Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
17 лютого, 2013   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

Книга скресає

Друга всеукраїнська трієнале книжкової графіки дарує дві надії.
Матеріал друкованого видання
№ 7 (275)
від 14 лютого, 2013
Книга скресає

По-перше, всупереч поширеній думці, Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури не населяють холоднокровні прокрусти, які підлаштовують юні таланти під один-єдиний формат. Книжкова графіка на виставці представлена переважно роботами студентів і випускників НАОМА, й чимало з них тішать орієнтацією на світові тренди і творчим пошуком поза стандартами. З одного боку, «модернізація» української академічної спільноти може декому здатися вельми незначною порівняно із західними художніми школами, де давно можна вивчати контекстуальний та абстрактний живопис (Відень), ситуативне (Гельсінкі) й інтермедійне (Токіо) мистецтво. А з іншого – сьогодні повальне оцифровування у світі врівноважується сентиментом до рукотворних артефактів, і тут студенти київської академії мають козир: їхня робота може бути високо оцінена в середовищах, узурпованих мультимедійністю. Учасники виставки самі зізнаються, що розглядають електронний планшет як один з інструментів, який можна освоїти самостійно, але традиційним засобами користуватися приємніше.

Друга надія, яку вселяє трієнале: у нашого книжкового ринку є реальні шанси на поповнення якісно оформленими книжками. Принаймні видавець уже сьогодні має з чого обрати. На масштабній виставці візуалізовано широке коло літератури: від народних казок, через український авангард, до Кафки і Гессе. Не менший арсенал художніх рішень: від барвистого дитячого наїву до потужного експресіонізму, від аплікацій до ювелірно виконаних офортів. Олег Грищенко, учасник виставки і випускник НАОМА, розповідає: «Зараз на українському ринку є попит на ілюстрацію дитячих творів, а в мене душа до цього не лежить. Книжку полишати не хочу й тому чимало речей роблю для себе.  За кордоном є невеличкі видавництва, які спеціалізуються на нешаблонно оформленій літературі, вони переважно грантові, а в Україні фонди рідко працюють у цьому напрямі. Наша проблема не у відсутності цікавих художників, а в тому, що більшість видавництв не можуть дозволити собі бодай раз на рік випускати по два-три артбуки. Це ризиковано: читачі ніяковіють, побачивши на ілюстрації кругле замість квадратного, але такі видання з часом виховують толерантність до чогось інакшого». Схоже, проблему міг би вирішити простір для ефективного спілкування між усіма зацікавленими сторонами, адже кожен має чим поділитися, але нині ця інформація циркулює досить розрізнено. Наразі молодим книжковим ілюстраторам, щоб вийти в люди, варто засвоювати навички фандрейзингу, бо після Другої всеукраїнської трієнале книжкової графіки не залишиться навіть каталогу – сутужно з фінансами.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Якщо люди-музеї — це здебільшого старше покоління, то в цій підбірці етнографічно-туристичних історій здебільшого свіжа кров. Проекти, що надихають, що з’являються зав­­дяки активній молодій енергії. Може, з роками й вони перетворяться на пам’ятки, але поки що це живі страшенно цікаві організми, котрі навіть диктують свої умови в деяких нішах нашого бідного туристичного ринку.
    24 липня, Богдан Логвиненко
  • Що передбачає й кого зачіпає якісна психореабілітація людей, які повертаються з війни
    24 липня, Ганна Трегуб
  • Найбільші бренди світу потерпають від дрібніших конкурентів
    24 липня, The Economist
  • Ось відчиняються двері залу, і входить одна людина, радісна та усміхнена. Сотні вітають її такими самими радісними вигуками. Овації і захват. Далі?
    24 липня, Станіслав Васін
  • Як одинаки-аматори створюють варті уваги колекції. Без меценатів і державної підтримки
    23 липня, Богдан Логвиненко
  • От що цього разу? Питаю я себе. Давай уже писати про першу «Червону руту». Давай! Про «Гадів», Чубая, Бурмаку... Про Миколайчука, врешті-решт, лисого, босого, у лєопардовій пов’язці... Про Чернівці 1989 року... Не цього разу. Може, наступного... Так само, у принципі, я думав, коли минулого разу сідав за комп. Тоді мене «відволікли» ВІА. Ансамблі. Вокально-інструментальні... Добре... А зараз шо?
    23 липня, Сергій Харинович
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено