Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
8 лютого, 2013   ▪   Версія для друку

Живе виконання. Режисер Том Гупер про «Знедолених» як прорив у жанрі мюзиклу

Іще напередодні виходу стрічки «Король говорить» (2010) та її дальшого феноменального успіху – 12 номінацій на «Оскара» й 4 статуетки, зокрема за найкращий фільм і найкращу режисерську роботу, – режисер Том Гупер почав шукати новий виклик.
Матеріал друкованого видання
№ 6 (274)
від 7 лютого, 2013
Живе виконання. Режисер Том Гупер про «Знедолених» як прорив у жанрі мюзиклу

Його нова робота «Знедолені» – це постановка за класичним романом Віктора Гюґо, що вийшов друком у 1862 році – епічною історією про зруйновані мрії. І хоча за цим твором уже знято понад 30 фільмів і серіалів, але у формі мюзиклу це зроблено вперше.

Інтерес до революційних періодів у мене в кро­­­ві. Коли я знімав «Джона Адам­­са» – фільм про Американську революцію, – мене дуже зацікавила Велика французька – погляд на неї під новим кутом, раніше-бо я не усві­­домлював, що між ними є такий тісний зв’язок і що перша в якихось моментах стала «ма­ті­р’ю» другій.

До того ж мене привабила потужність, магнетизм твору Гюґо. Чому вистава «Знедолені» понад чверть століття не сходить із лондонських лаштунків? Гадаю, аудиторія повертається на постановку знову і знову, бо має змогу вкотре пережити вже очікувану емоцію – повторити досвід, який її викликав.

Я хотів зробити щось, у чому багато буде про серце й від серця, щось дуже чуттє­ве. Після стрічки «Король говори­­ть» кортіло взятися до чогось абсолютно іншого в жанровому плані, а скористатися з нагоди, що її пропонує така платформа, – це ризик, амбіція і випробовування себе в новому жанрі.

Я виростав здебільшого в дусі безкомпромісного реалізму в кіно. Думав, ось що буде цікаво: в основі мого підходу лежить реалізм, та оскільки цього разу йдеться про мюзикл і актори співають, усе це дає шанс бути виразнішим, пропонує біль­­ше вибору – мені здалося, що для мене, як режисера, добре буде відійти від прив’я­заності до певної логіки реалістичного кіно, якою я дуже часто керувався в роботі раніше, й насолоджуватися свободою, яку про­­­­понував цей формат.

Мюзиклам, де актори спі­­ва­­ють під фоногра­­му, люди не вірять. Мо­же, тому що в цьо­­му вже є щось вбудо­вано-штучне. А мо­­же, картинка бачиться нереа­ліс­­тич­­ною через те, що виконавці ролей лишень роззявляють ро­ти під запис? Тож я вирішив: якби вони заспівали насправжки, це ста­­ло б величезним проривом у жанрі. Ця техніка зроби­­ла постановку знач­­но драматичнішою, бо актори вже могли самі вирішувати, що і як зіграти певного моменту, а добра гра зазвичай і народжується там, де актор почувається вільно. Коли записуєш пісні наперед, доводиться підлаштовуватися під запис, зроблений за кілька місяців до зйомок. А живе виконання дає акторам змогу змінювати темп, ритм, вдаватися до якихось незначних відхилень – так вони справді вживаються в роль, роблять її дуже спонтанною і захопливою.

Вибором кар’єри режисера завдячую мюзиклу. У школі ми щороку ставили мюзикл, і, коли мені було 11–12, я брав участь у цьому два роки поспіль: спершу в хорі, а пізніше дістав роль другого плану. Завдяки цьому я зробив два великі відкриття: що мені не варто бути актором, але до вподоби праця режисера. Тож саме з того хлоп’ячого віку й почалася моя любов до драматургії.

Головне – не дозволити собі стати шаблонним. Коли все перше десятиріччя нового тисячоліття робиш по проекту щороку, є страх зациклитися на якомусь шаблоні – візуальному, наприклад. Тож мене захопила ідея створити щось таке, в чому я не міг би йти за зразком. Не думаю, ніби щось схоже робили раніше. Ми буквально по-новому винайшли жанр, і вся команда настільки захоплена роботою не тільки тому, що працювала над легендарним твором, а й тому, що ми стали першопрохідцями у використанні прийому, а таке трапляється вкрай рідко.


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Тиждень поспілкувався з головою Проектного Офісу Реформ Міністерства оборони про перспективи реформування оборонної сфери в співпраці із західними партнерами.
    28 травня, Богдан Буткевич
  • Позаблокова Фінляндія адаптує свою оборонну стратегію відповідно до вимог часу
    28 травня, Анатолій Шара
  • 14 травня у кварталі Сонячний у Луганську в приміщенні супермаркету «Абсолют», що працював ще кілька днів тому, відкрився великий і сяючий новими кольорами «Спар» із величезною вивіскою «7:00 — 22:00». Якщо брати мірки довоєнні, то хіба це подія? Так, відкриття чергового супермаркету у великому місті — майже буденне явище.
    28 травня, Яна Вікторова
  • Які шанси має Петро Порошенко досидіти в кріслі президента України до кінця терміну й чи зможе повернутися туди вдруге
    28 травня, Роман Малко
  • Святошинський районний суд відмовився прийняти самовідвід присяжних у справі колишніх «беркутівців» Сергія Зінченка та Павла Аброськіна і прийнявся за розгляд по суті.
    28 травня, Станіслав Козлюк
  • Що таке команда Петра Порошенка і які в ній центри впливу
    27 травня, Богдан Буткевич
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено