Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
24 лютого, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Від Дреєра до Трієра

Сучасне кіно Данії, що невдовзі буде показане в столичному кінотеатрі «Київ», демонструє завидний клас – більшість із лише кількох десятків фільмів, випущених за рік, так чи так потрапляють до фестивалів класу «А», збирають призи і надходять у світовий прокат.
Матеріал друкованого видання
№ 8 (276)
від 21 лютого, 2013
Від Дреєра до Трієра

 Цікаво, що нині данське кіно, яке вже давно перевалило за 100-річний вік власного існування, утворює чіткий зв’язок зі своїм початком. Якщо першим кінематографічним генієм Данії початку XX сторіччя був Карл Теодор Дреєр, глибокий розробник важких тем і великий винахідник нових форм, то в наш час таким є інший геній Ларс фон Трієр, духовний учень Дреєра, який з’єднує дві протилежні ділянки довжелезної горизонталі наступництва.

Трієр водночас є й засновником нового кіно, і не тільки щодо Данії – його програма створення фільмів «Догма-95», відкидаючи стару, штучну систему, породила постнеореалізм. Проте ні Трієр, ні данське кіно не зациклювалися на новій течії, тим паче не обмежуючи жанровість. Мелодрами, драми, комедії, історичне кіно та бойовики – це сучасне обличчя кінематографа Данії. Додалися лише великі ложки мультикультуралізму та антиклерикалізму, однак з успіхом підтримані світом. «Королівський роман» Ніколая Арсела, торішній тріумфатор Берлінського кінофестивалю, оповідаючи про XVIII століття, вводить тему просвітництва як протиставлення релігійності. Фільм Сюзанни Бір «Брати», лауреата фестивалів у Сан-Себастьяні та «Санденс», оповідає про військову підтримку Данії у війні США та НАТО проти Афганістану.

Натомість данських режисерів та акторів із задоволенням кличуть до Сполучених Штатів, Британії чи Франції: згадана Бір 2007-го зняла на студії DreamWorks стрічку «Те, що ми загубили у вогні», а її «Брати» купила інша голлівудська компанія Lionsgate для римейку; Ніколас Віндінґ Рефн створив свій «Драйв», який виявився одним із найпопулярніших незалежних фільмів 2011 року; актори Медс Міккельсен, Томас Ульріх і Ніколай Костер-Вальдау постійно грають в американських і європейських стрічках і серіалах. Це лише Трієр є відлюдником і якщо й знімає про США, то лише з ревізіонізмом і неприхованою ненавистю. Але тільки йому, улюбленцю міжнародних фестивалів, дозволяється майже все: на Берлінале-2013 його ще неготову «Німфоманку» купили для прокату в Сполучених Штатах, а Канни, незважаючи на торішній скандал, все одно чекають на його фільм у своїй програмі.

Варто побачити 

«Меланхолія» (21, 23, 25 лютого), Реж. Ларс фон Трієр

В одному з найкращих фільмів минулих років безсоромний маніпулянт Трієр спромігся вкотре довести глядача до катарсису, пропонуючи йому малосимпатичну істеричну героїню і кінець світу у формі іншої планети, що падає на Землю.

«Хуан» 2010 (22, 24 лютого), Реж. Каспер Гольтен

Не вірте низькому рейтингу фільму – «Хуан» може здивувати формою навіть вибагливих поціновувачів кіно. Опера Моцарта «Дон Жуан» так оригінально перенесена в сучасний Будапешт, що викликає захват, так само як і поєднання оперного співу на вулицях із сучасними технологіями.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Довгий час кіберзлочинності не приділяли належної уваги. Вірус WannaCry має підштовхнути до зміни такого ставлення
    25 травня, The Economist
  • Чому Англії та Ізраїлю вдалося. І чим їхні уроки корисні для нас
    25 травня, Валерій Примост
  • Є старовинний козацький спосіб зупиняти кров. Дуже жорсткий, але дієвий. Рану засипали порохом (сучасний бездимний не годиться, має бути з деревного вугілля, селітри та сірки) і, поки не просяк кров’ю, підпалювали. Кров запікалася, рана дезінфікувалася. Мабуть, важко, доки не спробуєш, зрозуміти, що відчуває людина під час цієї процедури, але таке життя.
    25 травня, Роман Малко
  • «Нам потрібні нові форми мислення, аби вирішити проблеми, створені старими». Це гасло із Twitter Йона Аґірре Суча.
    25 травня, Ольга Ворожбит
  • Класик західного постмодернізму 86-річний Джозеф Макелрой — один із найвпливовіших прозаїків повоєнної Америки й водночас автор, чиєму літературному талантові більш ніж за 60 років писання текстів зуміло віддати шану лише кілька десятків критиків.
    25 травня, Олена Кухар
  • Генеральний прокурор відповів на питання народних депутатів у Верховній Раді, а очолюване ним відомство створило шефу гідну PR-підтримку.
    24 травня, Андрій Голуб
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено