Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
11 червня, 2012   ▪   Євгенія Козловська   ▪   Версія для друку

Фестиваль сучасної скульптури у Києві: хто загубив ґудзика

Останнім часом Києву щастить на масштабні культурні дійства - 23 травня відкрилося Арсенале, а з 2-го червня розпочався і перший фестиваль сучасної скульптури під відкритим небом – Sculpture project
Фестиваль сучасної скульптури у Києві: хто загубив ґудзика

І хоча в наших реаліях  анонс події як «найпершої та унікальної» вже викликає деяку недовіру, цей фестиваль таки відповідає обіцяному.

У проекті приймають участь представники різних країн, серед них і українські скульптори, які презентували 9 з 15 робіт основного блоку. Ці твори братимуть участь у змаганні за головний приз – 6 тисяч євро.  І, окрім цього, до України привезли 5 шедеврів всесвітньо відомих майстрів: Жауме Пленси, Найджела Холла, Єви Ротшильд, Магдалени Абаканович і Суя Цзяньго. Останній особисто презентував свою знакову роботу – «Спадкову мантію», що зображує піджак легендарного Мао. Всередині – пустота, як символ того, що ідеї китайського лідера  не витримали перевірку часом.

Ще одна скульптура з привезених до України, повз яку неможливо пройти – «Будинок знань». Гігантська статуя заввишки 8 метрів і вагою 6 тонн складається виключно із літер. Вирізані з алюмінієвого листа елементи формують об’єм, що нагадує людину. Зайшовши до середини, можна спостерігати світ через призму знаків. Така любов до тексту у іспанського автора ще з дитинства, яке проходило в оточенні книг. «Сидяча фігура» Магдалени Абаканович також відтворює враження юності, однак з негативним забарвленням: робота символізує безпомічність окремої людини у натовпі.

«Покинута стоянка корпоративних кочовиків» приваблює вже самою назвою – гумор у сучасному мистецтві, та ще й зрозумілий, зустрічається не надто часто. Олексій Сай пропонує публіці задуматися про рутину життя офісних працівників – але з іншої точки зору. Робоче місце офісного планктону представлено як житло первісних людей. У імпровізованих шатрах-вігвамах розкидано всілякий комп’ютерний мотлох, а посередині «первісної стоянки» розташовано тотемний стовп зі сканерів та принтерів.

Частина скульптур буде змінюватися протягом місяця – «Роза вітрів», наприклад, покрита іржею, що поступово трансформуватиме метал. «Закони природи», які демонструють мобільні, касети, клавіатури та екрани комп’ютерів, що вийшли з ужитку,  руйнуватимуться під впливом вологи, бо зроблені з глини. Хоча їх обіцяють час від часу поновлювати, щоб вони все ж таки дожили до кінця фестивалю.

Ностальгія за дитинством і тема взаємодії людини та природи досить неочікувано потрактована  групою CREVIS. Їхній «Ґудзик» - це маленька історія про загублену дрібничку, що прижилася на березовій галявині, і поступово росла разом із деревами навколо. Через отвори у 3-метровій скульптурі (мабуть, грунт для гудзіків виявився підходящий) видно пам’ятник Матері-Батьківщині, а якщо зайти з іншого боку – дзвіницю Лаври, що привносить додаткове смислове навантаження.

Хелен Фебі, сокуратор фестивалю, вважає, що за допомогою мистецтва можна змінити сприйняття довкілля людьми. Саме це і є метою заходу. Спочатку перші глядачі всесвітньо відомого зараз Йокширського парку не надто розуміли сучасну скульптуру, однак з часом все змінилося. Тому подібні заходи в Україні «виховуватимуть» смак публіки. До речі, один з творів трохи не постраждав перед відкриттям –  ледве встигли зупинити волонтерів, що намірилися знімати поліетиленові пакети з інсталяції Саллі Кідалл, вирішивши, що це упаковка. А за задумкою авторки, стіл зі стільцями, на яких розміщено зелену траву, має символізувати як люди ставляться до природи. І плівка – головний герой цієї роботи, символ парникового ефекту.

Приємна деталь – вхід на фестиваль безкоштовний, за загальним квитком до ботсаду Гришка.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Кількість українських бранців на території Росії та окупованого Криму зростає, однак досі не налагоджено механізму переговорів про їх визволення
    28 березня, Станіслав Козлюк
  • Картина білої американської художниці, яка зображує загиблого чорношкірого підлітка, спровокувала бурхливу суперечку щодо того, чи має хтось право говорити про чужий травматичний досвід, а також вкотре спростувала філософську тезу, згідно з якою «автор помер».
    28 березня, Олена Кухар
  • Як комп’ютерні віруси зменшують боєздатність і чиє засоби убезпечитись від них
    28 березня, Юрій Лапаєв
  • Моє свідоме життя почалося на проспекті Миру, у панельній дев’ятиповерхівці під номером 54, де з балкона на шостому поверсі було видно чи не всеньке місто, бо тоді ще свічки новобудов не затуляли ані острівця на Південному Бузі, ані дальніх околиць Ракового, де жила моя бабуся та які можна було розгледіти в дитячий бінокль.
    28 березня, Юрій Даценко
  • Франція досить боязко ставиться до надання безвізового режиму для України через проблеми власної внутрішньої політики.
    27 березня, Алла Лазарева
  • Перший заступник міністра закордонних справ України Вадим Пристайко розповів Тижню про нещодавні переговори, що відбулися в Парижі в рамках “нормандського формату”, на які несподівано не приїхали представники РФ.
    27 березня, Алла Лазарева
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено