку Данії у війні США та НАТО проти Афганістану.

Натомість данських режисерів та акторів із задоволенням кличуть до Сполучених Штатів, Британії чи Франції: згадана Бір 2007-го зняла на студії DreamWorks стрічку «Те, що ми загубили у вогні», а її «Брати» купила інша голлівудська компанія Lionsgate для римейку; Ніколас Віндінґ Рефн створив свій «Драйв», який виявився одним із найпопулярніших незалежних фільмів 2011 року; актори Медс Міккельсен, Томас Ульріх і Ніколай Костер-Вальдау постійно грають в американських і європейських стрічках і серіалах. Це лише Трієр є відлюдником і якщо й знімає про США, то лише з ревізіонізмом і неприхованою ненавистю. Але тільки йому, улюбленцю міжнародних фестивалів, дозволяється майже все: на Берлінале-2013 його ще неготову «Німфоманку» купили для прокату в Сполучених Штатах, а Канни, незважаючи на торішній скандал, все одно чекають на його фільм у своїй програмі.

Варто побачити 

«Меланхолія» (21, 23, 25 лютого), Реж. Ларс фон Трієр

В одному з найкращих фільмів минулих років безсоромний маніпулянт Трієр спромігся вкотре довести глядача до катарсису, пропонуючи йому малосимпатичну істеричну героїню і кінець світу у формі іншої планети, що падає на Землю.

«Хуан» 2010 (22, 24 лютого), Реж. Каспер Гольтен

Не вірте низькому рейтингу фільму – «Хуан» може здивувати формою навіть вибагливих поціновувачів кіно. Опера Моцарта «Дон Жуан» так оригінально перенесена в сучасний Будапешт, що викликає захват, так само як і поєднання оперного співу на вулицях із сучасними технологіями.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • 8 вересня, у День звільнення Донбасу, в Макіївці сталася чергова подія, яка ще на енну кількість днів (років?) відсунула від нас перемогу в цій війні. Під перемогою я не маю на увазі українські танки на площі Лєніна в Донецьку з рознесеним вщент пам’ятником, як часто це уявляє собі наша патріотична більшість.
    25 вересня, Станіслав Васін
  • Політичні еліти цього регіону майже не змінюються протягом останніх 20 років і не сформували власного клану
    25 вересня, Богдан Буткевич
  • Як імперські палаци прийшли на зміну маєткам козацької старшини
    24 вересня, Ольга Ковалевська
  • Якщо ви хочете дізнатися середню ціну на новий гаджет, то знайдете сайт, який робить вибірку з усіх пропозицій. Якщо цікавитеся відгуками на нову стрічку, котра тільки-но вийшла в кінотеатрах, — шукатимете їх там-таки, у мережі. Але якщо вам потрібно дістати середнє арифметичне від мови й політики в Україні, ви зобов’язані поїхати на Полтавщину.
    24 вересня, Олекса Коба
  • Думаю, найдосвідченішими розвідниками могли б стати таксисти. Ба навіть уже стали, з єдиною поправкою: всю зібрану інформацію вони перетравлюють самі та згодовують колегам. Від їхньої інфи, що здобута на шляхах війни, жодної користі — лише змарнований настрій та трохи гумору, якщо сам «розвідник» має таке почуття.
    24 вересня, Вікторія Малишева
  • Наскільки убезпечений від російських впливів український медіа-простір
    23 вересня, Ганна Трегуб
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено