Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи
16 листопада, 2012   ▪   Версія для друку

Нові «злі»

Фестиваль Нового британського кіно є черговим каменем у город режисера Пітера Грінуея – кіно ще не вмерло.
Матеріал друкованого видання
№ 46 (263)
від 15 листопада, 2012
Нові «злі»

Коли демонструють фільми, подібні до «Тиранозавра» (показ 16 листопада), весь реальний світ відступає у тінь. Бо саме таке, вигадане, примушує замислюватися над життям, в той час як буденне вперто штовхає до смерті. Дебютна повнометражна стрічка добре знаного в Європі та Сполучених Штатах англійського актора Педді Консідайна відкриває кіно Туманного Альбіону, як консервну банку. І водночас показує, чим воно наповнене: глибоко-психологічним копанням і натуралістичним змалюванням того, що за межами політкоректності, що є фундаментом існування багатьох людей будь-якого європейського суспільства, всю гниль людських збочень, агресії, брехні, всю «красу» буття-виживання. Таку граничну чесність британське кіно започаткувало не так давно, в 1990-х, з появою режисерів, подібних Денні Бойлу з його знаменитим фільмом «На голці» чи Лінну Рамсею зі «Щуроловом». Англійське «покоління екстезі» загалом породило нову хвилю в кіно, і вона, з одного боку, рубаючи правду з плеча, з другого – почала давати прибуток і привертати увагу інших ринків, тим самим рекламуючи кінематограф Британії (показовим прикладом є фільм «У відрив!» Джастіна Керрігана, права на який його продюсер Аллан Нібло продав за $1 млн Гарві Вайнштейну з американської студії Miramax). Без сумніву, це лише вершечок альбіону, основу якого становлять такі попередники, як Ліндсей Андерсон, Кен Рассел і Дерек Джармен (вже не кажучи про те, що Голлівуд стоїть на плечах вихідців із Британії, на чолі з Альфредом Гічкоком, Аланом Паркером, Рідлі й Тоні Скоттами, Девідом Йейтсом та Семом Мендесом). Майкл Вінтерботтом і Стівен Фрірз – це перехідний період між часом Рассела та Бойла, проте водночас вони є живими класиками.

Прикметно, що так само, як Англія раніше підживлювала кінематограф США, нині славу британському кіно здобувають неанглійські режисери. Зокрема, колумбієць Родріґо Ґарсія, автор приголомшливої стрічки «Таємничий Альберт Ноббс» (показ 17 листопада). Вражає він передусім майстерним, проникливим змалюванням вікторіанських часів і певною ностальгійністю – раніше було добре. Хоч жінкам, аби отримати роботу, потрібно було перевдягатися в чоловіків. Чи все ж ностальгії тут немає? Бо далі героїня, граючи роль чоловіка, починає стосунки з жінкою, перверзійність чого не може не кидатись у вічі.

Напевно, марно шукати «кращого» чи «гіршого», порівнюючи періоди будь-якої національної кінематографії. Є сенс наголошувати на відмінностях. І тут британське сучасне кіно може дати 100 балів фори навіть розмаїттю американського. Принаймні «Зламані» Руфуса Норріса (показ 15 листопада) вигідно вирізняється у цьому плані. Банальна тема стосунків батьків і дітей та дітей між собою в шкільних і дворових стінах подана небанально жорстко, кулею в голову, за своїм ефектом постаючи таким собі дитячим «Реквіємом по мрії». Жах розваленої сім’ї, жах внутрішніх комплексів, що вилазять нагору, руйнуючи світ навколо, жах непорозуміння – суцільний жах, який заповнює собою все. І разом з тим любов, жертовність, покаяння… Британське кіно не цурається жодних форм, не боїться зривати покрови, бо явно вбачає в собі спосіб лікування через болючий катарсис. Непроста, критикована, полемічна тактика, але дієва.

Фестиваль нового британського кіно з 15 листопада у кінотеатрі «Київ» (вул. Велика Васильківська, 19)


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Літо надихає на мандри. Тому книжки, про які я напишу, теж так чи інакше пов’язані з мандрами й подорожами.
    25 липня, Олександр Стукало
  • Тиждень.ua поспілкувався із комісаром Ради Європи з прав людини Нільсом Муйжнієксом про стан прав людини на Донбасі та в Криму і його подальший план дій щодо цих територій
    25 липня, Віталій Рибак
  • Тиждень поспілкувався з легендарною Дітте Марчер, директором Bodynamic International, засновницею реабілітаційної програми для військових, яка допомогла тисячам людей повернутися до нормального життя після війни. Нині вона допомагає українським солдатам.
    25 липня, Роман Малко
  • Якщо люди-музеї — це здебільшого старше покоління, то в цій підбірці етнографічно-туристичних історій здебільшого свіжа кров. Проекти, що надихають, що з’являються зав­­дяки активній молодій енергії. Може, з роками й вони перетворяться на пам’ятки, але поки що це живі страшенно цікаві організми, котрі навіть диктують свої умови в деяких нішах нашого бідного туристичного ринку.
    24 липня, Богдан Логвиненко
  • Що передбачає й кого зачіпає якісна психореабілітація людей, які повертаються з війни
    24 липня, Ганна Трегуб
  • Найбільші бренди світу потерпають від дрібніших конкурентів
    24 липня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
работа Харьков оптимизатор любовный гороскоп на год Жеральдин Пайя http://avtosale.ua/
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено