Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
8 лютого, 2013   ▪   Версія для друку

Живе виконання. Режисер Том Гупер про «Знедолених» як прорив у жанрі мюзиклу

Іще напередодні виходу стрічки «Король говорить» (2010) та її дальшого феноменального успіху – 12 номінацій на «Оскара» й 4 статуетки, зокрема за найкращий фільм і найкращу режисерську роботу, – режисер Том Гупер почав шукати новий виклик.
Матеріал друкованого видання
№ 6 (274)
від 7 лютого, 2013
Живе виконання. Режисер Том Гупер про «Знедолених» як прорив у жанрі мюзиклу

Його нова робота «Знедолені» – це постановка за класичним романом Віктора Гюґо, що вийшов друком у 1862 році – епічною історією про зруйновані мрії. І хоча за цим твором уже знято понад 30 фільмів і серіалів, але у формі мюзиклу це зроблено вперше.

Інтерес до революційних періодів у мене в кро­­­ві. Коли я знімав «Джона Адам­­са» – фільм про Американську революцію, – мене дуже зацікавила Велика французька – погляд на неї під новим кутом, раніше-бо я не усві­­домлював, що між ними є такий тісний зв’язок і що перша в якихось моментах стала «ма­ті­р’ю» другій.

До того ж мене привабила потужність, магнетизм твору Гюґо. Чому вистава «Знедолені» понад чверть століття не сходить із лондонських лаштунків? Гадаю, аудиторія повертається на постановку знову і знову, бо має змогу вкотре пережити вже очікувану емоцію – повторити досвід, який її викликав.

Я хотів зробити щось, у чому багато буде про серце й від серця, щось дуже чуттє­ве. Після стрічки «Король говори­­ть» кортіло взятися до чогось абсолютно іншого в жанровому плані, а скористатися з нагоди, що її пропонує така платформа, – це ризик, амбіція і випробовування себе в новому жанрі.

Я виростав здебільшого в дусі безкомпромісного реалізму в кіно. Думав, ось що буде цікаво: в основі мого підходу лежить реалізм, та оскільки цього разу йдеться про мюзикл і актори співають, усе це дає шанс бути виразнішим, пропонує біль­­ше вибору – мені здалося, що для мене, як режисера, добре буде відійти від прив’я­заності до певної логіки реалістичного кіно, якою я дуже часто керувався в роботі раніше, й насолоджуватися свободою, яку про­­­­понував цей формат.

Мюзиклам, де актори спі­­ва­­ють під фоногра­­му, люди не вірять. Мо­же, тому що в цьо­­му вже є щось вбудо­вано-штучне. А мо­­же, картинка бачиться нереа­ліс­­тич­­ною через те, що виконавці ролей лишень роззявляють ро­ти під запис? Тож я вирішив: якби вони заспівали насправжки, це ста­­ло б величезним проривом у жанрі. Ця техніка зроби­­ла постановку знач­­но драматичнішою, бо актори вже могли самі вирішувати, що і як зіграти певного моменту, а добра гра зазвичай і народжується там, де актор почувається вільно. Коли записуєш пісні наперед, доводиться підлаштовуватися під запис, зроблений за кілька місяців до зйомок. А живе виконання дає акторам змогу змінювати темп, ритм, вдаватися до якихось незначних відхилень – так вони справді вживаються в роль, роблять її дуже спонтанною і захопливою.

Вибором кар’єри режисера завдячую мюзиклу. У школі ми щороку ставили мюзикл, і, коли мені було 11–12, я брав участь у цьому два роки поспіль: спершу в хорі, а пізніше дістав роль другого плану. Завдяки цьому я зробив два великі відкриття: що мені не варто бути актором, але до вподоби праця режисера. Тож саме з того хлоп’ячого віку й почалася моя любов до драматургії.

Головне – не дозволити собі стати шаблонним. Коли все перше десятиріччя нового тисячоліття робиш по проекту щороку, є страх зациклитися на якомусь шаблоні – візуальному, наприклад. Тож мене захопила ідея створити щось таке, в чому я не міг би йти за зразком. Не думаю, ніби щось схоже робили раніше. Ми буквально по-новому винайшли жанр, і вся команда настільки захоплена роботою не тільки тому, що працювала над легендарним твором, а й тому, що ми стали першопрохідцями у використанні прийому, а таке трапляється вкрай рідко.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Те, що колись видавалося немислимим, сьогодні не таке далеке від реальності
    29 вересня, The Economist
  • Низькі рейтинги нинішнього владного дуумвірату викликають у його учасників приплив політичних амбіцій в умовах певної невизначеності. Поки що приховані, але від того не менш сильні. Тиждень спробував спрогнозувати, у що можуть мімікрувати нинішні партії влади й на які суспільні сили вони спиратимуться.
    29 вересня, Богдан Буткевич
  • Попри прагнення деяких (переважно українських) політиків вилучити тему Волині з українсько-польських відносин, у Польщі кампанія обговорення «злочинів українських націоналістів» набула мистецького підживлення
    29 вересня, Юлія Олійник
  • Георгій Тука, який майже півроку працює в новому Міністерстві тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, розповів Тижню про своє ставлення до конфлікту переселенців і держави довкола соціальних виплат та боротьби з контрабандою на Донбасі.
    29 вересня, Андрій Голуб
  • Однією з головних новин минулого тижня стала спроба так званого державного перевороту в угрупованні «ЛНР». Після того як лідер луганських сепаратистів Ігор Плотницький 21 вересня заявив, що проти нього готувався заколот, який провалився, багато хто спочатку сприйняв це як чергове інформаційне вкидання чи самопіар сепаратиста. Адже жодних конкретних імен Плотницкий не називав.
    29 вересня, Денис Казанський
  • Святошинський районний суд продовжує розглядати провадження щодо п’яти колишніх працівників «Беркуту». На черзі – велика балістична експертиза.
    27 вересня, Станіслав Козлюк
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено