Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
26 липня, 2012   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

«Бетмен» Крістіан Бейл про одну із найгучніших прем’єр року «Темний лицар повертається»

Сьогодні в український прокат вийшла стрічка, яка завершую трилогію режисера Крістофера Нолана про відомого героя американських коміксів Бетмена. Виконавець головної ролі Крістіан Бейл став першим актором, який зіграв Брюса Вейна/Бетмена в трьох фільмах. «Темний лицар повертається» ще задовго до прем’єри викликав неабиякий ажіотаж поміж кіноманів. Безперечний режисерський талант Нолана, його новаторська реалістична манера зйомки екранізації коміксу, чудовий акторський склад і злободенна тематика «…лицаря» роблять цю стрічку кіноподією року
«Бетмен» Крістіан Бейл про одну із найгучніших прем’єр року «Темний лицар повертається»

У. Т.: Крістіане, коли ви вперше грали Бетмена у «Бетмені: початку» 2005 року. Яка різниця між тим, коли перший раз побачили себе у дзеркалі в костюмі, і останнім днем зйомок?  

- Мені здається, що вперше я одягнув костюм на пробах. То був костюм Вела Кілмера, тож мені він не дуже пасував. Але коли вбрався в свій справжній костюм, я подумав «Боже, зроби щось», бо з’явилося страшенне відчуття клаустрофобії. Я стояв і думав «Я не можу дихати, не можу думати. Він завузький. Стискає мені голову. Зараз буде паніка. От в цю секунду в мене буде нервовий зрив».

А тоді я собі сказав «Так, дихай». Попросив, аби мене залишили самого на 20 хвилин, бо зазвичай всі навколо починають питати «Ну як почуваєшся?». А я навіть дихати не міг. Тож я зостався наодинці і думав, що мені дуже хочеться знятися в цьому фільмі. Я сказав собі, що мушу подолати цей складний момент. Через 20 хвилин я покликав усіх і сказав: «Все, давайте будемо розмовляти дуже спокійно і тихо, і може мені вдасться до нього звикнути». З часом ми удосконалили костюм і підігнали під мене так само, як Брюс Вейн у фільмі, і він став значно зручнішим. А ще зникло відчуття панічного страху, бо я міг зірвати його з себе, щойно починав бачити зірочки над головою і не міг дихати. Але врешті-решт все стало на свої місця. І якось я усвідомив, що зйомки підходять до завершення, коли ми знімали епізод, де я був Бетменом, кажаном, а Енн Гетевей – жінкою-кішкою на даху мангеттенського будинку в Нью-Йорку. Моя робота закінчувалася, а фільм ще й близько не був зробленим. Команді ще довелося чимало над ним попрацювати.

А тоді я зійшов з майданчика, зайшов до гримерки і зрозумів: от і все. Більше мені не доведеться знімати цей костюм. І знову попросив усіх залишити мене самого на 20 хвилин. Коли сидів один, до мене прийшло усвідомлення всієї роботи, яку ми зробили, і гордість за та, що втілили, що запланували. Це був єдиний сиквел, де я грав одного персонажа тричі підряд. Самі фільми змінили моє життя і мою кар’єру, тому я просто був вдячним за це.

У. Т.: Наскільки фільм співвідносний з сучасністю? Ви про це думали під час зйомок? 

-  Мені завжди здавалося, що режисер Крістофер Нолан має якусь неймовірну здатність робити фільми надзвичайно актуальними. На той час, наприклад, проходив рух «Захопи Уолл-Стріт» – все відбувалося за кілька кварталів від місця зйомок в Нью-Йорку. Він просто не міг передбачити ці події під час написання сценарію і початку знімального процесу. Але коли почалися ті протести, я не міг надивуватися: «Звідки ти знав?», – питав я у нього. Зрештою фільм став дуже злободенним. 

Як відомо, Бетмена як персонажа створив художник Боб Кейн у 1939 році. То було на початку Другої світової, у відповідь на безпорадність, яку люди відчували у цій страшній трагедії, в якій нічим не могли зарадити. Тож ідея була актуальною ще в зародку. Так і почався Бетмен. Його, щоправда, непогано містифікували – приміром, Адам Вест (зіграв головну роль у першому повнометражному фільмі про Бетмена – Ред.). Але починався він як дуже актуальний персонаж, і Кріс, на мою думку, повернувся до витоків.

У. Т.: Ви можете розповісти про сюжетні лінії, особливо в контексті економічної кризи і бачення історії в такому світлі? Про що ви думали, коли створювали історію?   

-  Мене завжди дивувало, як великі фільми – я намагався зробити кілька таких, але, з усієї поваги, не вважаю, що мені вдалося те, що вдалося тут Крістоферу Нолану – можуть бути суто розважальними, куди люди приходять, як на американські гірки, і потім згадують тільки розвагу. Але якби вони захотіли, то побачили б значно більше. Звичайно, складніші елементи розгледіти не так просто, але якщо є таке бажання, то можна. Якщо справді прагнути їх побачити.

У. Т.: Крістіане, щодо епізоду великої битви між Бетменом і Бейном, розкажіть, скільки довелося репетирувати, і скільки часу витратили на підготовку?

-Я погано відчуваю час. Уявлення не маю, скільки часу пішло на все, але точно багато. Останню битву ми почали знімати у Піттсбургу, а закінчили у Нью-Йорку. Переїзди були тривалі. Але була якась ейфорія під час всіх тих дублів, навіть попри бійки. І вона дала силу мені і Тому Гарді (актор, що зіграв роль Бейна – теорориста в масці – Ред.) – феноменальному актору і гідному супернику – першому противнику Бетмена, який, знаєте, міг би добре надерти йому зад – а такого ми ще не бачили.

Але у перших фільмах про Бетмена мені дуже подобається, що там немає примітивної боротьби. В кінці кожного бою дізнаєшся щось нове про кожного персонажа, а це ознака хорошого бою. Дізнаєшся, через що Бетмену довелося пройти від самого початку фільму і до кінця, аби побороти противника, і Бейна теж пізнаєш – зміни, через які пройшов він. А це завжди важливо в будь-якому протистоянні. Цього насправді і шукають.

Ми вже стільки бачили людей, які товчуть одне одного без упину. І що? Насправді хочеться бачити зміни. Слабкі і сильні місця персонажів, які дозволять одному домінувати над іншим, і те, що може змінити ситуацію.

Інтерв’ю та фото надане Warner Bros. Pictures


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Недореформована пострадянська Україна забезпечила ідеальні умови для виникнення та відтворення тіньової економіки
    5 грудня, Олександр Крамар
  • Про переваги Hyundai Tucson 2016 року випуску
    5 грудня, Олександр Пархоменко
  • У розмові з Тижнем Девід Кровлі, професор Школи гуманітарних наук Королівського коледжу мистецтв у Лондоні, розповів про старі та нові медіа, постправду й андеграунд у країнах соцтабору.
    4 грудня, Ганна Трегуб
  • Відомий лозунг «Хліба і видовищ!» у «молодих державах» до кінця 2016-го повністю віджив себе. Тепер тут хочуть тільки хліба. Причому видовища, якими так славляться «народні республіки», вже викликають у вчорашніх глядачів лише блювотний рефлекс. Особливо цей рефлекс видно, коли «впарюють» успіхи «республіки».
    4 грудня, Станіслав Васін
  • Латвія з-поміж трьох країн Балтії має чи не найбільше зв’язків із Росією, через які остання може шукати канали впливу. Утім, ситуація поступово змінюється
    3 грудня, Ольга Ворожбит
  • Відкриттям екзопланет уже нікого не здивуєш. Наступний крок — спробувати їх зняти
    3 грудня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено