Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
6 грудня, 2012   ▪   Версія для друку

Правда документа

Документальний театр в основі своїй має реальні історії, інтерв’ю, виписки з газет, свідчення очевидців.
Матеріал друкованого видання
№ 49 (266)
від 6 грудня, 2012
Правда документа

Зароджений на початку ХХ століття Ервіном Піскатором, підхоплений у 1960-х роках Петером Вайсом, нині він є одним із найпопулярніших театральних трендів у світі. Документальний театр завжди вмонтований у суспільно важливу проблематику і на контрасті з надто солодкою театральністю, неправдою, яка відлякує людей від театру, оголює грані дійсності, впускаючи на сцену наше життя. Так, документальний спектакль «Час 18» в московському «Театрі. Doc» порушує питання прав людини у Росії на прикладі останніх годин життя юриста Сєрґєя Маґнітского, якого замордували у в’язниці. А вистава японського режисера Акіри Такаями «Проект референдуму», заснована на відеоінтерв’ю 440 учнів середньої школи відразу після цунамі, землетрусу та катастрофи на Фукусімі, виразно демонструє наслідки використання ядерної енергії.

Однією з цілей фестивалю «Документ», що відбудеться у столиці, є популяризація методу документального театру й удосконалення його технік в Україні. В межах дійства відбудуться не лише покази вистав, а й безкоштовні майстер-класи українського режисера Андрія Мая, російського драматурга-актора Константіна Кожевнікова й учасника німецької зіркової док-групи «Ріміні Протокол» Деніеля Ветцеля.

Фестиваль розпочнеться 6 грудня у Ґете-Інституті ескізом вистави «Київський торт» – проектом, в якому столичне життя, його реалії та герої нанизуються на структуру оповіді в заданому глядачем порядку. А в театрі імені Лесі Українки покажуть спектакль німецьких драматургів Ферідуна Займоґлу та Ґюнтера Зенкеля «Чорні діви» в постановці Алли Рибікової. Заснована на реальних інтерв'ю з німецькими радикально налаштованими «неомусульманками» низка монологів вражає відвертістю і жорстокістю.

Наступного дня, 7 грудня, фестиваль переїде до Черкас, туди й назад аудиторія й учасники вирушать автобусом. В Черкаському обласному театрі буде показана вистава «Місто на Ч.» – в історію про те, як дівчина випадково потрапила замість Чернігова до Черкас, вплітаються різноманітні пласти з життя міста: базар, музей Шевченка, історичний блок, старі люди, які живуть минулим, і молодь, яка не знаходить свого майбутнього.
8 листопада в театрі «ДАХ» на публіку чекає вистава московського «Театру. Doc» «Викрадення» Константіна Кожевнікова й Алєксєя Боґачук-Пєтухова. Самі автори визначають жанр як вербатим-розслідування: Константін Кожевніков їде до рідного міста, щоби розібратися, чому його старий знайомий намагався викрасти дочку бізнесмена, що змінилося на його малій батьківщині, що сталося з людьми за останній час. Це своєрідний портрет російського соціуму на тлі детективної історії.

9 листопада хедлайнер фестивалю німець Деніель Ветцель в театрі «ДАХ» покаже мультимедійний колаж-перфоманс, де презентує вибрані проекти колективу «Ріміні Протокол», а також продемонструє результати воркшопу, проведеного в Києві. 


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Масові безлади в Гамбурзі стали можливими через обсесивну політику німецьких урядів щодо правих. За відсутності альтернативи ліві безперешкодно розгорнули в Німеччині масштабну діяльність, зокрема й екстремістську
    20 липня, Анатолій Шара
  • Як розгортається скандал навколо зустрічі Дональда Трампа-молодшого з росіянами
    20 липня, Анна Корбут
  • Колективна відповідальність як основний аргумент адвокатів проти покарання колишніх бійців «Беркута»
    20 липня, Станіслав Козлюк
  • Гібридна війна передбачає досягнення воєнної мети невоєнними методами. Навіщо знищувати мегаполіси танками чи «Градами» й потім мати проблеми з відновленням і біженцями, якщо можна просто змусити мешканців добровільно подарувати «ключі від міста». Саме для цього Росія розгорнула безпрецедентну пропагандистську кампанію проти України, яка була успішною, але тільки частково, якщо згадати проект «Новоросія». Втім, попри тактичну поразку, РФ не зменшує своїх зусиль у стратегічному сенсі. Але тепер для повернення України під російський контроль використовуються дещо інші методи.
    19 липня, Юрій Лапаєв
  • Інциденти – один іронічний, другий вельми трагічний, - що днями потрапили у фокус культурних ЗМІ, набули резонансу в першу чергу завдяки існуванню соціальних мереж, Youtube та Instagram. Жодна з медійних історій не була визначально спланована як піар – але, безумовно, виконала свою функцію.
    18 липня, Олена Кухар
  • “Свого часу я водив сюди свою дівчину, вона культуролог – ти ж знаєш, вони люблять всяке таке схиблене і химерне!” — каже давній друг і колега.
    18 липня, Олена Максименко
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено