Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
26 липня, 2012   ▪   Тиждень   ▪   Версія для друку

«Бетмен» Крістіан Бейл про одну із найгучніших прем’єр року «Темний лицар повертається»

Сьогодні в український прокат вийшла стрічка, яка завершую трилогію режисера Крістофера Нолана про відомого героя американських коміксів Бетмена. Виконавець головної ролі Крістіан Бейл став першим актором, який зіграв Брюса Вейна/Бетмена в трьох фільмах. «Темний лицар повертається» ще задовго до прем’єри викликав неабиякий ажіотаж поміж кіноманів. Безперечний режисерський талант Нолана, його новаторська реалістична манера зйомки екранізації коміксу, чудовий акторський склад і злободенна тематика «…лицаря» роблять цю стрічку кіноподією року
«Бетмен» Крістіан Бейл про одну із найгучніших прем’єр року «Темний лицар повертається»

У. Т.: Крістіане, коли ви вперше грали Бетмена у «Бетмені: початку» 2005 року. Яка різниця між тим, коли перший раз побачили себе у дзеркалі в костюмі, і останнім днем зйомок?  

- Мені здається, що вперше я одягнув костюм на пробах. То був костюм Вела Кілмера, тож мені він не дуже пасував. Але коли вбрався в свій справжній костюм, я подумав «Боже, зроби щось», бо з’явилося страшенне відчуття клаустрофобії. Я стояв і думав «Я не можу дихати, не можу думати. Він завузький. Стискає мені голову. Зараз буде паніка. От в цю секунду в мене буде нервовий зрив».

А тоді я собі сказав «Так, дихай». Попросив, аби мене залишили самого на 20 хвилин, бо зазвичай всі навколо починають питати «Ну як почуваєшся?». А я навіть дихати не міг. Тож я зостався наодинці і думав, що мені дуже хочеться знятися в цьому фільмі. Я сказав собі, що мушу подолати цей складний момент. Через 20 хвилин я покликав усіх і сказав: «Все, давайте будемо розмовляти дуже спокійно і тихо, і може мені вдасться до нього звикнути». З часом ми удосконалили костюм і підігнали під мене так само, як Брюс Вейн у фільмі, і він став значно зручнішим. А ще зникло відчуття панічного страху, бо я міг зірвати його з себе, щойно починав бачити зірочки над головою і не міг дихати. Але врешті-решт все стало на свої місця. І якось я усвідомив, що зйомки підходять до завершення, коли ми знімали епізод, де я був Бетменом, кажаном, а Енн Гетевей – жінкою-кішкою на даху мангеттенського будинку в Нью-Йорку. Моя робота закінчувалася, а фільм ще й близько не був зробленим. Команді ще довелося чимало над ним попрацювати.

А тоді я зійшов з майданчика, зайшов до гримерки і зрозумів: от і все. Більше мені не доведеться знімати цей костюм. І знову попросив усіх залишити мене самого на 20 хвилин. Коли сидів один, до мене прийшло усвідомлення всієї роботи, яку ми зробили, і гордість за та, що втілили, що запланували. Це був єдиний сиквел, де я грав одного персонажа тричі підряд. Самі фільми змінили моє життя і мою кар’єру, тому я просто був вдячним за це.

У. Т.: Наскільки фільм співвідносний з сучасністю? Ви про це думали під час зйомок? 

-  Мені завжди здавалося, що режисер Крістофер Нолан має якусь неймовірну здатність робити фільми надзвичайно актуальними. На той час, наприклад, проходив рух «Захопи Уолл-Стріт» – все відбувалося за кілька кварталів від місця зйомок в Нью-Йорку. Він просто не міг передбачити ці події під час написання сценарію і початку знімального процесу. Але коли почалися ті протести, я не міг надивуватися: «Звідки ти знав?», – питав я у нього. Зрештою фільм став дуже злободенним. 

Як відомо, Бетмена як персонажа створив художник Боб Кейн у 1939 році. То було на початку Другої світової, у відповідь на безпорадність, яку люди відчували у цій страшній трагедії, в якій нічим не могли зарадити. Тож ідея була актуальною ще в зародку. Так і почався Бетмен. Його, щоправда, непогано містифікували – приміром, Адам Вест (зіграв головну роль у першому повнометражному фільмі про Бетмена – Ред.). Але починався він як дуже актуальний персонаж, і Кріс, на мою думку, повернувся до витоків.

У. Т.: Ви можете розповісти про сюжетні лінії, особливо в контексті економічної кризи і бачення історії в такому світлі? Про що ви думали, коли створювали історію?   

-  Мене завжди дивувало, як великі фільми – я намагався зробити кілька таких, але, з усієї поваги, не вважаю, що мені вдалося те, що вдалося тут Крістоферу Нолану – можуть бути суто розважальними, куди люди приходять, як на американські гірки, і потім згадують тільки розвагу. Але якби вони захотіли, то побачили б значно більше. Звичайно, складніші елементи розгледіти не так просто, але якщо є таке бажання, то можна. Якщо справді прагнути їх побачити.

У. Т.: Крістіане, щодо епізоду великої битви між Бетменом і Бейном, розкажіть, скільки довелося репетирувати, і скільки часу витратили на підготовку?

-Я погано відчуваю час. Уявлення не маю, скільки часу пішло на все, але точно багато. Останню битву ми почали знімати у Піттсбургу, а закінчили у Нью-Йорку. Переїзди були тривалі. Але була якась ейфорія під час всіх тих дублів, навіть попри бійки. І вона дала силу мені і Тому Гарді (актор, що зіграв роль Бейна – теорориста в масці – Ред.) – феноменальному актору і гідному супернику – першому противнику Бетмена, який, знаєте, міг би добре надерти йому зад – а такого ми ще не бачили.

Але у перших фільмах про Бетмена мені дуже подобається, що там немає примітивної боротьби. В кінці кожного бою дізнаєшся щось нове про кожного персонажа, а це ознака хорошого бою. Дізнаєшся, через що Бетмену довелося пройти від самого початку фільму і до кінця, аби побороти противника, і Бейна теж пізнаєш – зміни, через які пройшов він. А це завжди важливо в будь-якому протистоянні. Цього насправді і шукають.

Ми вже стільки бачили людей, які товчуть одне одного без упину. І що? Насправді хочеться бачити зміни. Слабкі і сильні місця персонажів, які дозволять одному домінувати над іншим, і те, що може змінити ситуацію.

Інтерв’ю та фото надане Warner Bros. Pictures


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • У вівторок, 21 лютого, світові та українські ЗМІ поширили гучну новину: Вищий земельний суд Відня дозволив екстрадицію українського олігарха Дмитра Фірташа до США. Однак, як виявилося, це рішення ще навіть не початок кінця цієї гучної справи.
    22 лютого, Ольга Ворожбит
  • Приглядаючись до нового американського лідера, французи з острахом впізнають своє можливе близьке майбутнє.
    22 лютого, Алла Лазарева
  • Напередодні чергової річниці розстрілу активістів Майдану та втечі Януковича, що послідувала услід за цим, в Україні за традицією знову пожвавилися розмови про нову революцію. При цьому одні заговорили про це зі страхом, а інші з надією.
    22 лютого, Денис Казанський
  • Літературна спільнота дізналася від «модернізованого» журі Національної премії ім’я лауреату 2017 року
    21 лютого, Олена Кухар
  • Другий рік поспіль роковини розстрілів Небесної сотні перетворюються на неабиякий привід для піару із обов’язковими закликами знову вийти на Майдан, аби звалити «злочинну владу».
    21 лютого, Станіслав Козлюк
  • Міста, як і люди, зазнають тиску стереотипів, тільки от, на відміну від нас, вбирають їх і перетравлюють, не страждаючи. Ми ж вибудовуємо досконалі за структурою й виглядом очікування, щоби потім із розгону вгатитися в них – наче в ідеально чисті скляні двері, яких не видно. Іноді місто, яке обіцяє – чудова принадна проекція, ге? – продуктивну працю, вдалу відпустку чи романтичну подорож, стає місцем найбільшого болю. В'язницею. Містом пам'яті про власне безсилля.
    20 лютого, Юлія Кропив’янська
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено