Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
21 червня, 2012   ▪   Спілкувався: Ярослав Підгора-Ґвяздовський   ▪   Версія для друку

Відважна українка: Маша Еллсворт про те, як влаштована «фабрика дитячих мрій»

Аби надіслати своє резюме й роботи в компанію Pixar, що є анімаційним лідером у світі, потрібна неабияка сміливість. Українка Марія Мартиненко, котра тепер зветься Маша Еллсворт, це зробила вже давно.
Матеріал друкованого видання
№ 25 (242)
від 21 червня, 2012
Відважна українка: Маша Еллсворт про те, як влаштована «фабрика дитячих мрій»

21 червня у вітчизняний і світовий прокат вийшов новий повнометражний мультфільм студії «Відважна», до творчого колективу якого потрапила й наша співвітчизниця. Тиждень зв’язався з нею в Сакраменто.

У. Т.: Єдина відома в інтернеті Маша Еллсворт – це фотограф, яка знімає весілля. Про вас – півслова на imdb.com. Розкажіть, будь-ласка, про себе. Яким дивом ви опинилися в художньому раю під назвою Pixar?

– Я виросла в Чернігові. Навчалася в тамтешньому технічному університеті, а на другому курсі вирішила перевестися до іншого – у штаті Юта. Закінчила його з освітою програміста й спеціаліста з образотворчого мистецтва, отримавши подвійний диплом. А Pixar виник просто: я лишень надіслала їм кілька своїх робіт, як і всі решта, і з тисяч заявок вибрали мене як практикантку. Спочатку це чотири місяці стажувань, і якщо ви добре себе показали, термін навчання продовжують, а потому, коли гарно працюєте й надалі, вас беруть на роботу. Так зі мною і сталося.

Читайте також: Український Геракл

У. Т.: У вашій біографії сказано, що ви були технічним інтерном на «Рататуї», одному з мультиків, який обожнюють усі українські дітлахи. Як потрапили в цей проект?

– Усе просто: надіслала свій ролик зі студентськими роботами. А в часи навчання я працювала над багатьма короткометражними анімаційними стрічками, зокрема над «Гладіатором у піжамі» (2008 рік, режисер Ґленн Гармон, кілька призів на фестивалях. – Ред.) – це історія маленького хлопчика, котрий бореться з монстрами зі свого сну…

У. Т.: …А через два роки ви на мультику «Вперед і вгору» розфарбовували персонажів, потім були супервайзером із костюмів у короткометражці «Грай граючись». Яким чином у вас поєдналися такі різні роботи?

– На Pixar є університет студії: там усі працівники компанії (звісно, у свій вільний час) можуть брати участь у різних проектах. Одним із них виявилася стрічка «Грай граючись». Це не анімація, а справжній короткометражний фільм. Але я мала можливість бути на ньому костюмером. І скористалася з цього. Так, він не мав стосунку до моєї постійної роботи. Але насправді тут нічого дивного, бо ж на Pixar я і є костюмером, тільки комп’ютерним: розфарбовую персонажів та їхній одяг, надаю йому потрібної фактури. Тому логічно, що захотіла попрацювати зі справжніми костюмами. І хоча займаюся вбранням постійно, насправді кожен день складається по-різному. Все залежить від того, над чим труджуся. Під час роботи над «Відважною» я займалася тим, що «зачісувала» волосся принцесі Меріді: будь-яке використання волосин в анімації є доволі складним у технічному плані.

У. Т.: Мультфільм є колективною творчістю. Що ви додаєте до проекту від себе? І взагалі чи це реально?

– Аякже! Коли художники вручають нам на папері ескізи героїв чи основний дизайн антуражу, щоб ми це втілили на комп’ютері у 2 чи 3D, то, звісно ж, мусимо відповідати за дотримання основного єдиного стилю мультфільму. Але на папері немає такої кількості деталей, які потрібні для стрічки, і тут уже можна займатися творчістю. Кожна ж людина хоче, щоб її ідеї були втілені в життя. В мене їх дуже багато. Але я хотіла б займатися технічним прогресом компанії в тому сенсі, що мене більше цікавлять швидкість 3D-графіки й відповідь на запитання, яким чином можна пришвидшити нашу роботу, аби не виконувати того, з чим за нас можуть упоратися комп’ютери. Все це посприяє куди легшому втіленню дизайну художників. Тобто технічне для мене – це одночасно й креативне, творче.

У. Т.: Творчих людей українського походження в голлівудських компаніях не бракує. Цікаво, чи спілкуєтеся ви між собою?

– Так, на Pixar є один чоловік з України, подеколи ми розмовляємо. Та слід сказати, що всі, хто працює на студії, небагато мають часу на бесіди. І в Сан-Франциско, і навіть тут, у Сакраменто, є велика українська громада, тож можливостей підтримувати національномовно-культурні стосунки чимало – аби знайшовся час. У мене в Америці є купа друзів-співвітчизників, і ми часто спілкуємося через Skype. А оскільки свою роботу на «Відважній» уже закінчила (всі костюми зроблені й шевелюри зачесані), то можу присвячувати їм більше часу. Хоча недовго, бо вже взялася за новий піксарівський мультик, який з’явиться 2014 року, – це «Хороший динозавр» режисера Боба Петерсона.

Читайте також: Le Doyen знову озвучує українською




Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Експертиза, яка дає змогу вийти за межі лише виробництва культурного проекту й піднятися до рівня стратегування і, що головне, втілення тих стратегій у життя, — це дуже рідкісна річ в українському культурному середовищі. У наших реаліях навіть міністр культури має бути бодай трохи митцем, але чомусь не обов’язково професійним менеджером і політиком, здатним аналізувати статистичні дані, розуміти політичні наслідки слів та дій, а також передбачати ефективність інвестицій.
    18 листопада, Тетяна Філевська
  • На балконі нашого офісу Вася смачно затягується цигаркою, яку підкурює від іншої цигарки, і продовжує свій монолог у мій бік, але вже й не дивиться на мене: — Так, а ще мені треба, щоб ти начитав для радіо українські класні прислів’я, ще картинка, ще... — я вже й не слухаю. Усі його слова далі звучать як «бла-бла-бла», а в моїй голові народжується діалог для опонування.
    18 листопада, Тарас Білка
  • Івона Костина, заступниця керівника громадської організації «Побратими», яка займається психосоціальною адаптацією ветеранів, була координатором команди Іnvictus Games в Україні. У вересні в рамках цих ігор в Канаді вона відвідала дві тематичні конференції й поділилася отриманим досвідом.
    17 листопада, Ганна Чабарай
  • Кажуть, якщо довго й наполегливо про щось мріяти, мрія обов’язково здійсниться. Можливо, українські політики в це не вірять, але після Революції гідності вони справляли враження безнадійних, але наполегливих мрійників, бо використовували чи не кожну можливість, щоб публічно заявити про необхідність «плану Маршалла» для України.
    17 листопада, Любомир Шавалюк
  • Велика чистка в Саудівській Аравії: Мугаммад ібн Салман посуває конкурентів на владу
    17 листопада, The Economist
  • Запекла боротьба точиться навколо Укрзалізниці з моменту перетворення її на ПАТ у жовтні 2015-го. За цей час там п’ять разів міняли керівників, вона виводилася з підпорядкування Мінінфраструктури й повернулася назад. Усе це відбувається на тлі корупційних скандалів, реформаторських невдач і зростання збитковості. Проблеми УЗ виходять далеко за межі владних кабінетів і корпоративної бухгалтерії, оскільки вона забезпечує 50% усіх пасажирських і понад 80% вантажних перевезень країни. І якщо найближчим часом там не почнуться ґрунтовні реформи, вона може стати серйозною перешкодою для розвитку країни.
    17 листопада, Максим Віхров
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS

Матеріали, позначені як "Новини компаній" розміщуються на правах реклами. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено.