Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
8 жовтня, 2012   ▪   Версія для друку

Олівер Стоун про «Дикунів» і природу людського насилля

4 жовтня в український прокат вийшла нова стрічка Олівера Стоуна «Дикуни», яка поділила кінокритиків на два табори
Матеріал друкованого видання
№ 40 (257)
від 4 жовтня, 2012
Олівер Стоун про «Дикунів» і природу людського насилля

Одні називають цей фільм поверненням режисера до джерел – до психологізму, жорсткого натуралізму та нонконформізму. Другі вважають, що кінометр створив таке собі екранне попурі зі стандартними комерційними складовими: відомими акторами і красивими пейзажами. Тиждень дізнавався в режисера, як він сприймає свою стрічку.

У. Т.: Що в цій історії надихнуло вас узяти участь у написанні сценарію до фільму і стати його режисером?

– Захопливий сюжет. Це жвава, непередбачувана, свіжа та різнобарвна подорож для мене, сповнена несподіванок і різких поворотів від початку до кінця. Крім того, фільм порушує актуальні теми, наприклад, війни з наркоторгівлею, яка нині в розпалі на каліфорнійсько-мексиканському кордоні, і ролі США в ній. У цій історії були всі елементи, які мені подобаються в кіно. Загалом ця стрічка створювалася так: спочатку письменник Дон Вінслоу написав книжку. Ми її обрали і майже рік розробляли з ним сценарій на основі його твору. А тоді показали акторам і розпочали зйомки.

У. Т.: Особисті історії ваших героїв окремі чи об’єднані певною ідеєю?

– У стрічці шість основних персонажів, пов’язаних між собою складною схемою, позаяк вони переживають багато змін і опиняються там, де й уявити собі не могли. Особливо це стосується Бена (бізнесмен, якого зіграв Аарон Тейлор-Джонсон. – Ред.), оскільки, на мою думку, заходить якнайдалі. Люблю випробовувати своїх героїв.


У. Т.: Як ви шукали акторів на головні ролі?

– З Аароном Тейлором-Джонсоном я познайомився в Лондоні. Він дуже приємний хлопець із чистою душею. Мені сподобалася його робота у стрічці «Пипець». На той час Аарону вже запропонували зніматися в іншому великому проекті, але я хотів, щоб він грав у «Дикунах». Однак сказав, що маю ще один фільм із маскою для нього, оскільки був упевнений, що з нього і Тейлора Кітча (втілив на екрані Чона – другого головного персонажа. – Ред.), який випромінює вірність і силу, вийде чудовий дует. Для мене то ідеальна пара.

У. Т.: Це ваша перша стрічка з Джоном Траволтою. Яким ви бачите його героя Денніса, агента Управління боротьби з наркотиками США?

– Мені до вподоби його персонаж. У ньому є якась тонка неоднозначність. Денніс – абсолютно прагматичний. Його роль у фільмі величезна, адже він вміє смикати за ниточки з обох боків.

У. Т.: У чому полягає, на вашу думку, роль режисера?

– Режисерська робота – це співпраця в прямому сенсі цього слова. Це як стосунки диригента з оркестром. Режисер проводить репетиції, працює над декораціями і обстановкою, відпрацьовує кожну репліку діалогів, переписує тощо.

У. Т.: Наскільки важливі для вас репетиції?

– Це надзвичайно корисний і насичений час. Препродакшн, на мою думку, є одним із найскладніших етапів роботи над фільмом, тому що по суті ще нічого немає. Під час репетицій вибудовуєш і готуєшся до того моменту, коли в перший день вийдеш на знімальний майданчик. І все одно постануть якісь не вирішені остаточно нюанси. Взагалі, мені здається, репетиційний процес ніколи не буває завершеним.

У. Т.: Чи даєте ви акторам свободу дії на знімальному майданчику?

– У моєму випадку актори беруть чималу участь у тому, що вирішується і робиться. Оскільки доводиться редагувати їхню роботу і в якомусь сенсі вони переді мною відкриті, голі, мені подобається працювати з ними та обирати з-поміж різних варіантів. Іноді це неможливо, особливо коли стосунки з актором не склалися. Але зі мною такого не буває. Я завжди сподіваюся, що їм сподобається фільм, коли вони його врешті побачать.

У. Т.: Що вплинуло на формування стрічки як такої?

– Я поєднав серферське кіно з сучасним вестерном. Є трохи від «Дикої банди» Сема Пекінпа, «Дуелі під сонцем» Кінґа Відора, спагеті-вестернів Серджо Леоне і мороку мексиканських картелів. У «Дикунах» змішано темне і світле.

У. Т.: Це не перший фільм, в якому ви аналізуєте природу насилля, чи не так?

– Мене завжди цікавили люди, їхні стосунки і влада. Ця стрічка про гру кота з мишею за владу. Насилля було завжди, позаяк воно закладене в нашій природі. Я це зобразив у «Природжених убивцях». У «Дикунах» ви бачите насилля, як воно є, але водночас герої відчувають і любов. Треба шукати баланс між ними. Не можна відкидати чи подавляти насилля, яке живе в нас, воно все одно знайде якийсь вихід. Важливо вдаватися до нього відповідально і керуючись моральними принципами.

У. Т.: Чи складно було вирішити, скільки насильства показати на екрані, щоби не було ні замало, ні забагато?

– Ми не хотіли викликати у людей огиду, але наш світ жорстокий. А ті сцени насилля, що представлені у стрічці, обрали, тому що вони ефективні. На мою думку, показуємо значно менше, ніж коїться насправді. А взагалі мене першого нудить, коли дивлюся фільми жахів.

У. Т.: Що вас надихає?

– Гадаю, в мені живе вроджений бунтар. Сподіваюся, вдасться зробити щось добре, щоби побороти несправедливість, яка панує у світі, перш ніж я його покину. 


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Світові медіа аналізують результати проміжного звіту міжнародної слідчої групи щодо збиття літака MH17 17 липня 2014 року в небі над Україною і роздумують над притягненням до відповідальності кремлівського режиму.
    29 вересня, Ольга Ворожбит
  • Те, що колись видавалося немислимим, сьогодні не таке далеке від реальності
    29 вересня, The Economist
  • Низькі рейтинги нинішнього владного дуумвірату викликають у його учасників приплив політичних амбіцій в умовах певної невизначеності. Поки що приховані, але від того не менш сильні. Тиждень спробував спрогнозувати, у що можуть мімікрувати нинішні партії влади й на які суспільні сили вони спиратимуться.
    29 вересня, Богдан Буткевич
  • Попри прагнення деяких (переважно українських) політиків вилучити тему Волині з українсько-польських відносин, у Польщі кампанія обговорення «злочинів українських націоналістів» набула мистецького підживлення
    29 вересня, Юлія Олійник
  • Георгій Тука, який майже півроку працює в новому Міністерстві тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, розповів Тижню про своє ставлення до конфлікту переселенців і держави довкола соціальних виплат та боротьби з контрабандою на Донбасі.
    29 вересня, Андрій Голуб
  • Однією з головних новин минулого тижня стала спроба так званого державного перевороту в угрупованні «ЛНР». Після того як лідер луганських сепаратистів Ігор Плотницький 21 вересня заявив, що проти нього готувався заколот, який провалився, багато хто спочатку сприйняв це як чергове інформаційне вкидання чи самопіар сепаратиста. Адже жодних конкретних імен Плотницкий не називав.
    29 вересня, Денис Казанський
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено