Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика

Екранізація коміксу побила новий рекорд кінозборів

Фільм «Месники», що є екранізацією коміксів компанії Marvel, зібрав $207 млн за вікенд, що майже на $40 млн більше за фільм «Гаррі Поттер і Дари смерті. 2 частина», і таким чином зайняв першу позицію в списку найпотужніших стартів кінострічок у світі
Екранізація коміксу побила новий рекорд кінозборів

Питання: чому так сталося? Чому він зібрав так багато? І чому він так багато не зібрав в Україні, де йде в масовому прокаті так само, як і у Сполучених Штатах — з початку травня?

Звісно, порівнювати прокат український з американським не варто хоча б тому, що в США фільм вийшов на 4,349 екранах, тоді як в Україні на 100. Тому ми будемо порівнювати власне американські аналоги. І тут все набагато цікавіше! Справа ось у чому: «Месники» зібрали на 38 мільйонів більше за «Гаррі Поттера», маючи на 26 екранів менше! Як таке можливо? На думку ветерана українського прокату, Антона Пугача, першого директора «Кінопалацу», а тепер голови компанії «Мультиплекс холдінг», що крім однойменної мережі кінотеатрів, є й дистриб’ютором, все дуже просто і відповідь ховається у технічних показниках. «В кожному окремому кінотеатрі фільм можна по-різному випускати, — каже пан Антон. — Екрани «Месників» можуть бути на 70% іншими за екрани «Гаррі Поттера» лише у зв’язку з тим, що кількість місць у залах — різна: в залі з «Месниками» могло бути на 20-30 місць більше, ніж в залі, де йшов «Поттер».

Виключно технічні, ситуаційні моменти, цілком може бути пояснять ситуацію з цифрами, але не пояснять ситуацію з такою популярністю «Месників», і не тільки в США — ще до виходу фільму в американському прокаті, він тиждень перебував на широких екранах 52-х країн світу, і зібрав $500 млн! Звідки така популярність? Про США — зрозуміло, бо комікси є частиною тамтешньої культури. А світ? «Цей бренд знаходиться на вершині свого попиту, — припускає Антон Пугач. — Це пік брендової активності. При тому що екранізації коміксів, як ми спостерігаємо не один сезон, збирають багато грошей віддавна. Але саме зараз утворилося таке собі «розширене покоління»: одним людям 25-27 років подібне кіно ще цікаве, а іншим, тинейджери 12-14 років — воно є цікавим вже. Коли виходила «Людина-павук», це було лише пробними вдалими «пострілами» в аудиторію, яка зароджувалася. Наразі маємо сформовану аудиторію. А «Месники» її просто максимально охопили».

Так, формат — комікси — очевидно має велике значення для успіху. Хоча згадаємо, що ще 9 років тому «Зірвиголова» з Беном Аффлеком у головній ролі провалилася в прокаті (102 мільйони зборів в США при 78-ми мільйонах бюджету, які для окупованості й прибутку мусили б мати втричі більші збори). Так само "пролетіли" і «Халк» з Еріком Баною, дві частини «Хеллбоя» з Роном Перлманом, «Електра» з Дженніфер Гарнер, «Жінка-кішка» з Хеллі Беррі, обидва «Карателя» з Дольфом Лунгреном і Томасом Джеймном, «Саломон Кейн» з Джеймсом Пюрфоєм… Насправді, лише одиниці мали великий успіх, на кшталт «Бетмена», «Людини-павука», «Людей Ікс» чи «Залізної людини». І час, як показує практика, не надто помінявся. Минулого року з шаленим гуркотом провалилися в прокаті «Зелений ліхтар» з Райаном Рейнольдсом, «Заборонений прийом» з Дженою Мелоун і «Примарний гонщик-2» з вічно провальним Ніколасом Кейджем. А розширити вищеназвану четвірку мушкетерів безумовно успішних екранізацій походеньок коміксових героїв змогли лише «Капітан Америка» і «Тор». І це сталося тільки минулого року. Тобто що, час популярності коміксів припав саме на наш 2012 рік? Чи мова йде про суб’єктивні моменти якості?

З цього приводу варто сказати, що режисером «Месників» призначили дуже нерівного в плані комерційної цінності режисера — Джосса Ведона (за останню роботу він мав постпродакшн фінальної частини «Тора»). Його дебютний серіал «Світлячок» був культовим в обмеженій аудиторії шанувальників космічної фантастики, рейтинговий серіал «Баффі, переможниця вампірів» підняв рейтинг Ведона, але провал повнометражного «Серініті» знову звів нанівець рух режисера до слави. «Месники» ж стали абсолютним злетом Ведона. Проте, можна припустити, йому в цьому допомогли інші чинники успіху.

А саме — наявність у фільмі цілої купи героїв: вже визнаних аудиторією Залізної людини, Капітана Америки, Тора і Халка з відомими фанатам коміксів Чорної вдови, Локі, Ніка Фюрі, Соколиного ока та інших. Тобто можливо, що аудиторія фанатів, наприклад, Залізної людини додалась до аудиторії шанувальників Халка і т. і. Плюс, звісно, не останню роль грають ролі, даруйте за каламбур — героїв грають голлівудські зірки на чолі із «залізним» Робертом Дауні-молодшим, а чудову йому противагу робить сексуальна Скарлетт Йоханссон. Та чи цього вистачить, аби зібрати$  207 млн за перший вікенд? Сумнівно. І тут в силу знову вступає «технічний» момент — час виходу, точніше — контекст. Фільм вийшов у Сполучених Штатах 4-го травня, коли йому не склав конкуренцію жоден з можливих блокбастерів — «Голодні ігри» гралися в прокаті вже два тижні, «Похмурі тіні» Тіма Бьортона падали на 11 травня, а «Морський бій» Пітера Берга мусив розпочатися 18-го. Тобто аудиторію на відтягнув на себе жодний з гравців. Скоріше за все дистриб’ютори домовилися між собою, аби дати кожному заробити, і не переходити один одному дорогу, що, власне, робиться завжди, і в нас, часом, також.

Навіть, якщо припустити, що другий вікенд зменшить збори до 40% від попередньої суми зборів, зрозуміло — вже після третього тижня прокату в США «Месники» разом із світовими зборами зароблять понад 1 мільярд доларів. І це буде новим рекордом. Який попробуються повторити — і перевищити! — утворенням франшизи. А її є з чого робити: «Месники» існують з 1963-го року і виходили у 404 випусках…

Нагадаємо, що найближчим часом на нашу голову впадуть такі коміксові бомби як «Нова людина-павук» — перша частина перезапущеної франшизи (5 липня) і «Темний лицар» — третя частина Крістофера Нолана про Бетмена (26 липня).


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Світові медіа аналізують результати проміжного звіту міжнародної слідчої групи щодо збиття літака MH17 17 липня 2014 року в небі над Україною і роздумують над притягненням до відповідальності кремлівського режиму.
    29 вересня, Ольга Ворожбит
  • Те, що колись видавалося немислимим, сьогодні не таке далеке від реальності
    29 вересня, The Economist
  • Низькі рейтинги нинішнього владного дуумвірату викликають у його учасників приплив політичних амбіцій в умовах певної невизначеності. Поки що приховані, але від того не менш сильні. Тиждень спробував спрогнозувати, у що можуть мімікрувати нинішні партії влади й на які суспільні сили вони спиратимуться.
    29 вересня, Богдан Буткевич
  • Попри прагнення деяких (переважно українських) політиків вилучити тему Волині з українсько-польських відносин, у Польщі кампанія обговорення «злочинів українських націоналістів» набула мистецького підживлення
    29 вересня, Юлія Олійник
  • Георгій Тука, який майже півроку працює в новому Міністерстві тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, розповів Тижню про своє ставлення до конфлікту переселенців і держави довкола соціальних виплат та боротьби з контрабандою на Донбасі.
    29 вересня, Андрій Голуб
  • Однією з головних новин минулого тижня стала спроба так званого державного перевороту в угрупованні «ЛНР». Після того як лідер луганських сепаратистів Ігор Плотницький 21 вересня заявив, що проти нього готувався заколот, який провалився, багато хто спочатку сприйняв це як чергове інформаційне вкидання чи самопіар сепаратиста. Адже жодних конкретних імен Плотницкий не називав.
    29 вересня, Денис Казанський
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів RedTram
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2016 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено