Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
7 грудня, 2012   ▪   Версія для друку

Оживлення мистецтва

Французька анімація, разом із японською та американською, посідає місце у трійці світових лідерів, але яке саме, як правило, залишається на розсуд глядача.
Матеріал друкованого видання
№ 49 (266)
від 6 грудня, 2012
Оживлення мистецтва

Якщо діснеївські мультики розраховані на масовий попит завдяки простому сюжету та детальній промальованості картинки, японське аніме – на любителів вигадливого кіно зі складними сюжетними поворотами, але спрощеністю рухів, то французький продукт вирізняється різноманітністю тематики, форми та спрямованістю на інтелектуальну аудиторію. Навіть якщо не зважати на те, що перший мультик був французького походження («Фантасмагорія», 1908 рік), у Франції анімація є радше мистецтвом, аніж бізнесом. Звісно, це твердження жодним чином не применшує ваги незалежних американських митців та їхнього гуру Білла Плімтона чи японців на кшталт Гаяо Міядзакі та Ісао Такагати. Проте в французькій анімації немає очевидного комерційного диктату, адже тамтешнє кіно фінансують різноманітні фонди плюс найпотужніша у світі кінематографічна організація СNС (Національний центр кіно й анімації).

І видаючи гроші на творення того чи іншого художнього або анімаційного фільму, СNС не вимагає від творця орієнтації на масового глядача (як це відбувається, приміром, у Німеччині). Хоча у Франції з її величезною кількістю анімаційний шкіл, вочевидь, не нехтують і фінансовою складовою. Університет комп’ютерної графіки Supinfocom є чудовим підтвердженням цього. Але вони мають не так навчити «комерційної анімації», як поєднати досягнення американської з інтелектуальним підходом (типовий приклад – фільм «Час худнути»). Здебільшого експериментами займаються в короткому метрі, проте вони присутні й у повнометражній класиці (як-от в епохальних фільмах Рене Лалу «Дика планета» та «Гандахар»). Якщо ж говорити про сучасність, не можна оминути два імені: Мішель Осело з його «Кіріку» й «Принцами і принцесами» і Сільвен Шоме з «Тріо з Бельвілля» та «Ілюзіоністом». Проте вони є лише складовою всесвіту французької анімації, яку невдовзі можна переглянути в столичному Будинку кіно (вул. Саксаганського, 6). Зокрема, покажуть три повнометражні мультфільми: один класичний і два сучасні.

7 грудня
«Король і птах» (1980)

Реж.: Поль Ґрімо
Один із найвідоміших анімаційних французьких фільмів про короля-тирана і пернатого «опозиціонера»

10 грудня
«Картина» (2011)


Реж.: Жан-Франсуа Лаґіоні
Оригінальна історія про подорож героїв картини в пошуках її художника

13 грудня
 «Кіт рабина» (2011)

Реж.: Жоанн Сфар
Найкращий мультфільм Франції 2011 року, номінант на премію «Оскар», оповідає про кота, який почав говорити і дискутувати на теософські теми


Матеріали за темою:

--> --> -->
Реклама
Останні публікації згорнути
  • Тиждень звернувся до Асли Айдинташбаш, експерта Європейської ради з міжнародних відносинз проханням прокоментувати останні заяви турецького президента щодо Росії
    29 червня, Віталій Рибак
  • 16 січня 2015-го десантники 25-ої бригади отримали наказ здійснити марш зі свого місця розташування до південно-західної околиці Авдіївки (мікрорайон Хімік). Разом з десантниками в цей сектор висунулися й бригадні артилерійські підрозділи.
    28 червня, Анатолій Шара
  • Хто і як сьогодні змінює Конституцію України? Який зв’язок між цими нововведеннями та ключовими реформами в державі? Про це Тижню розповів експерт із конституційного та адміністративного права, голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко
    28 червня, Анна Корбут
  • Протягом тижня західні ЗМІ писали про візит Володимира Гройсмана до Берліну, значення Brexit для України, стабілізацію української економіки та переклад книги Олега Шинкаренка на англійську
    28 червня, Віталій Рибак
  • Багато блогерів та журналістів вже не раз робили аналіз справ «молодих, але невизнаних» республік. Хтось перевіряв бюджети, дехто слідкував за темпами виробництва на окупованих територіях. Інших цікавив політичний бомонд Донецьку чи Луганську.
    28 червня, Павло Василів
  • Чи варто змінювати Конституцію, порушуючи її, і чому нинішні інновації не доведуть до добра? Колишній генпрокурор, суддя КСУ у відставці Віктор Шишкін на прохання Тижня проаналізував новітній конституційний процес в Україні
    28 червня, Роман Малко
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено