Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
8 лютого, 2013   ▪   Версія для друку

Живе виконання. Режисер Том Гупер про «Знедолених» як прорив у жанрі мюзиклу

Іще напередодні виходу стрічки «Король говорить» (2010) та її дальшого феноменального успіху – 12 номінацій на «Оскара» й 4 статуетки, зокрема за найкращий фільм і найкращу режисерську роботу, – режисер Том Гупер почав шукати новий виклик.
Матеріал друкованого видання
№ 6 (274)
від 7 лютого, 2013
Живе виконання. Режисер Том Гупер про «Знедолених» як прорив у жанрі мюзиклу

Його нова робота «Знедолені» – це постановка за класичним романом Віктора Гюґо, що вийшов друком у 1862 році – епічною історією про зруйновані мрії. І хоча за цим твором уже знято понад 30 фільмів і серіалів, але у формі мюзиклу це зроблено вперше.

Інтерес до революційних періодів у мене в кро­­­ві. Коли я знімав «Джона Адам­­са» – фільм про Американську революцію, – мене дуже зацікавила Велика французька – погляд на неї під новим кутом, раніше-бо я не усві­­домлював, що між ними є такий тісний зв’язок і що перша в якихось моментах стала «ма­ті­р’ю» другій.

До того ж мене привабила потужність, магнетизм твору Гюґо. Чому вистава «Знедолені» понад чверть століття не сходить із лондонських лаштунків? Гадаю, аудиторія повертається на постановку знову і знову, бо має змогу вкотре пережити вже очікувану емоцію – повторити досвід, який її викликав.

Я хотів зробити щось, у чому багато буде про серце й від серця, щось дуже чуттє­ве. Після стрічки «Король говори­­ть» кортіло взятися до чогось абсолютно іншого в жанровому плані, а скористатися з нагоди, що її пропонує така платформа, – це ризик, амбіція і випробовування себе в новому жанрі.

Я виростав здебільшого в дусі безкомпромісного реалізму в кіно. Думав, ось що буде цікаво: в основі мого підходу лежить реалізм, та оскільки цього разу йдеться про мюзикл і актори співають, усе це дає шанс бути виразнішим, пропонує біль­­ше вибору – мені здалося, що для мене, як режисера, добре буде відійти від прив’я­заності до певної логіки реалістичного кіно, якою я дуже часто керувався в роботі раніше, й насолоджуватися свободою, яку про­­­­понував цей формат.

Мюзиклам, де актори спі­­ва­­ють під фоногра­­му, люди не вірять. Мо­же, тому що в цьо­­му вже є щось вбудо­вано-штучне. А мо­­же, картинка бачиться нереа­ліс­­тич­­ною через те, що виконавці ролей лишень роззявляють ро­ти під запис? Тож я вирішив: якби вони заспівали насправжки, це ста­­ло б величезним проривом у жанрі. Ця техніка зроби­­ла постановку знач­­но драматичнішою, бо актори вже могли самі вирішувати, що і як зіграти певного моменту, а добра гра зазвичай і народжується там, де актор почувається вільно. Коли записуєш пісні наперед, доводиться підлаштовуватися під запис, зроблений за кілька місяців до зйомок. А живе виконання дає акторам змогу змінювати темп, ритм, вдаватися до якихось незначних відхилень – так вони справді вживаються в роль, роблять її дуже спонтанною і захопливою.

Вибором кар’єри режисера завдячую мюзиклу. У школі ми щороку ставили мюзикл, і, коли мені було 11–12, я брав участь у цьому два роки поспіль: спершу в хорі, а пізніше дістав роль другого плану. Завдяки цьому я зробив два великі відкриття: що мені не варто бути актором, але до вподоби праця режисера. Тож саме з того хлоп’ячого віку й почалася моя любов до драматургії.

Головне – не дозволити собі стати шаблонним. Коли все перше десятиріччя нового тисячоліття робиш по проекту щороку, є страх зациклитися на якомусь шаблоні – візуальному, наприклад. Тож мене захопила ідея створити щось таке, в чому я не міг би йти за зразком. Не думаю, ніби щось схоже робили раніше. Ми буквально по-новому винайшли жанр, і вся команда настільки захоплена роботою не тільки тому, що працювала над легендарним твором, а й тому, що ми стали першопрохідцями у використанні прийому, а таке трапляється вкрай рідко.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Це місце невідь-чому завжди уявлялось мені краєм світу. Надто важкодоступним, щоб отак, просто захотівши, скоро до нього дістатися. Я не помилилась. П’ять годин від Одеси вибоїстими дорогами, коли підкидає й від цього нудить. Раз за життя можна, – кажу своєму супутникові, іноземцю. Раз за життя треба, – кажу собі, українці.
    6 грудня, Анастасія Левкова
  • Як функціонує схема заволодіння допоміжними приміщеннями в столиці
    6 грудня, Тарас Кінько
  • Недореформована пострадянська Україна забезпечила ідеальні умови для виникнення та відтворення тіньової економіки
    5 грудня, Олександр Крамар
  • Про переваги Hyundai Tucson 2016 року випуску
    5 грудня, Олександр Пархоменко
  • У розмові з Тижнем Девід Кровлі, професор Школи гуманітарних наук Королівського коледжу мистецтв у Лондоні, розповів про старі та нові медіа, постправду й андеграунд у країнах соцтабору.
    4 грудня, Ганна Трегуб
  • Відомий лозунг «Хліба і видовищ!» у «молодих державах» до кінця 2016-го повністю віджив себе. Тепер тут хочуть тільки хліба. Причому видовища, якими так славляться «народні республіки», вже викликають у вчорашніх глядачів лише блювотний рефлекс. Особливо цей рефлекс видно, коли «впарюють» успіхи «республіки».
    4 грудня, Станіслав Васін
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено