Тиждень.ua
Новини Політика Економіка Світ Суспільство Культура Історія Подорожі Авто Спецтеми Війна Колонки Архів журнал «Український тиждень» Передплата Пошук Галерея Інфографіка Відео Прес-релізи Приватна урбаністика
20 квітня, 2012   ▪   Надія Яремчук   ▪   Версія для друку

«Сни Васіліси Єгоровни»: сім п’єс – один біс

Нова вистава за старими творами Подерв’янського збирає аншлаги. Успіх підтверджує відому фразу про те, що людська дурість (яку викриває автор) не має меж, а інтерес до неї й поготів. Хоча щодо останнього є причини сумніватись
«Сни Васіліси Єгоровни»: сім п’єс – один біс


Вистава, як і самі п’єси Леся Подерв’янського, легко заводять на тонку межу – де зображення дійсності, а де її викривлення? Що є сміхом, а що – потуранням глупоті? Безперечно, п’єси, які двадцять з гаком років тому були андеграундним контркультурним явищем, а нині поставлені на сцені модного закладу (концерт-хол «Кристал»), вже є певним викривленням. Подерв’янський у своїх інтерв’ю часто наголошує, що його п’єси про вічне. Можливо, тексти драматурга ще будуть по-новому осмислені та здобудуть нове коло поціновувачів. На останню ж виставу прийшли переважно ті, хто знають напам’ять Подерв’янського ще з касетних записів. Вічними залишаються його персонажі, смаковита мова, наскрізна вульгарність та вражаюча розкутість її проявів. Таким люблять Подерв’янського і цитують в унісон акторам.   

Вистава «Сни Васіліси Єгоровни» складається з семи коротких п’єс, які не переплітаються між собою та є окремими актами одного великого дійства: «Васіліса Єгоровна і мужичкі», «П’ять хвилин на роздуми», «Мєсто встрєчі ізмєніть ніззя, б...», «Діана», «Нірвана, або Альзо шпрех Заратустра», «Остановісь, мгновєніє, ти прекрасно» та «Король Літр». Постановник – українсько-німецький режисер Андрій Крітенко, котрий торік ставив «Павліка Морозова». Сценографія переважно побудована на відеопроекції: неонові таргани, що бігають по стінах, вогонь, кадри дикої природи, що, напевне, посилюють дикий характер усього дійства. У паузах між п’єсами атмосферу розряджає співачка Alloise (Алла Московка), екс-солістка гурту Gorchitza, вона ж Корделія у «Королі Літрі».

Читайте також: Ексклюзивне інтерв'ю Леся Подерв'янського Тижню

Акторами режисер Крітенко полюбляє запрошувати аматорів, як це було з «Павліком Морозовим». І тут варто визнати, це далося взнаки. Бажання уникнути академічних акторських кліше привело до тих самих кліше у людей непідготовлених. Микола Вересень, завжди цікавий на телебаченні, на жаль, не викликав інтересу на сцені. Намагаючись відійти від характерних йому манер, він не знайшов себе в заданих характерах, а відомі слова з тексту, які ось-ось мали вистрілити черговим жартом, почасти чахнули в його репліках. Увага трималась здебільшого на грі акторів Олега Примогенова, Євгена Капоріна та Андрія Середи (соліст гурту «Кому вниз»). Тут слід наголосити на увазі публіки, яку ще треба утримувати, позаяк для вдумливої акторської гри, якою можна було би насолоджуватися, треба добряче попрацювати. Але таланти, безумовно, виблискують. Андрій Середа приємно радує вже в першій сцені (п’єса «Васіліса Єгоровна і мужичкі»). Його коротка й мовчазна поява заступає десятки витончених реплік і хвацьку біганину інших. Євген Капорін наостанок підживив увагу публіки ексцентричним виконанням ролі Йоріка у «Королі Літрі», з судомної мімікою та холеричними рухами, діставши похвальні коментарі: «Харашо пацан іґраєт».

У таких нетривалих моментах, коли виникала справжня взаємодія та зав’язувалася гра, народжувалась власне вистава. Інакше дійство ледве дотягує до самодостатнього театрального явища. Поза текстом важко вести мову про його театральну цінність.

Вистава поміщена у нетеатральне середовище – це цікавий експеримент. Абсурдистський характер спектаклю ще більше підкріплюється у симпатичному просторі «Кристал-холу». Це додає розважливості, але перетворює її на звичайну сміховину без мети і належних засобів. Так і напрошуються слова Адама Жоржовича (Микола Вересень): «Ето п...ц»!
 


Матеріали за темою:

Реклама
Останні публікації згорнути
  • Як поводитися з найнебезпечнішим режимом світу
    28 квітня, The Economist
  • Культові музейні бренди розбираються зі своїм іміджем та фінансовими проблемами, зацікавленість арт-спільноти в роботах художників з Африки досягає «точки кипіння», а на австрійському аукціоні спочатку виставляють роботу, вкрадену колись нацистами, - а потім прибирають.
    28 квітня, Олена Кухар
  • Тиждень.ua обговорив особливості боротьби із зловживаннями в сфері оборони та безпеки та нові тенденції в політиці з головою литовського філіалу Transparency International Сергеюсом Муравйовасам.
    28 квітня, Юрій Лапаєв
  • Децентралізація влади залишається однією з найменш зрозумілих для українського обивателя реформ. Модне слово увійшло в побут відносно недавно, і його часто повторюють різні політики та експерти в численних ток-шоу. Та що децентралізація означає на практиці? Навряд чи це пояснить у кількох словах звичайний громадянин.
    28 квітня, Денис Казанський
  • Минулого тижня у Вашингтоні відбувалися Весняні зустрічі МВФ та Світового банку — один із головних щорічних світових економічних форумів, де обговорюють поточні тенденції та перспективи економік світу, регіонів і окремих країн. На запрошення МВФ Тиждень відвідав Весняні зустрічі й, скориставшись нагодою, розпитав першого заступника директора-розпорядника МВФ про деталі та перспективи співпраці фонду з Україною.
    28 квітня, Любомир Шавалюк
  • Дострокові вибори у Великій Британії — несподіванка для всіх. Зокрема, і для кабінету Терези Мей
    27 квітня, The Economist
Новини партнерів 24tv.ua
Новини партнерів
Зворотний зв'язок
Тиждень дуже цінує думки своїх читачів і намагається враховувати їхню думку. Відгуки, коментарі і просто враження від прочитаного матеріалу ви можете надіслати за допомогою системи зворотнього зв 'язку. Редакція сайту обіцяє уважно вивчати ваші повідомлення — найцікавіші з них ми публікуватимемо у спеціальних статтях. Дякуємо за увагу та співпрацю.
 
©2007-2017 Тиждень.ua
Передрук або будь-яке інше комерційне використання сайту можливе лише з дозволу редакції.
RSS
Interfax

Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї, що мiстить посилання на "Iнтерфакс-Україна", суворо забороняється. Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Українські Новини", в будь-якому вигляді суворо заборонено