Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
22 лютого, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Буриданів арсенал

Виставка-ярмарок «Fine Art Ukraine 2013» у «Мистецькому Арсеналі» тримає на прицілі двох зайців. За словами організаторів, «проект адресований не тільки молодим і юним, які люблять контемпорарі, а й більш консервативній та професійній аудиторії, яка любить антикварний салон». Ніби й принадно, але, як і з кожною «вигідною пропозицією», є нюанси.
Матеріал друкованого видання
№ 8 (276)
від 21 лютого, 2013
Буриданів арсенал

Між тим, чому віддають перевагу перші, й тим, що цікавить других, пролягає завелика прірва. Експозиції від галерей на «Fine Art Ukraine 2013» є радше торговими вітринами й навряд чи зворушать поціновувачів контемпорарі, а мистецька половина цієї виставки занадто концептуальна для невтаємниченої в постмодерний дискурс «консервативної аудиторії». Значна частина представлених у межах виставки мистецьких спецпроектів – це малознані експериментальні роботи відомих українських художників: Тетяни Яблонської, Тіберія Сільваші, Олександра Ройтбурда, Віктора Рижих, Леся Подерв’янського та інших. Усі матеріали об’єднані темою пострадянської ностальгії, особливо за епохою перебудови, – нехай і заїжджено, але з претензією на контркультурність. Титульний проект «Матч-пойнт 88: за мить до нового життя» представляє нонконформістський радянський живопис, який купила держава після виставки «Світ. Події. Людина» у 1988 році. Про нього Костянтин Солонін, головний хранитель фонду дирекції виставок НСХУ, розповідає: «Через чверть століття ці роботи сприймаються по-іншому. «Матч-пойнт 88» сумнівний щодо майстерності, але дуже щирий і некон’юнктурний – ці роботи писалися тоді, коли соцреалізм усім страшенно набрид і хотілося чогось нового». Виходить, що більша частина експозиції «Fine Art Ukraine 2013» – це твори без особливої художньої цінності, але з історією.

Бажання представити на такій виставці «все й одразу» не додало їй значущості. Як на туристичному базарі: строката кількість – чудова пожива для жадібного споглядання, але, приклавши сотню речей до себе, розумієш, що жодна не пасує, нічого винести «на пам’ять» і час змарновано. Для окремого відвідувача на «Fine Art Ukraine» варті уваги лише кілька експонатів, а решта зіллються в шум. Причому цей банально-безликий шум заглушить навіть дрібку цінного – колекцію фоторобіт Віктора Марущенка й окремі частини спецпроектів: «Матч-пойнт 88», одеського підпільного квартирника «Бебеля, 19», львівського Клубу українських мистців.

Виставка триватиме до 24 лютого. «Мистецький Арсенал» (Київ, вул. Лаврська, 12)




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Колишній аеророзвідник, ветеран АТО Євген Ярило та його брат-шахтар Євген Гущин відкрили в Києві ветеранську тату-майстерню Der Igel (з нім. «їжак»). Обоє кардинально змінили рід занять, дуже цим задоволені й закликають інших займатися тим, чим справді хочеться.
    21 жовтня, Ганна Чабарай
  • Президент Польщі проти свого колишнього керівника
    21 жовтня, The Economist
  • В Україні зростає кількість муніципальних структур, які претендують на виконання функцій поліції
    20 жовтня, Андрій Голуб
  • Майор авіації в відставці, який з 2014 року перебуває у СІЗО Бахмута, нещодавно отримав вирок в десять років позбавлення волі за звинуваченням у здирництві. Підсудний наголошує на тому, що давав свідченням під тискам і тортурами, але уповноважені органи не квапляться розслідувати заяви про катування
    20 жовтня, Єлизавета Гончарова
  • 2017-го минає 25 років як відкрився український офіс глобального лідера юридичних консалтингових послуг, міжнародної компанії Baker McKenzie. На святкування цієї річниці до Києва завітав виконавчий директор компанії Пол Ролінсон, із яким Тиждень розмовляв про глобальні економічні тенденції та пов’язані з ними юридичні виклики.
    20 жовтня, Любомир Шавалюк
  • Учасниця 83-го Міжнародного Конгресу PEN, виконавчий директор Південноафриканського PEN-клубу, дисидентка часів апартеїду Мерґі Орфорд розповіла Тижню про досвід насильства та вразливість демократії, російські впливи в ПАР, біженців і природу криміналу.
    20 жовтня, Ганна Трегуб
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено