Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
12 червня, 2012   ▪   Дарія Трусова   ▪   Версія для друку

Адмінресурс та парадокс у Шоколадному будинку. Чому закрили виставку?

У день відкриття Єврочемпіонату, 8 червня, у Києві було достроково закрито художню виставку «Апокаліпсис та Відродження у Шоколадному будинку» через нібито присутні в ній елементи порнографії
Адмінресурс та парадокс у Шоколадному будинку. Чому закрили виставку?

Відповідну постанову буцімто винесла Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі, хоча жодного офіційного документа організаторам виставки надано не було. Символічно, що це відбулося у безпосередній близькості від Верховного суду України (філіал Київського національного музею російського мистецтва «Шоколадний будинок», гендиректора якого Юрія Вакуленка організатори називають справжнім ініціатором закриття виставки, розташований у сусідньому кварталі).

У день першого матчу збірної України, 11 червня, куратори виставки розповсюдили офіційний коментар, у якому стверджують, що виставку було «знищено методично й цілеспрямовано – в кращих радянських традиціях»: «факти спливали поступово, але потім зібралися в єдину картину ненависті до свободи вираження й до сучасного мистецтва». За словами кураторів, ще на вернісажі 15 травня директоркою «Шоколадного будинку» Тетяною Скирдою було вилучено окремі зображення з провокативної графічної серії про мітингувальників на Болотній площі у Москві, на яких «різко засуджувалася діяльність пана В.В. Путіна та його жадібного оточення». Потому, за відсутності у виставковому приміщенні кураторів та художників, роботи почали переміщати на розсуд дирекції, а одну з них взагалі було винесено на двір, де вона була серйозно пошкоджена дощем. Крім того, адміністрація музею «потурбувалася» про психічний стан відвідувачів тим, що частково вимикала звук в інсталяції, де натискаючи на певні кнопки, можна було вмикати вигуки з тих чи інших світових протестів, на кшталт «Путін – крадій!» або ж «Геть Мустафу!» (Джемільова).

Формулювання «за порнографію» в цьому контексті таке ж доречне, як і «за гомосексуалізм» у справі, за якою геніального режисера Сергія Параджанова радянський режим засудив на роки ув’язнення. Чи можна вважати порнографічною відео- та фото-інсталяцію росіянина Андрія Кузькіна «Явища природи», у якому зображено голих жінок та чоловіків, які стирчать з землі догори ногами, прирівнюючись до дерев?

Для одного з кураторів виставки Костянтина Дорошенка така позиція керівництва музею є «невіглаством»: «Люди не думали ні про яке Євро, ні про Арсенале, у рамках якого відбувається наша виставка. Як на мене, це просто жахливий рецидив невігластва брежнєвських часів»

Заступник директора «Шоколадного будинку» Віктор Купчик у розмові з Тижнем поскаржився на те, що «ніхто не бере коментарів у музею», проте сам чіткого пояснення ситуації не дав: «Запросіть у організаторів ті матеріали виставки, і ви самі зрозумієте, чого ми її закрили». Вдалося з’ясувати лише, що за скаргою «однієї з відвідувачок виставки» (типовий сценарій заборон у СРСР) на неї завітав представник НЕК, після чого у комісії винесли відповідну постанову про «моральність», яку передали у мерію. Пан Купчик радив з’ясувати ситуацію у всіх цих задіяних осіб, крім власне Шоколадного будинку, який звинувачують куратори виставки. На зауваження, що він поводиться як радянський чиновник, пан Купчик приречено відповів: «Так я і є радянський чиновник». На здивоване «Але ж ми вже в іншій державі живемо!» заступник директора ще більш приречено вимовив: «Та не живемо ми в іншій державі…». З’ясувалося, що у самого пана Купчика в голові не вкладається, чому Юрій Вакуленко спочатку надав дозвіл на розміщення експозиції у підпорядкованому йому приміщенні, незважаючи на активні протести адміністрації, а потім розпорядився її припинити. «В цьому і є парадокс», – з шаленою нудьгою в голосі промовив чиновник.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Перші в історії праймеріз партії Республікаців з великою долею імовріності визначать майбутнє Франції на найближчі п’ять років.
    27 вересня, Алла Лазарева
  • 26-го вересня ввечері відбувся перший раунд теледебатів між кандидатами у президенти США Гілларі Клінтон та Дональдом Трампом. Перемогу у них медіа однозначно віддали кандидатці від демократичної партії, однак кандидат від республіканців теж знайшов слабкі сторони своєї суперниці.
    27 вересня,
  • Полтавська область справедливо вважається одним із локомотивів української економіки. Якщо вже й сперечатися про те, хто «годує країну», то Полтавщина серед регіонів завжди буде в перших рядах.
    27 вересня, Денис Казанський
  • Минулого тижня світові ЗМІ писали про передачу Україні права проводити фінал Ліги чемпіонів, мододих українських політиків та спростовували чутки про польських військових на Донбасі
    26 вересня, Ольга Ворожбит
  • Воно не прийме тебе, поки не полюбиш його першим, поки не звикнеш до його характеру, до його камерності й непоказного аристократизму. Замешкати тут — означає зголоситися на те, щоби про тебе тут усі все знали і ти так само все про всіх знав, прийняти неписане правило, що, зрештою, у людей не може бути аж надто багато секретів.
    26 вересня, Ярослава Тимощук
  • Французький політолог розповів Тижню про майбутнє переговорів щодо війни в Україні та перспективи геополітичних змін упродовж наступного року, а також поділився спогадами про власну поїздку на лінію фронту.
    26 вересня, Алла Лазарева
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено