Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
11 червня, 2012   ▪   Євгенія Козловська   ▪   Версія для друку

Фестиваль сучасної скульптури у Києві: хто загубив ґудзика

Останнім часом Києву щастить на масштабні культурні дійства - 23 травня відкрилося Арсенале, а з 2-го червня розпочався і перший фестиваль сучасної скульптури під відкритим небом – Sculpture project
Фестиваль сучасної скульптури у Києві: хто загубив ґудзика

І хоча в наших реаліях  анонс події як «найпершої та унікальної» вже викликає деяку недовіру, цей фестиваль таки відповідає обіцяному.

У проекті приймають участь представники різних країн, серед них і українські скульптори, які презентували 9 з 15 робіт основного блоку. Ці твори братимуть участь у змаганні за головний приз – 6 тисяч євро.  І, окрім цього, до України привезли 5 шедеврів всесвітньо відомих майстрів: Жауме Пленси, Найджела Холла, Єви Ротшильд, Магдалени Абаканович і Суя Цзяньго. Останній особисто презентував свою знакову роботу – «Спадкову мантію», що зображує піджак легендарного Мао. Всередині – пустота, як символ того, що ідеї китайського лідера  не витримали перевірку часом.

Ще одна скульптура з привезених до України, повз яку неможливо пройти – «Будинок знань». Гігантська статуя заввишки 8 метрів і вагою 6 тонн складається виключно із літер. Вирізані з алюмінієвого листа елементи формують об’єм, що нагадує людину. Зайшовши до середини, можна спостерігати світ через призму знаків. Така любов до тексту у іспанського автора ще з дитинства, яке проходило в оточенні книг. «Сидяча фігура» Магдалени Абаканович також відтворює враження юності, однак з негативним забарвленням: робота символізує безпомічність окремої людини у натовпі.

«Покинута стоянка корпоративних кочовиків» приваблює вже самою назвою – гумор у сучасному мистецтві, та ще й зрозумілий, зустрічається не надто часто. Олексій Сай пропонує публіці задуматися про рутину життя офісних працівників – але з іншої точки зору. Робоче місце офісного планктону представлено як житло первісних людей. У імпровізованих шатрах-вігвамах розкидано всілякий комп’ютерний мотлох, а посередині «первісної стоянки» розташовано тотемний стовп зі сканерів та принтерів.

Частина скульптур буде змінюватися протягом місяця – «Роза вітрів», наприклад, покрита іржею, що поступово трансформуватиме метал. «Закони природи», які демонструють мобільні, касети, клавіатури та екрани комп’ютерів, що вийшли з ужитку,  руйнуватимуться під впливом вологи, бо зроблені з глини. Хоча їх обіцяють час від часу поновлювати, щоб вони все ж таки дожили до кінця фестивалю.

Ностальгія за дитинством і тема взаємодії людини та природи досить неочікувано потрактована  групою CREVIS. Їхній «Ґудзик» - це маленька історія про загублену дрібничку, що прижилася на березовій галявині, і поступово росла разом із деревами навколо. Через отвори у 3-метровій скульптурі (мабуть, грунт для гудзіків виявився підходящий) видно пам’ятник Матері-Батьківщині, а якщо зайти з іншого боку – дзвіницю Лаври, що привносить додаткове смислове навантаження.

Хелен Фебі, сокуратор фестивалю, вважає, що за допомогою мистецтва можна змінити сприйняття довкілля людьми. Саме це і є метою заходу. Спочатку перші глядачі всесвітньо відомого зараз Йокширського парку не надто розуміли сучасну скульптуру, однак з часом все змінилося. Тому подібні заходи в Україні «виховуватимуть» смак публіки. До речі, один з творів трохи не постраждав перед відкриттям –  ледве встигли зупинити волонтерів, що намірилися знімати поліетиленові пакети з інсталяції Саллі Кідалл, вирішивши, що це упаковка. А за задумкою авторки, стіл зі стільцями, на яких розміщено зелену траву, має символізувати як люди ставляться до природи. І плівка – головний герой цієї роботи, символ парникового ефекту.

Приємна деталь – вхід на фестиваль безкоштовний, за загальним квитком до ботсаду Гришка.


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Це місце невідь-чому завжди уявлялось мені краєм світу. Надто важкодоступним, щоб отак, просто захотівши, скоро до нього дістатися. Я не помилилась. П’ять годин від Одеси вибоїстими дорогами, коли підкидає й від цього нудить. Раз за життя можна, – кажу своєму супутникові, іноземцю. Раз за життя треба, – кажу собі, українці.
    6 грудня, Анастасія Левкова
  • Як функціонує схема заволодіння допоміжними приміщеннями в столиці
    6 грудня, Тарас Кінько
  • Недореформована пострадянська Україна забезпечила ідеальні умови для виникнення та відтворення тіньової економіки
    5 грудня, Олександр Крамар
  • Про переваги Hyundai Tucson 2016 року випуску
    5 грудня, Олександр Пархоменко
  • У розмові з Тижнем Девід Кровлі, професор Школи гуманітарних наук Королівського коледжу мистецтв у Лондоні, розповів про старі та нові медіа, постправду й андеграунд у країнах соцтабору.
    4 грудня, Ганна Трегуб
  • Відомий лозунг «Хліба і видовищ!» у «молодих державах» до кінця 2016-го повністю віджив себе. Тепер тут хочуть тільки хліба. Причому видовища, якими так славляться «народні республіки», вже викликають у вчорашніх глядачів лише блювотний рефлекс. Особливо цей рефлекс видно, коли «впарюють» успіхи «республіки».
    4 грудня, Станіслав Васін
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено